דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צריבה על עץ קעקועי עץ אמנות אומנות העשרה לזמן הפנאי והתמקצעות שדרוג כלים וחומרים 

מאת    [ 21/05/2011 ]

מילים במאמר: 674   [ נצפה 3868 פעמים ]

לעיתים, חומרי הגלם הקשורים לנושא הצריבה על עץ יקרים, מרוחקים, ואפילו מקובעים, אצל מורים מסויימים לצריבה על עץ, עד כדי הפיכתכם לרובוט, ממש. אז, דעו, כי כמעט לכל חומר, ו/או כלי יש תחליף או הדבר הכי דומה, שיספק את הצורך המידי בו.

כמובן, שלא נותנת את הדעת כלל וכלל על הצורבים , משום שכבר נאמר על ידי בעבר, על אילו צורבים אני ממליצה ולמה. אך, סביב הצריבה ישנם עוד לא מעט חומרים, וכלים המשנים את תמונת התקציב.

אשתף אתכם לרגע קט, במסע קניות בחנות לחומרי יצירה, וכך, אני מביטה סביבי, המוני חרוזים שאין די מילים לתאר את הצבעוניות, הכמויות, האיבזור סביב החריזה, והתוצאה המופלאה והמדהימה... וכך אני צופה בגברת, המלקטת לתוך סלסלה לא קטנה, חרוזים, ועוד חרוזים, ועוד חלקי חריזה, כל כך הרבה חומרי גלם, שלא יכולתי שלא להתבטא:-"בצריבה על עץ, הכל יותר פשוט ומצומצם:- צורב, חשמל, ועץ...." וזה כל כך נכון... ואפילו הוספתי, וגם הרבה יותר בזול.... אך, כל אחד ואחת, פונה בחיו לתחום האהוב עליו, ולעיתים ההוצאות הן משניות, כי ההנאה והתוצאה מטשטשים את ההוצאה.

ובכן:-

את ראשי הצורב, אני ממליצה לנקות מעת לעת, ובזמנו רכשתי כלי לשיוף אצל חנויות של תכשיטנים.  לא שהכלי יקר... ממש לא. רק בתל אביב ניתן למצאו, וכולם מכירים את "מדינת תל אביב" על החניות הנוראיות, למרות הפאן העצום בשיטוט שם.... אז, מצאתי שהמניקוריסטית שלי זורקת לעיתים מאוד קרובות את המשייפים שלה, שמתאימים באופן מדהים לצורך הנ"ל....

להלן שידרוג מספר 1.

 

נייר העתקה:-

ברוב החנויות לחומרי יצירה ימליצו על נייר קופי מחיק.

בהחלט יכול להיות שזה מצב מאוד נוח, אבל, הנייר יקר, מתבלה מהר, והרבה יותר זול להסתפק בנייר הפחם המשרדי - השחור.

להלן שדרוג מספר 2.

צבעים:

ישנם מורים לצריבה על עץ שימליצו על צבעי מים מדוללים(אקוליין), ועל כל קשת הגוונים, שהיא עצומה. טעות! ישנה טבלת צביעה שניתן ליצור בחיבור של כמה גוונים בסיסיים... בשיטת הצריבה שלי, הצבעים המדוללים הם בונוס, ואפשר להסתפק ב- 6 גוונים בסיסיים, שעל ידי דילול, ושמירת הגוונים המדוללים,הצבעים הללו יספיקו לשנים ארוכות.  בתוך משפחת הצבעים על בסיס מים קיימים צבעי האקוורל, שאורך חייהם, כמעט אינו מוגבל ומוגדר, והרבה יותר זולים מכל צבעי המים שאני מכירה... אולי הרכישה הראשונה תהיה מעט יקרה, אבל, זיכרו שהצבעים הללו לא בזבזנים, וישמשו לאורך זמן  ממושך מאוד. (במאמר נפרד אתן את הדעת בהרחבה על צבעי המים). כמובן, שניתן להשתמש לרקעים במיישנים הקיימים בכל חנות לחומרי יצירה. מוצר שהופך לזול מאוד, בגין הדילול העצום שאנו עושים בו.

להלן שדרוג מספר 3.

לכות ומדללים:-

לעיתים חשוב לכלכל את צורת הרכישה של הלכות. שגם עליהם אתן את הדעת במאמר נפרד.

הלכות המתאימות לחיפוי צריבה על עץ נמצאות בחנויות לחומרי יצירה, או "פלישה אל היבואן הראשי" ושם יאמר לכם שהם לא ימכרו לכם - רק בכמויות מסחריות.  אז, זה כדאי! משום שהבקבוקונים הנמצאים בחנויות לחומרי היצירה זעירים, יקרים עד כאב, ואינם מספיקים למאומה.  בתחילה תשתכנעו לרכוש את המדללים, שיקרים אף הם, ואינם מספיקים.  המלצתי, לא לקנות את המדללים בחנויות הללו. לקנות מדללים בטמבוריות, הרבה יותר זול. ונגיש.

להלן שדרוג מספר 4.

עצים:-

אחד המשאבים לצורך התחום, הכי מכאיבים, לא בנמצא, ויקרים, אם נעז אפילו, לכנותם לא איכותיים.

אל תתפתו לרכוש בחנויות יצירה. החומר שם יקר, לא איכותי, ולא מכבד את התחום.  אולי בתחילה, כן כדאי להתנסות בעצים מסוג זה, אבל, תמיד ממליצה לפנות לנגריות, ומנסרות, ושם לבחור את העץ בקפידה. קילומטרים של עצים עברו תחת ידי, ובעדיפות ראשונה אצלי, גם מבחינת המחיר - הנגריה, זו ברירת המחדל הכי זולה.  לא לשכוח על הדרך שקיימים מוסדות לשיקום נכים, נכי צה"ל אנשים עם מוגבלויות שמייצרים עבודות מופלאות מעצי ישראל, שבהחלט שווה לרכוש, עם עשיה למען הזולת, ולהיות מקוריים.

 

על ידי רכישה בנגריות ומנסרות, רוכשים כמות עץ גדולה, חתוכה על פי דרישתכם/מידות מוכנות מראש, העץ יימצא בשפע אצלכם, מבלי שיהיה צורך להתרוצץ ולחפש.

להלן שדרוג מספר 5.

זיכרו תמיד:- לא להשתדל לשדרג יותר מדי. כלומר, לא לעשות מניירות וקומבינות שיסכנו אתכם, ואת היצירות שלהם... קחו הכל בפרופורציות, ושימרו על הגיון.  לעיתים הצורך בשדרוג נובע ממצבים מסויימים של חסר, או תקציב מסויים, אבל לא להוכיח איזו עמדה בנושא... לעיתים הזול יקר מדי, שמרו על כבוד האמנות, כבודכם, ויצירותיכם על ידי שימוש נכון בחומרי הגלם. וכמובן, אל תשכחו להנות על הדרך.

 

כל הזכויות שמורות לשרית צור.

כתיבה, עריכה והגהה.

מאחורי 11 שנות צריבה על עץ, תוך פיתוח שיטה שונה מהשיטה המקובלת המסורתית. החדרת הציור/רישום לתוך העץ, גירוי יכולות ציור, שיטות צביעה ושליטה בצבעי המים על כל צורותיהם.   אמנות, הערוי המתמיד לחולים במחלה זו-המוטו שלי!     באתי. ראיתי. ניצחתי. http://www.saritush.com/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב