דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב מקיף במחיר משתלם 

מאת    [ 18/05/2011 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 1825 פעמים ]

רכב הוא מוצר יקר וכל נזק הנגרם לו או בעטיו, עלול להיות כרוך בהוצאות גבוהות. לכן למעלה מ- 80% מבעלי הרכב בישראל מעדיפים לרכוש ביטוח מקיף, בנוסף לרכישת ביטוח חובה, למרות שהוא ביטוח שאינו חובה ומחירו יקר. למעשה, מומלץ לכל מי שיכול לעמוד בהוצאה זו לרכוש ביטוח רכב מקיף, משום שהכיסוי הביטוחי שהוא מעניק לנזקי גוף ורכוש, הוא מקיף מאד.

בשונה מהכיסוי הביטוחי לנזקי גוף בלבד במקרה של תאונה שמעניק ביטוח רכב חובה לנהג ולמעורבים בתאונה, מציעות חברות הביטוח ביטוח רכב מקיף  עם מגוון רחב של כיסויים. משום התחרות בין חברות הביטוח, מרוויח הצרכן מהצעות מאד אטרקטיביות הכוללות כיסוי לנזקי גוף ורכוש הנגרמים כתוצאה מתאונת דרכים בנסיבות שונות, השחתה זדונית או בלתי מכוונת, פריצה, גניבה, שריפה, ונזקי טבע, כגון:תנאי מזג אוויר קשים, מפולת, שיטפון וכדומה. הכיסוי הביטוחי המקיף מצטרף לכיסוי מרכיבים נוספים כגון: נזקי שמשות, שירותי גרירה, קבלת רכב חלופי, פגיעה במערכות שמע, DVD וניווט  וכדומה. לכן מחירו של ביטוח רכב מקיף יקר יותר, בהשוואה לסוגי הביטוחים האחרים, אך יחד עם זאת, ניתן לפרוס את התשלום, ואף להשיג הנחה על המחירים.

באופן עקרוני, תמיד כדאי לקבל הצעות מחיר מכמה חברות הביטוח במקביל, כדי להשיג את המחיר המשתלם ביותר גם עבור ביטוח רכב חובה וגם עבור ביטוח רכב מקיף. חשוב לציין שרכישת ביטוח רכב חובה בחברה מסוימת, אינה מחייבת לרכוש גם ביטוח רכב מקיף מאותה חברה. ההצעות השונות מאפשרות לצרכן להתמקח עם חברות הביטוח ולהשיג את הביטוח המתאים לו במחיר המשתלם ביותר.

בנוסף לכך, רכישת ביטוח מקיף באינטרנט מאפשרת להוזיל את מחיר הביטוח. לכך מתווספים מאפיינים נוספים שיכולים לסייע בהוזלת מחירו של ביטוח רכב מקיף. ביטוח הרכב באותה חברת ביטוח לאורך זמן מעניק למבוטח הנחת וותק של כמה מאות שקלים. אמצעי מיגון הרכב יכולים אף הם לשמש בסיס להנחה. כל אמצעי ניגון המותקן ברכב ומקשה על גניבתו, בנוסף לאזעקה, כגון איתורן או חניית הרכב בחניה נעולה ומקורה, תאפשר להשיג הנחה נוספת.

מאפיינים נוספים המזכים מבוטחי ביטוח רכב מקיף בהנחות כוללים: נהג יחיד או נהגים קבועים ברכב. ככל שכמות הנהגים ברכב קטנה וקבועה, כך פוחת הסיכוי למעורבות בתאונה, וגדל הסיכוי לזכות בהנחה. גם מי שאינו נוהג בשבתות וחגים זכאי להנחה מחברות הביטוח, שכן העובדה שמשתמשים ברכב פחות מצמצמת את הסיכון למעורבות בתאונה. הגדלת ההשתתפות העצמית היא גורם נוסף המזכה את המבוטח בהנחה משום שבכך מצטמצמות הוצאות הביטוח.

כך גם ניתן לקבל הנחת היעדר תביעות בנוסף להנחת הוותק, במידה וחברת הביטוח לא נתבעה על ידי הנהג המבוטח בגין נזק כל שהוא, או תאונה, במשך מספר שנים ברציפות. הנחת היעדר תביעות נועדה לעודד נהגים לשמור על רכביהם כדי להימנע מלהגיש תביעות. נהגים שלא תובעים את חברות הביטוח לאורך זמן נחשבים מבחינתן ל"נהגים בסיכון נמוך" וללקוחות מועדפים, הרשאים לקבל הנחות בגין ביטוח רכב.

הנחות אלו אינן תקפות לגבי ביטוח רכב חובה, היות וחברות הביטוח מנצלות את העבודה שהחוק מחייב כל נהג בעל רכב בישראל  לרכוש ביטוח רכב חובה.

 

אריק משה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב