דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אומנות ברשת - רכישת מוצרי אומנות באינטרנט 

מאת    [ 27/09/2005 ]

מילים במאמר: 783   [ נצפה 9636 פעמים ]

כמה מאיתנו חיפשו את אותו החפץ היחיד, שחסר לנו בדיוק בפינה שליד הטלוויזיה, אבל את אותו אחד שאין לאף אחד ושטרם ראיתם, אבל כשתיראו אותו, ישר תדעו שזה הוא. כמה פעמים חיפשתם תכשיט שיהיה מיוחד ושונה ממה שיש לאחרים, אבל עדיין לא מצאתם אותו. כמה פעמים חיפשתם מתנה שתהיה מקורית, ייחודית והכי חשוב שהיא לא פס יצור שאפשר למצוא בכל מקום?

אם התשובה לשאלות הללו היא אף פעם, אזי מאמר זה אולי לא יעניין אתכם, אך אם התשובה היא לפחות פעם אחת, פירושו של דבר שהינכם חובבי יצירות מקוריות ואף הייתם מוכנים להרחיק ולנסוע על מנת לחפש את יצירת האומנות האחד והיחידה, את זו, שאיך שתראו אותה, תגידו - "את זה!". אך היום, כבר אין צורך להרחיק ולנסוע, האומנות היא במרחק של קליק אחד.

בשנים האחרונות, הפך האינטרנט למדיום משמעותי בחיינו. הוא נוגע כמעט בכל תחומי החיים במישרין או בעקיפין, החל ממתן מידע שהיה שמור באנציקלופדיות ובספריות וכלה באינפורמציה על מוצרים ונותני שירותים. וכמו שאמרו בדפי זהב, "אם אתה לא שם אתה לא קיים" אין אמירה נכונה יותר לגבי האינטרנט כספק אינפורמציה ראשי בימינו.

גם לשוק האומנות, חדר האינטרנט והשפעתו הרבה ניכרת. כיום, אומנים רבים מקימים אתר אינטרנט אשר בו הם מציגים את יצירותיהם ובחלק מן האתרים, אף מציעים אותן למכירה. היצע האומנות ומגוון היצירות הניתנות לקנייה באמצעות האינטרנט, הוא רחב וחובק עולם.

אם בעבר היה צורך לנסוע ולחפש יצירת אומנות או עבודת יד לגלריות בצפת, נווה צדק או ירושלים, הרי שכיום, בלחיצת כפתור, אפשר לבקר בגלריה של האומן, ליהנות מיצירותיו, להתרשם ולהחליט אם לרכוש או לא. ולא רק עבודות של אומנים ישראלים מקומיים יש באפשרותנו לרכוש כי אם אומנות מרחבי העולם כולו.

מבחינת האומנים, האינטרנט עשוי להגדיל באופן משמעותי את קהל לקוחותיהם ולא להגביל אותם לאזור מסוים. האינטרנט פתח פתח חדש לאומנים אשר לא יכלו, מבחינה כלכלית, לפתוח לעצמם גלריה או חנות למכירת מוצריהם, והאינטרנט מספק להם אפשרות זולה יחסית לחשוף את מוצריהם ואת עבודתם ברבים.

מהם סוגי האומנות הנמכרים ברשת?
במילה אחת- הכול. אומנות שימושית, אומנות דיגיטאלית, ציורים, פסלים, פוסטרים, רפרודוקציות, צילום, עבודות עץ, מתכת, זכוכית, תכשיטים מסוגננים, יודאיקה ועוד כאשר לכל אומן הסטייל האומנותי האישי המשפיע על סגנון יצירותיו.

אתרי האומנות נחלקים לשלושה סוגים עיקריים:
אתרי תדמית - אתרי אומנים אשר בהם מוצגות עבודות האומן עם פרטים להתקשרות. האתר בדר"כ אישי ומשויך לאומן אחד בלבד.
אתרי רכישה - אתר אישי של אומן בודד המציג את יצירותיו ומציע אותן לקניה ONLINE
אתרי גלריות - אתרים המרכזים מספר אומנים ומציגים מגוון רחב של יצירות ומאפשרים קניה ONLINE.

כמו בכל דבר יש יתרונות ויש חסרונות, כך גם בקניית אומנות באמצעות האינטרנט.

חסרונות:
קשר אישי - חסרון בולט ברכישת עבודת אומנות באמצעות האינטרנט, הוא חוסר האינטראקציה הישירה עם האומן.
תחושה - יתכן וזהו החיסרון הבולט ביותר ברכישה באמצעות האינטרנט, אך לאו דווקא רק בתחום האומנות, והוא היכולת שלנו לחוש את המוצר, לגעת בו, להרגיש אותו.

למרות החסרונות הנ"ל, ישנם גם יתרונות, אשר לדעתי, מחפים עליהם.

היתרונות לרכישה באמצעות האינטרנט:
מגוון - מגוון רחב, כמעט אינסופי של אומנים, יצירות, סגנונות ומחירים.
אפשר לערוך סיור גלריות וירטואלי בכל מדינה בעולם, להתרשם מסגנונות האומנות השונים ומעבודות היד ולהחליט לרכוש את המוצר אשר הרשים אותך ודיבר אליך וזאת מבלי להתפשר על היצירה שחיפשת.

זמינות - היות והאינטרנט חוצה גבולות, ניתן לרכוש מוצרים מכל מקום בעולם, וזאת בלי צורך לקום מהכסא כלל. בכל פעם שחיפשתי מתנה מקורית, הרי שהייתי במקרה הטוב, מצליחה להגיע למספר מצומצם של חנויות ייחודיות המוכרות עבודות יד או גלריות אומנים, כיום, אין לי צורך להגביל את עצמי לחיפוש מצומצם בעיר מסוימת או אפילו במדינה, שהרי יצירת אומנות מסין, זמינה באותה מידה כמו יצירת אומנות מנווה צדק.

היות והמגוון הוא רחב ועשוי לבלבל מאוד הנה מספר טיפים כיצד לרכוש אומנות ברשת ולהיות שלמים עם הרכישה.
? תחילה, עליכם להגדיר לעצמכם מהי מטרת היצירה אשר אתם מחפשים, דקורטיבית, חפץ של אומן מסוים , מתנה מיוחדת או אומנות לצורך השקעה.לאחר מכן הגדירו מהו סוג היצירה אותה אתם מחפשים, ציור, תמונה, פסל, אומנות שמושית וכו...
? בדקו את היטב את התמונה בהגדלה כדי שתוכלו לראות את המוצר בפרטי פרטים, אתרים רבים מציעים תמונה מוגדלת של המוצר, אך אם אין כזו בנמצא, צרו קשר עם המוכר ובקשו שיעביר אליכם במייל תמונה בהגדלה של המוצר על מנת שתוכלו לקבל רושם טוב יותר עליו.
? קראו בעיון רב את פירוט המוצר, את תכונותיו, מידותיו, צבעו, (אל תסתמכו רק על התמונה שכן פעמים רבות התמונה אינה משקפת נאמנה את גודל המוצר ואת צבעו) אתרים רבים מספקים את האינפורמציה אותה אתם צריכים לגבי המוצר, אך במידה וחסר מידע אל תהססו לצור קשר עם המוכר ולשאול. נסו לברר כמה שיותר אינפורמציה על המוצר אותו אתם רוצים.
? בידקו את האתר עצמו, מיהו המוכר, מהם תנאי המשלוח, האם יש אפשרות להחזרה, האם ניתן לקבל את הכסף חזרה במקרה של החזרה המוצר וכו'.

רק ברגע שהינכם מרגישים בטוחים ושלמים לגבי הקניה בצעו זאת, ובכל מקרה, אל תהססו לשאול כמה שיותר שאלות את האתר המוכר. קנייה מהנה.

תתחדשו!
רבקה יעקב, בעלת אתר האינטרנט omanotהמתמחה בעבודות יד של אומנים ישראלים מתחומי היודאיקה והתכשיטים. מטרת האתר היא לקדם את האומנים הישראלים ואת יצירותיהם ברחבי העולם.
http://www.omanot.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב