דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתכון לנעורים 

מאת    [ 17/05/2011 ]

מילים במאמר: 828   [ נצפה 2539 פעמים ]

כבר בעבר התעסקו בני האדם עם שאלת חיי הנצח. סופרו אגדות וניסים של אנשים שחיו חיי נצח, נשמעו אגדות של מעיין הנעורים ואף סופרו סיפורים כדוגמת פיטר פן הילד הנצחי.

 

 

הנעורים, הזקנה והחיים העסיקו גם את טובי המדענים והחוקרים שלבסוף הגיעו למסקנה העצובה( וחלק יגידו המשמחת) שאין אפשרות לחיות חיי נצח. החוקרים גילו שתאי גוף האדם בניצול מלוא פוטנציאל הכוח שטמון בהם יכולים להתקיים כ100-130 שנה.

 

 

מסקנה זו העלתה שאלות אחרות כגון: מדוע רובנו לא מגיעים לגילאים האלו?, מדוע אנו חולים במחלות הרבה לפני שאנחנו מתקרבים לגילאים האלו? איך יכול להיות שבני אותו הגיל יכולים להראות האחד מבוגר לגילו והשני צעיר לגילו?, ושאלת השאלות מה הגורמים שיעזרו לנו לעכב את הזקנה ולשמור על עוד כמה רגעים של נעורים.

 

 

במאמר זה אנסה לספק את התשובות לשאלות וכמובן להוסיף כמה טיפים מעשיים לשמירה על הנעורים ככל האפשר.

 

הגורם העיקרי שגורם לנו להזדקן הוא המרכיב הגנטי. לכל אחד יש את הגנטיקה האישית שלו שטבועה ב DNA האישי שלו. לאחד יש נטייה לסוכרת , לשני לכולסטרול ולשלישי לאירוע לבבי. חשוב לציין שהגנטיקה מציינת אך ורק פוטנציאל אך מימוש או אי מימוש הפוטנציאל תלוי באורח החיים של האדם.

 

הגורמים הנוספים שמשפיעים על קצב הזדקנות שלנו, על הגיל הביולוגי שלנו ועל המראה שלנו הם הגורמים הסביבתיים שתלויים בנו . גורמים אלו כוללים: תזונה ומרכיבי התזונה, מצב פיזי( פעילות גופנית), מצב נפשי, מצב מנטאלי- קוגניטיבי וחשיפה או הימנעות מרעלים( במזון, במוצרי קוסמטיקה וניקיון , באוויר, קרינה ועוד).

 

 

טיפול  בגורמים שפורטו לעיל יכולים באופן מוכח להאט את תהליך הזקנה. הטיפול נעשה בעזרת תוכנית מותאמת אישית לשינוי אורחות החיים. התוכנית כוללת תפריט תזונה מאוזן שמונע מחלות ומטפל במחלות קיימות, הוספת מזונות העל( SUPER-FOOD) שכוללים מרכיבים נוגדי חמצון והזדקנות, הוספת פעילות גופנית מודרכת, עבודה על המרכיב המנטאלי והקוגניטיבי  ובמידת הצורך הימנעות מרעליים סביבתיים( שמש, קרינה, קוסמטיקה כימית ועוד.

 

לפניכם טעימה של מספר טיפים מעשיים לשמירה על הנעורים:

 

1.שתית מים בלבד ! . מים עוזרים לנו ( בנוסף לשאר תפקידם) לפינוי הפסולת והרעלים שמצטברים בגוף. נמצא שעודף רעלים בגוף קשור באופן ישיר לסיכוי מוגבר לחלות במחלות שונות( כולל מחלות הסרטן). התמודדות עם הרעלים עוזרת לנו לשמור על גוף נקי וצעיר.  יש להימנע ממשקאות מתוקים  שמכילים סוכר שנחשב ברפואה הנטורפתית כרעל ויש להימנע ממשקאות דייאט שכוללים ממתיקים מלאכותיים שהבטיחות שלהם עדין לא הוכחה. ניתן לשלב כמובן תה ( מומלץ תה ירוק) ומידי פעם כוס יין אדום שתורם לבריאות הלב וכלי הדם( מעלה את הכולסטרול הטוב HDL).

 

2.אכילת פחמימות מורכבות שתורמות לתחושת שובע ולרמת סוכר מתונה ובכך  בעקיפין  לפחות נזק חמצוני לתאי הגוף( סוכר מחמצן את תאי הגוף). מומלץ לשלב מאכלים כמו: אורז מלא( שעוזר לניקוי מערכת העיכול), פסטה מלאה, לחם מקמח מלא ועוד.

 

3.     שפע על ירקות ופירות שמכילים אנטי אוקסידנטים (נוגדי חמצון שנוגדים את הזדקנות התאים). האנטי אוקסידנטים החזקים ביותר בטבע מצויים בפירות והירקות האדומים-סגולים ולכן מומלץ לצרוך: בצל סגול, פלפל אדום, ענבים אדומים, פירות יער ומאכלים נוספים בצבע זה.

 

4.     שילוב בתפריט של מזונות נוגדי אלרגיה כמו האפונה הירוקה( שמצוי בה חומר בשם קוורצטין שידוע כנוגד אלרגיה

 

5.     שילוב של מזונות נוגדי נזקי השמש כמו עלי תרד או כרוב אדום.

 

6.     טיפול במחלות או חיזוק מערכות הגוף החלשות בעזרת תוספי מזון או פורמולות צמחיות שמותאמות לפי צורכי האדם.

 

7.     הוספת פעילות גופנית לשגרה היומית.  מומלץ לשלב פעילות אירובית (סבולת לב-ריאה) כמו: הליכה, רכיבה, ריצה ושחיה ופעילות כוח  כמו: חדר כושר, יוגה, פילאטיס. נמצא שגוף בריא מתמודד טוב יותר עם מחלות ובנוסף גוף בריא מונע תחלואה.

 

8.     תרומה או התנדבות יומית, שבועית או אפילו חודשית הוכחה כתורמת לתחושת סיפוק וערך עצמי. סיפוק וערך עצמי משפיעים רבות על המצב הנפשי שלנו . נפש מאוזנת תורמת למערכת חיסון חזקה ויציבה.

 

9.     הפעלת המחשבה והשכל לאורך כל חיינו: לימודים תמידיים, קריאת ספרים, פתרון תשבצים, למידת שפה חדשה ואפילו לימוד מסלול נסיעה חדש או אכילה בעזרת היד הלא דומיננטית נמצאו כמשמרי תפקוד קוגניטיבי.   תפקוד קוגניטיבי תקין הוכח כמעקב זקנה.

 

10. המחשבה. מחשבה אופטימית והתמודדות עם רגעי משבר וקושי  בצורה הטובה ביותר מונעים סטרס. סטרס המחלה של התקופה המודרנית הוא הבסיס למחלות השונות.

 

11. חיוך. חיוך וצחוק תמיד עוזרים ואף נמצא שחולי סרטן שטופלו בשיטות המשלבות צחוק חיזקו את מערכת החיסון שלהם.

 

 

לסיכומו של דבר אמנם נגזר עלינו להגיע לגיל הזקנה וחיי נצח אינם אפשריים אך שמירה על אורח חיים תקין שכולל תזונה נכונה, פעילות גופנית מודרכת, טיפול נכון בריא וטבעי במחלות, נפש בריאה, תפקודים שכליים תקינים וגם קצת חיוך יכולים לעזור לנו להאט את הזקנה ולהנאות מנעורים גם בזקנה. זכרו בסוף בכל אחד מאיתנו מסתתר ילד פשוט תנו לילד שבכם לצאת ולא תדעו זקנה מהי!.

 בריאות מהטבע" : www.briutteva.co.il           


 מתמחים ביעוצי תזונה ונטורפתיה, שיפור כושר גופני, הכנת תכשירים מצמחי מרפא ,הכנת מוצרי קוסמטיקה וטיפול טבעי במחלות שונות. לפרטים אלעז: 0544839681




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב