דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נורת לדים: גם יפה גם אופה 

מאת    [ 17/05/2011 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 3527 פעמים ]

בוודאי גם אתם שמעתם על לדים, ותהיתם במה מדובר. לדים הם נורות המפיקות אור בעוצמה חזקה, אך במקביל, הן חסכוניות באנרגיה. כנראה שבעשור הקרוב כל מכשיר חשמלי שפעולתו קשורה ביצירת אור יהיה מבוסס על טכנולוגיה של לדים.

אז הבנו את הרעיון שמאחורי לדים, וכולנו יודעים שהם מהווים את התאורה של העתיד, אבל מה הם אותם פסי לדים הנמכרים בשוק, ומה אפשר לעשות עם אותם "נחשים" דקים וארוכים המצופים נורות?
פסי לדים הם סוג של דיודות מוליכות אור. פסים אלה הם בדרך כלל גמישים, מה שהופך אותם שימושיים במיוחד למגוון רחב של צרכי תאורה ועיצוב. אפשר לעטוף איתם אובייקטים ולהשתמש בהם בדרכים שונות. וכמובן, יש את יתרונם הברור – הם לא מפיקים חום, כשתגעו בהם, תראו שהמגע אפילו קריר!
פסי לדים עמידים לאורך שנים, ואין צורך להחליף את הנורות שלהם מידי מספר חודשים. הם יכולים, בנוסף, להפיק אור שהוא מאוד רך וצלול, כלומר, אור שנראה טבעי למדיי, כמעט אור של שמש, ואין להם שום מתחרים בתחום זה. ניתן להשיג פסי לדים במגוון רחב של צבעים, כולל כחול, ירוק, כתום ואדום – ולכל אווירה מבוקשת תמצאו לדים מתאימים באופן מושלם.  

שימוש נפוץ של לדים הוא לקישוט ולתאורה של גינות. ניתן לעטוף בהן פאטיו ולעשות בהם ככל העולה על הדמיון. כשמשתמשים בלדים לצרכיי תאורה לגינות, חשוב לבחור פסי לדים שהם גם עמידים בפני מים. בלדים שאינם עמידים למים אפשר להשתמש בתוך הבית עצמו. נורות לדים שימושיות גם למשרדים בהם האוויר חמים ומחניק, ובעליו לא רוצים להעלות את הטמפרטורה עוד יותר.  

כמו לכל דבר טוב, גם לאותם פסי לדים יש חסרונות. יש צורך בהרבה מאוד נורות לדים כדי ליצור אור חזק ובוהק. פס לדים בודד בדרך כלל מפיק אור רך ועדין.

אפשר לשלוט בעוצמת התאורה, מפני שחלק מאותם פסי לדים מגיעים עם דימר. גופי תאורה עם דימר הם מצרך מבוקש ויעיל, וניתן להתאים את עוצמת התאורה למצב הרוח ולאווירה הכללית. כמובן, גם שעות היום השונות מצריכות עוצמות שונות של תאורה. אם בשעת אחר הצהריים נוכל להסתפק בתאורה עדינה יחסית, הרי שבשעות הערב יש צורך להגביר את עוצמת האור. ההתקנה של גופי תאורה אלו מתבצעת בקלות, ומחפה על אותם חסרונות (כאמור, פס אחד מפיק אור יחסית עדין).

גופי תאורה עם לדים בהחלט השתלטו על ממלכת התאורה של כל העולם המסחרי והתעשייתי. יעילותם גדולה יותר, אורך חיים ממושך יותר, גופי תאורה של לדים מתאפיינים בניקיון, ודוחקים את אותן נורות פלורוסנט מאוסות אל הכחדה. הדבר היחיד שמונע את בואם של גופי תאורה אלו אל כס המלכות הוא מחירם הגבוה, שסיבתו היא עלויות ייצור גבוהות. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב