דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תהליך בניית אתר -קראו והפנימו, כי על טעויות משלמים 

מאת    [ 17/05/2011 ]

מילים במאמר: 668   [ נצפה 2154 פעמים ]

יש לכם עסק והגיע הזמן לבנות אתר. מה עושים קודם?

ברמה העיצובית, בידקו האם התדמית הגרפית הבסיסית שלכם מספקת אתכם והאם אתם רוצים שהיא זו שתופיע גם באתר (רצוי שהתדמית הגרפית תלווה אתכם לאורך כל מוצרי הפרסום שלכם). האם יש לכם לוגו? אם לא, כדאי שתשקלו ברצינות את הנושא. לוגו הוא הבסיס לתדמית הגרפית שלכם. הוא יעזור ללקוחות שלכם לזהות ולזכור אתכם בקלות.

אם אתם מעונינים בשינוי העיצובי רצוי ומומלץ לעשות אותו לפני שאתם ניגשים לעיצוב האתר, כדי לחסוך הוצאות מיותרות בעתיד.

ברמת התוכן, עליכם לאסוף את כל החומר הטקסטואלי והוויזואלי שיש בידיכם על מנת שיהיה אפשר להתחיל לעבוד (קראו את המאמר " איך מתחילים לבנות אתר לעסק ללא טעויות מיותרות?")

 כשמדברים על בניית ועיצוב אתר מדברים על שלושה נושאים: כתיבה ואיפיון, עיצוב ותכנות (בדיוק בסדר זה).

כתיבה ואיפיון - לרוב פונים לכותב שיווקי שיש לו ניסיון בכתיבת אתרים . רצוי שזה יהיה גם מישהו שהוא קופירייטר כדי שיוכל "לתבל" את הטקסט שלכם כך שיהיה מעניין ואטרקטיבי. תפקידו של הכותב השיווקי הוא בראש ובראשונה לאפיין את האתר - לקבוע מה יהיה מבנה עמוד הבית, איך ייראו התפריטים, כמה עמודים יהיו באתר ואיך הם יחולקו.

חשוב להבין שללא איפיון אתר לא ניתן להתחיל לעצב את האתר ו/או לתת הצעת מחיר. האיפיון חשוב גם כדי לעשות סדר לגולש כשהוא נכנס לאתר. מעבר לאיפיון הכותב השיווקי יכול לשכתב את הטקסטים הקיימים או לכתוב מחדש את עמוד הבית ולעיתים גם את שאר העמודים (לא כל הכותבים עושים זאת). הרעיון הוא שהטקסטים ייתאימו למנועי החיפוש וכך תוכלו לקדם את האתר שלכם בעתיד בצורה הטובה ביותר.

 עיצוב האתר - היום יש לגולש בממוצע 8 שניות להחליט אם להישאר באתר שלכם או להמשיך הלאה לאתר אחר. חלק גדול מאוד מהעיניין הוא העיצוב - הצורניות והצבעים. חשוב שהאתר יהיה נעים בעיין ומסודר. שהעיצבו יישדר בדיוק את מה שמתאים לקהל היעד שלכם. חשוב שיהיה משהו בעיצוב שיימשוך את העין ויגרום לגולש להמשיך ולהסתכל.

הצעת המחיר לעיצוב תינתן בהתאם למורכבות האתר (האיפיון). חשוב לתת למעצב את כל האינפורמציה שיש בידיכם. אם יש בידיכם תמונות - חשוב למעצב לדעת האם הן צריכות לעבור איזשהו עיבוד ובאיזה פורמט הוא מקבל אותם. האם אתם רוצים אתר שיש בו דינאמיות (פלאש), מה שמייקר את העלויות. האם אתם רוצים לשלב סירטונים וכו.

 תכנות האתר - כמו מעצב האתר, גם מתכנת האתר מתאים את עבודתו והצעת המחיר לפי האיפיון. מלבד עבודת התיכנות הבסיסית המתכנת גם אמור לדאוג שהאתר שלכם יבנה בקוד מתאים כך שגוגל ושאר מנועי החיפוש ימצאו ויקטלגו אותו בקלות אצלם, ללא שגיאות או בעיות טכניות אחרות כמו: כמה זמן לוקח לדף באתר שלכם להטען,הטמעת כלים ושפות באתר בצורה תקינה וללא שגיאות תכנות ועוד.חשוב לדעת שבדרך כלל הלקוח הוא האחראי לרכוש את הדומיין ולדאוג לאיחסון (באתרי איחסון בארץ או בחו"ל). התשלום הוא בדר"כ שנתי או דו שנתי. איחסון יש גם לתקופות קצרות יותר. יש מתכנתים שנותנים את שירות האיחסון על שרת שלהם או שדרכם ניתן לרכוש חבילות איחסון (זה עולה יותר כסף כיוון שזה דרכם).צריך להבין שאתר דרך מתכנת הופך להיות אתר שלכם בסיום העיצוב והבנייה ולכן גם עולה לא מעט כסף.

קיימת אפשרות נוספת ל"תכנות" האתר והיא לבנות את האתר על תבנית מוכנה באחד האתרים שמספקים שירות כזה, ויש לא מעט בארץ. החסרונות: עיצוב מוגבל יותר, האתר הוא לא לגמרי שלכם ויש תשלום תקופתי ולרוב אתרים אלו מבקשים לשים קרדיט שלהם בתחתית האתר. היתרונות: בזמן התשלום הראשוני על האתר העלות היא נמוכה יותר ולרוב יש גם שירותי תמיכה למערכות אלו מה שלעיתים יכול להקל על התפעול.

במה שלא תבחרו חשוב שתהיה לכם מערכת לניהול תוכן על מנת שתוכלו לשלוט בעצמכם באתר, במובן הזה שתוכלו לשנות טקסטים ותמונות בעצמכם, להוריד והוסיף עמודים וכו'. אם אתם יודעים שתרצו להוסיף שפה נוספת לאתר, ואתם עושים את האתר דרך מתכנת, חשוב שהוא יידע זאת כדי שיכין תשתית לכך בעתיד.

טיפ לגבי הדומיין - תבחרו שם קליל וקליט שיהיה לכם קל אחר כך לאיית אותו בטלפון ללקוחות פוטנציאליים.

 שיהיה בהצלחה ומקווה שעזרתי,

נעמה כהן ניסן

דוגמאות ל- בנית אתר, עיצוב אתר, אתר תדמית לעסק קטן

נמוש -סטודיו לעיצוב גרפי -מומחה בעיצוב תדמית לעסק שלך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב