פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות - חלק 3
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות - חלק 3 

מאת    [ 20/05/2011 ]
מילים במאמר: 435   [ נצפה 2107 פעמים ]

לאלו מכם שלא קראו את שני המאמרים הראשונים בסדרת "פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות", כדאי שלכל הפחות תרפרפו עליהם כדי להבין מה "קרה" עד כה... בכל זאת השקענו והגשנו לכם עוד מאמר איכותי :)  לחצו כאן כדי להגיע לפורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות - חלק 1, וכאן כדי להגיע לפורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות - חלק 2.

6) "סצנה מהחיים": פורמט זה ממחיז סיטואציה מהחיים המוכרים לכולנו. זו דרך להדגים את המוצר או את השירות המוצע, המחלצים את משתתפי הסצנה מבעיות אמיתיות שקורות בחיים. פיסת חיים שכזו הייתה ונשארה אמצעי תקשורת ושכנוע מוצלח ביותר, בטח שכך הדבר עבור מוצרי צריכה.

גם אם מבנה פרסומת כזו נשמע בנאלי, הוא עובד: לגיבור/ה יש צרה כלשהי, לרוב לא מדובר בבעיה חד פעמית אל כרונית. דמות כלשהי ברת סמכות מגיעה לחלץ את הסיטואציה עם עצה טובה, שכמובן מכוונת לפיתרון באמצעות המוצר או השירות אותו מפרסמים. הבסיס להצלחת הפרסומת הוא שהדמות הזו כבר ניסתה את המוצר, ויודעת שהוא עובד. הגיבור/ה מנסים את המוצר ומרוצים עד השמיים מהתוצאות משביעות הרצון. עם פיתרון הבעיה מופיע פיצוי נוסף – מחמאה, נשיקה, חיבוק, טפיחה על השכם, זה כבר לא משנה. מאוד פשוט ובאותו זמן מאפשר למפרסם לבנות פרסומת עם אפשרויות בלתי מוגבלות, בתנאי שהגיבור/ה, או הפיתרון, או הפיצוי, מעניינים באופן יחסי. מכאן והלאה הקופירייטר אמור לבנות תסריט ובו דיאלוג שירומם את הפורמט הפשטני לרמה מכובדת ויצור בקרב הצופים אמון.

7) "ממציג/דובר": הדובר או הממציג יהיו לרוב בעלי אוטוריטה, אישיות מזוהה, סלבריטי, או דמות מאחד הסוגים הבאים: א) איש מכירות – בדרך כלל נציג החברה או מי שאמור להיתפס כנציג החברה. טון העברת המסר במקרה כזה יהיה "דיווחי" עם אפשרות נוחה לירידה לפרטים. ב) בר סמכא – מומחה בתחומו, לא בהכרח נציג החברה. במקרה כזה רצוי לבחור מישהו עם "מקדם הקשר" ידוע ומוכר כמו למשל יעל דן – שנחשבת לעיתונאית אחראית ורצינית שמפרסמת לא פעם מוצרי בריאות. נדרשת כאן סמכותיות גבוהה על מנת ליצור אמינות. ג) המשתמש – זהו בעצם הצרכן הפוטנציאלי בדמות מעוצבת ע"י היוצר. הטון ההגיוני הוא של התנסות אישית, לא בהכרח עדות אישית. הגישה היא אנושית, ישירה במטרה ליצור אמפתיה. ד) אישיות אישיות שנבנתה על מנת להתאים למוצר. גם אם זה שחקן ידוע, הוא לא משתמש בדמותו מהחיים אלא עובר הסבה לאישיות הנוצרת והחדשה. בטכניקה זו יש גמישות רבה, יש זיהוי בסיסי עם המוצר או היצרן ויש זכירות גבוהה. ה) הבוס – זהו באמת המנכ"ל או נשיא החברה שעצם הופעתו על המסך מרשימה את הצופה. בפרסומת הבאה אלק בולדווין הופך להיות הקול של "הולו", פורטל הטלוויזיה המקוון, וממחיז את המסר השיווקי שלהם:

 

המשך בשבוע הבא...

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב