דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלוש סיבות לצאת לדרך עם תמא 38 

מאת    [ 19/05/2011 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2315 פעמים ]

 


נגיד את זה קצר ולעניין, אם הבניין שבו אתם גרים נבנה לפני שנת 1980 וללא התקן הישראלי לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה, (ת"י 413) - אתם חייבים, פשוט חייבים להזיז את העניינים, להזמין את דיירי הבניין לפגישה דחופה ולהתחיל בפרויקט תמ"א 38.

שואלים למה? הנה שלוש סיבות חשובות לצאת לדרך עם תמ"א 38 כבר עתה. ונתחיל בחשובה מכולן: חייכם וחיי היקרים לכם. בריאותכם ובריאות ילדיכם.

תמיד כששואלים אותנו מה אנו מאחלים לעצמנו? אנחנו עונים, בריאות! כי בלי בריאות טובה, שום דבר לא ממש חשוב, נכון?

בשנים האחרונות אנו שומעים שוב ושוב על רעידות אדמה בארצות שונות בעולם ועל התוצאות ההרסניות של כמה מהן. גם ישראל אינה מחוסנת! לפי הערכות אמורה להתרחש רעידת אדמה גדולה מאוד במדינת ישראל, וזוהי עובדה ידועה שרבים מהבניינים בארץ לא יעמדו בה. בניינים רבים אינם עומדים בתקנים החדשים ובאיכויות הבנייה הנדרשות, ובמידה ותתרחש רעידת אדמה חזקה הם צפויים להתמוטט. התוצאה - פגיעה בחיי אדם והרס הרכוש.

אני מאמין שלא צריך לספר לפרטי פרטים על רעידות האדמה בניו-זילנד וביפן שאירעו בשנה האחרונה או על הרעידות שקרו לפני מספר שנים בהאיטי ולפני כן בתורכיה ובמדינות אחרות. כולנו צפינו בתמונות ושמענו את הסיפורים הקשים. אם חשוב לכם לשמור על בריאותכם ובריאות ילדיכם, אל תהססו לרגע - קראו מידע על תוכנית המתאר הארצית 38 - תוכנית שגובשה על-ידי מדינת ישראל בדיוק כדי לגרום לדיירי הבניינים הישנים לחזק את הבניין בו הם גרים ואף להרוויח מכך.

אז אם המבנה שלך נבנה לפני 1980 וללא התקן הישראלי לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה- ת"י 413, הוא בסכנה גדולה ויותר חשוב - אתה ובני משפחתך בסכנה!

הסיבה שנייה לבחירה בתמ"א 38: שדרוג הדירות, הבניין ורמת החיים.

אין מה לעשות, בניין שנבנה לפני יותר מ-30 שנה נראה ישן נכון? בדרך כלל אין בו מעלית וגם לא ממ"ד וכנראה שגם אין בו מרפסת נאה. תוכנית המתאר הארצית 38 (תמ"א 38) מגדירה כחלק מההסכם עם הקבלן את שדרוג הדירות. הקבלן או היזם מבצע את חיזוק הבניין על חשבונו, מרחיב את הדירות ומעניק לבניין גם מעלית ולובי ואתם משדרגים את רמת החיים. (השדרוגים הם אינדיבידואלים לכל קבלן בהתאם למה שהוא מרוויח מהעסקה ולכן חשוב מאוד לנהל איתו משא ומתן כדי למצות את מלוא זכויותיכם בנכס). בכל אופן אתם תעברו לבית חדש ומשודרג בלי לזוז מהבית, לא כיף? כיף גדול!

הסיבה השלישית לבחירה בתמ"א 38: השבחת הנכס ועליית מחירו בשוק הנדל"ן. סיבה זו היא התוצאה של שתי הסיבות הקודמות. בכך שתחזקו את הבניין, תרחיבו את הדירות, תזכו בעיצוב פני הבניין וכנראה שגם מרפסות, ממ"דים, לובי ומעלית, הדירות שלכם יהפכו ל"לחמניות החמות בשוק", ואם תחליטו למכור את הדירה לאחר השיפוץ והחיזוק, תגלו שערכה בשוק עלה פי כמה וכמה.

הצגתי בפניכם שלוש סיבות מעולות ומצילות חיים, לקבלת החלטה להיכנס לתהליך תמ"א 38: חיזוק המבנה למען ביטחונכם האישי - הסיבה החשובה ביותר, שדרוג הבית למען איכות החיים, ועליית ערך הדירה שלכם במידה ותחליטו למכור.

אל תתמהמהו תהליך תמ"א 38 הינו תהליך שלוקח זמן. כנסו עוד היום את דיירי הבניין, שתפו את ועד הבית, קחו לצידכם חברה הנדסית מקצועית המכירה את התחום וצאו לדרך.

שלכם,

דודו

 

דודו שנברגר, בעל 20 שנות ניסיון בהובלה הנדסית ופיתוח עסקי של פרויקטים רב מערכתיים, הינו המנכ"ל של חברת תמ"א ניהול העוסקת בייעוץ, ניהול ופיקוח של פרויקטים בתחום תמ"א 38. תמ"א ניהול ייחודית בכך שאינה חברה קבלנית, אלא חברה המייצגת את הדיירים לאורך כל ההליך המורכב של חיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה, מול הקבלן. השירותים שתמ"א ניהול מעניקה הינם רבים ובעלי ערך רב לדיירים בתחום ההנדסי והאדריכלי, וזאת למיצוי הזכויות של הדיירים ולהשבחת הנכס. לקבלת פרטים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב