דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חקירות ביטוח 

מאת    [ 19/05/2011 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 4687 פעמים ]

אחד העיסוקים העיקריים של חברות ביטוח הוא חקירות ביטוח. אותן חקירות אשר מנסות להתחקות אחר תובעים המנסים לקבל מחברות הביטוח סכומי כסף גדולים. השקעתן של חברות הביטוח במאמצי החקירה מתבררת פעמים רבות כמוצדקת.

 

דעת הקהל הרווחת בציבור הישראלי, היא שלחברות הביטוח יש מאגרי כסף ומשאבים בלתי נדלים, ולכן זה לכאורה בסדר לנסות לרמות ולהונות אותן בכל מה שקשור לתביעות ביטוח. אולם גם חברות הביטוח לא נשארות חייבות, ומשתמשות בכל האמצעים העומדים לרשותן בכדי להגן על עצמן מפני אלו המנסים לבצע הונאות ביטוח ולהוציא מהן כספים במרמה.

 

חקירות ביטוח: מי מרמה ומי לא?

 

חברות הביטוח אשר נזקקות לעיתים קרובות יותר לביצוע חקירות ביטוח הן בעיקר אלו המתעסקות בביטוחי רכב. מדי שנה, מספר תביעות הנזיקין והפיצויים כנגד חברות אלו רק הולך וגדל. הנחת העבודה בקרב אותן חברות היא שאחוז לא מבוטל מקרב התובעים לא באמת נפגע בתאונה, אלא רק מנסה לנצל את ההזדמנות בכדי להוציא כספים מהביטוח.

 

אך כיצד ניתן לדעת בוודאות מי מהתובעים אכן נפגע בצורה קשה, ומי מהתובעים רק מתחזה? הרי ידוע שגם אלו המביאים מסמכים תקינים מהרופא, ומציגים היסטוריית בדיקות רפואיות עשירה, עלולים להתגלות כמתחזים שמצליחים להערים גם על הרופאים עצמם.

 

הפתרון עבור חברות ביטוח אלו הוא לבצע חקירות ביטוח דרך משרד חקירות מקצועי. במסגרת עבודתו של החוקר, הוא ינהל מעקבים אחר החשוד בהונאה וינסה ללמוד האם אורח חייו אכן מושפע מהפציעה שבגינה הוא תובע את חברת הביטוח. דרך בדיקה נוספת היא עימות מול התובע ותשאולו לגבי תפקודו והשפעת הפציעה עליו.

 

לקוח מס' 1 של חקירות ביטוח – המוסד לביטוח לאומי

 

לא רק חברות ביטוח המספקות פוליסות מתחום ביטוח הרכב או אובדן כושר עבודה נזקקות לבצע חקירות ביטוח. למעשה, ישנו גוף ציבורי אשר צורך את המספר הגדול ביותר של חקירות. גוף ציבורי זה הוא לא אחר מאשר המוסד לביטוח לאומי.

 

היות ומדובר בארגון הלאומי לביטוחים, זה אך טבעי שנגדו יהיה תלוי המספר הגדול ביותר של תביעות מסוג אובדן כושר עבודה, נזקי גוף וכדומה. חקירות ביטוח לאומי מתבצעות בדרך כלל, בשלב ראשוני, על ידי חוקרים פרטיים מטעם הארגון עצמו. אולם פעמים רבות פונה גם המוסד לביטוח לאומי לעזרתם של חוקרים חיצוניים.

 

במקרים אלו, תפקידו של חוקר פרטי הוא להוכיח כי אכן מדובר בתביעת סרק, וכי חייו של התובע מתנהלים בצורה תקינה לחלוטין. יחד עם זאת, החוקר חייב לגשת למלאכת החקירה ברגישות המרבית. כמו שנאמר, אדם הינו חף מפשע עד שהוכחה אשמתו, ולכן על יוזמי חקירות ביטוח להקפיד כי הן מתבצעות בזהירות ובכבוד המרביים.

 

חקירות ביטוח מוצלחות – הסוד הוא בפרטים הקטנים

 

תשאול לקוחות אמנם עשוי לשאת פרי, אולם ההוכחות לקיומן של הונאות ביטוח נמצאות לרוב בפרטים הקטנים. אם למשל, אדם טוען כי נפגע בגבו בצורה בלתי הפיכה, אך במסגרת המעקב אחריו התגלה כי הוא למשל חוגג באירועי שמחות כאילו הוא אחרון הרקדנים, הרי שזה דבר אשר יכול לשמש לחוקר כהוכחה.

 

בדיוק בפרטים הללו חייב החוקר להיות בקיא. עליו לדעת כיצד לגשת לנושא, היכן לחפש, היכן יכול להיות הגיוני שתימצא מעידה בטענותיו של התובע. תשומת לב לכל אלו היא תוצאה של ניסיון עשיר מצד החוקר והיא מה שיביא לקיום חקירות ביטוח מוצלחות.

משרד חקירות "פתרונות" משרד שמתמחה בנושא של חקירות אישות , מעקבים וגם חקירות כלכליות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב