דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימוד עיצוב פנים 

מאת    [ 18/05/2011 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 2271 פעמים ]

 

לימוד עיצוב פנים - האם זו הבחירה הטובה ביותר ?

לימוד עיצוב פנים הוא האמנות של תכנון וארגון הסביבה בהתאם לסטנדרטים של אסתטיקה ופונקציונאליות.

תפקידו של מעצב פנים

איש המקצוע הוא אמור לדעת לסדר בצורה נבונה את רהיטים, חפצים ואביזרים בבית ובמשרד. אביזרים כמו, וילונות, שטיחים, אריחי קרמיקה - בניסיון לאזן ולשלב פרקטיות, נוחות, ויופי ביחד. הוא מתכנן צבעים, חומרים, סוגי הקרמיקה, גימורים ותאורה, כל דבר בהתאם לסביבה ולדרישות הפרויקט, לטעם ולתקציב של הלקוח. אחריותו לנהל את העיצוב, לוחות זמנים , לקבוע תאריכים לשיפוצים, להגדיר תקציבים ולרכז את העבודה של נגרים, ציירים וחשמלאים ואנשי מקצוע נוספים.

מעצב פנים מוסמך לעצב משרדים, מקומות מגורים ומקומות ציבוריים. בדרך כלל מעצבי פנים עובדים כעצמאיים, אך בהחלט יכולים לעבוד גם כן כעובדים שכירים בחברות המתמחות בתכנון ועיצוב פנים , או אפילו בתור יועצים בחנויות רהיטים ובסטודיו קרמיקה וחומרים לשיפוצים לדוגמא.

מה ההבדל בין תואר BA של מעצב פנים לבין קורס הכשרה מקצועית טכני?
לימודים לתואר ה-BA  מהווים קורסים רבים באדריכלות והבוגרים יכולים לעבוד בעיקר על פרויקטים, חוץ מהתחום הדקורטיבי. לעומת זאת, קורסי הכשרה טכני, בתורם, נועדו לעיצוב בלבד. כאשר הנכם בוחרים ללמוד אחד מהם, יש לשים לב למוקד של הקורס, אשר יכול להיות גינון ועיצוב רהיטים וסביבה.

שוק העבודה
בשוק היום קיים הרבה ביקוש גם לבוגרי הBA וגם לבוגרי הקורסים הטכניים. זאת בתנאי שיש התפתחות כלכלית במדינה, אשר אוטומטי מגדילים את ההכנסות של האזרחים, וכך הם משתמשים בשירות של מעצב פנים.

"בברזיל לדוגמא, בהיותה מדינה מתפתחת מבחינת כלכלית כרגע , ישנם המון יחידות דיור בבנייה ברחבי המדינה. יחידות אלו הם בתים קטנים, ולכן חייבים לתכנן את הרהיטים ולסדרם היטב בתוך הבית. להזמין מעצב פנים הפך להיות עניין של צורך, ולא לוקסוס." מסבירה כריסטינה סילבה, רכזת הקורס הטכני UMC. במקרה זה, המעסיקים הגדולים הם חנויות הרהיטים המתוכננים וסטודיויים לקרמיקה שמביאים איתם יועצים מוסמכים. השוק פותח את הדלתות להזדמנויות חדשות גם לעובד העצמאי שמחליט לפתוח עסק בכוחות עצמו. אחד התחומים בו הביקוש הולך וגדל הוא עיצוב של קומות שלמות עבור משרדים וחדרי ישיבות.

משרדי העיצוב לעיתים קרובות מחליטים להעסיק מומחה בפרויקטים כדי לענות על הצרכים של החנויות, הברים, המסעדות, כפרי הנופש, בתי המלון, בתי הספר, בתי החולים, קופות החולים ועוד מרכזיים ציבוריים.

"לימוד תעשיית מלונות הוא תחום, בהתאם לפוטנציאל התיירותי של המקום, שיכול להתפתח הרבה וכך הביקוש והצורך לאנשי מקצוע מעצבי הפנים יגדל יחד" אומר קרדוסו דה מירנדה, רכז הקורס ב"בלס ארטס" .

תחום נוסף שמבטיח צמיחה בפרויקטים הוא בניית נגישות עבור אנשים בעלי צרכים מיוחדים בתיאטרונים, בבתי קולנוע, ובדירות מגורים. מקומות אלו אשר צריכים להסתגל לכל סוג של מבקרים, עוברים שיפוץ הנעשה ע"י מעצבי הפנים " אומר קרדוסו דה מירנדה


הקורס
קורסים לתואר ראשון בעיצוב הפנים הם מועטים ולא ארוכים במיוחד. ישנו דגש גדול במיומנויות מעשיות ובשימוש במשאבי המחשב. 

 

סטודיו קרמיקה היא היצרנית הגדולה בישראל של אריחי קרמיקה , המלטשת הגדולה בארץ של אריחי פורצלן והסיטונאית הגדולה בישראל. http://www.studio4.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב