דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אם בחקתי, חקקו על ליבכם את מצוותי 

מאת    [ 18/05/2011 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 2462 פעמים ]

אם בחקתי תלכו תשע"א

אותו דבר קצת אחרת(לבקשת רבים, אשתדל בכל פעם לכתוב תמצית מהמאמר, ויהי נעם ה' עלינו ומעשה ידינו כוננהעלינו ומעשה ידנו כוננהו)

או' התורה אם בחקתי תלכו, בחוקתי היינו שהמצוות אשר אני מצווה אתכם, יהיו חקוקים בכם.הנהגתכם, מהות חייכם תהא נובעת ממצוותי אשר תלכו בהם.קיום המצוות, אסור שיהיה קיום כי כך נהגו אבותיי, הקיום צריך שיהיה מכוון לגילוי מלכותו ית' ע"י הנהגתינו, כך נביא לידי "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך, כך נביא לידי והיה ה' למלך על כל הארץ, ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד.אם לא כך, היינו שעשית המצוות תהא כמצוות אנשים מלומדה, או' התורה ויספתי עליכם שבע כחטאתיכם.

 

דויד לקסאמת

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אם בחקתי תלכו תשע"א

אומרת התורה "אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם"                          מהו בחקתי תלכו ומהם מצוותי תשמרו, או' רש"י במקום, חוקתי אין זה המצווה שכן בהמשך נאמר ואת מצוותי תשמרו.בחוקתי היינו שתהיו עמלים בתורה.את מצוותי תשמרו או' רש"י "הוו עמלים על מנת לשמור ולקיים".                                                                        מהו לשון חק, אשר בו תלכו ומהם המצוות אשר אנו נדרשים לשמרם?

מובא בחב"ד, בשם האדמו"ר, ישנם אותיות כתובות וישנם אותיות חקוקות.הדברים ידועים שכל מעשיו, הנהגתו של האדם, הינם פועל יוצא מפנימיותו, אשר היא.היינו האדם ניכר במעשיו.                                                                                                           אומרת התורה אם את מצוותי תשמרו והדבר יחקק בכם, בחינת אותיות חקוקות, היינו הנהגתכם תנבע מהחקוק בכם, דרך ה' דרך תורה ומצוות, אזי ונתתי גשמיכם בעיתם וכו'

או' הרמב"ן באגרתו לבנו, "..וכאשר תקום מן הספר תחפש באשר למדת, אם יש בו דבר אשר תוכל לקיימו".או' הרמב"ן לבנו הלימוד חשיבותו הינה בקיום אשר למדת.

 הקיום עניינו עשייה, מתוך הבנה לימוד והשתוקקות , העשייה צריך שתהא חקוקה, שתביא לידי מהות הנהגת האדם.

כאשר מהותו של אדם נובעת מ"מצוותי" ממצוות הקב"ה אזי מהותו של אדם אינה עצמית אלא מהות אלוקית, אין לו מעצמו כלום, ככל שיפחית עצמיותו ויגדיל מהות קיומית אלוקית, יש מקום לנתתי גשמיכם בעיתם וכו' יש מקום רב לשפע האלוקי להגיע.(להרחבה עיינו במאמר מס' 6 גשם, כיצד הוריד חוני המעגל גשם, )

כאשר ח"ו מצוות ה' אינם חקוקות, אומרת התורה "ואם תלכו עמי בקרי ...ויספתי עליכם שבע כחטאתיכם" מביא רש"י פרשו רבותינו מהו קרי, ארעי , במקרה, שאינו אלא לפרקים, כן תלכו עראי במצוות.היינו קיום המצוות לא יהיה חקוק בכם אלא, עראי, במקרה, אזי ויספתי עליכם שבע כחטאתיכם.

מובא בספר חסידים "לא יעשה כאדם העושה דבר במנהג ומוציא דברים מפיו בלא הגיון הלב, על דבר זה חרה אף ה' בעמו ושלח לנו את עבדו ישעיהו ואמר "יען כי נגש העם הזה בפיו ובשפתיו כבדוני ולבו רחק ממני ותהי יראתם מצוות אנשים מלומדה, אמר הקב"ה לישעיהו ראה מעשה בני כי אינו אלא לפנים ומחזיקים בי כאדם שמחזיק ונוהג מנהג אבותיו בידו, באים בבתי כנסיות ומתפללים ...כמנהג אבותיו, לא בלב שלם.הם מנקים את ידיהם ומברכין על נטילת ידים ...כמו שהדבר שגור בפיהם,אך בעת שהם מברכין אינם מתכוונים לברכני, על כן חרה אף ה'.

ולוואי ונתכוון לברכו ית' בכל מעשינו.

שבת שלום

 דויד לקס אמת

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. בוגר ומורה במכללת "רידמן". מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב