הכמות הסופית של משאבים שמכיל כדור הארץ, הקצב המהיר בה האוכלוסיה גדלה והצמיחה במזרח הרחוק מוסיפים למעגל הצריכה העולמי ביקושים עצומים של סחורות וחומרי גלם לעומת היצע הולך וקטן.
זהו תהליך ארוך ומתמשך שמשפיע על מחירי המזון, מחירי סחורות, מתכות, נייר ועוד שכולם בכיוון למעלה.
התהליכים הללו יצרו מודעות הולכת וגוברת לשמירה על הסביבה, ניצול יעיל יותר של המשאבים ומיחזור חומרי גלם שניתן להשתמש בהם שוב. בשנים האחרונות המודעות לכך גברה בקרב שכבות רחבות יותר בציבור, הטרנד הירוק תופס תאוצה והופך לתנועה חברתית שכדאי להימנות עליה. חברות, ארגונים ועסקים גילו את הפוטנציאל השיווקי שטמון בהזדהות עם המותג הירוק והובילו שימושים שונים שמשרתים את הטרנד הירוק.
כמעט בכל משרד ניתן למצוא היום מיכלי מחזור לנייר (ואם לא כדאי שתזמינו כזה מאמניר).
התקשורת באמצעות אימייל החליפה כמעט לחלוטין את המסמך המודפס, קובצי pdf מחליפים את הספרים, ואפילו חשבוניות כבר נשלחות באימייל ללקוחות במקום דף נייר מודפס.
מוצרים טכנולוגיים חדשים כמו האייפד והקינדל, יחסלו בסופו של דבר את העיתונים היומיים ואת הרוב הספרים המודפסים. למרות הגעגוע למגע הספר עם הכריכה הקשה של חלקנו, יקום כאן דור שלא יכיר את המוצר הזה ממש בקרוב.
בין החברות שמציעות שירות שמשרת את הטרנדים הירוקים ניתן למנות את car2go שמאפשר שכירת רכב לפי שעה, חשבונית ירוקה שמאפשרת הפקת חשבוניות אונליין ושליחתן במייל ללקוח ללא הדפסה, שירות תל-אופן של עיריית תל אביב להשכרת אופניים, שירותי שליחת פקס למייל ולמיניהם ועוד.
בסופו של דבר, הזיהוי של עסקים עם המותג הירוק מסייע לחשיפה גדולה יותר, מעורר אמפתיה בקרב קהלי היעד ותורם להשגת מטרות עסקיות וחברתיות בקצב צמיחה גבוה.
מערכת חשבונית ירוקה מאפשרת הפקת חשבוניות, קבלות וכל מסמך חשבונאי אחר מכל מחשב המחובר לאינטרנט. המערכת מאושרת לשימוש ע"י רשות המיסים, ומאפשרת שליחת חשבונית חתומה דיגיטלית במייל, ללא צורך בהדפסה וצריכת נייר.