דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתב אישום על אונס 

מאת    [ 16/05/2011 ]

מילים במאמר: 771   [ נצפה 3417 פעמים ]

 

כתב אישום על אונס, נחשב לכתב אישום חריף, לא רק בשל העובדה שמדובר בעבירה פלילית חמורה, אלא גם  בשל העובדה שמדובר למעשה בהתחלתו של משפט פלילי. דרך ארוכה שתאלצו לעבור, עד שתדעו מה צפוי לכם בסוף הדרך .

כל דרך מתחילה בצעד אחד. כשמדובר בכתב אישום על אונס, אנחנו חייבים לוודא שלקחנו את הפנייה הנכונה, כבר מתחילת המסלול.

הנה כמה שאלות שקיבלתי, המתמקדות בסיטואציות רגע לפני כתב אישום על אונס

נלקחתי לחקירה במשטרה, בחשד למעורבות באונס ותקיפה מינית של צעירה שהכרתי מהשכונה. במהלך החקירה אמרו לי החוקרים שאני שם בעיקר בתור עד, שאין להם משהו מוצק עלי ואם אשתף פעולה ואספר להם מה עשיתי ומי עוד היה מעורב, אוכל ללכת הביתה. הם שיחקו אותה חברים הכי טובים שלי, עשו לי קפה, נתנו לי הרגשה ש"יאלה יש נבלות בעולם ואני והם בסדר. אחרי שסיפרתי להם הכול, כולל את חלקי. הופתעתי לגלות שהוגש נגדי כתב אישום על אונס. למה? איפה כל ההבטחות, הסיפורים והקרבה שהם הפגינו כלפי -

צר לי לומר לך, אולם השוטרים עשו לך את התרגיל הישן ביותר בספר. הם זיהו שאתה חולייה חלשה בתוך האירוע, הזמינו אותך לחקירה על סמך חצי ראייה, נתנו לך תחושה שהם בצד שלך ופשוט חיכו שתמלא עבורם את כל החלקים. אכן עבודת משטרה במיטבה.

הטעות שלך הייתה שלא נכנסת אל חדר החקירות לאחר שקיבלת ייעוץ משפטי ולאחר שהסכמת עם החוקרים על מסמך כתוב וברור, בו מצוין מה ההגנות שלך בתמורה למידע שאתה מוסר ולשיתוף הפעולה שלך. אם היית סוגר את הפינות האלה קודם, סביר להניח שלא היית עומד מול כתב אישום על אונס, אלא על סעיף קל הרבה יותר, אם בכלל.

בשלב הזה, אתה חייב לפנות לעורך דין פלילי, לספר לו על השתלשלות האירועים, איך בדיוק התנהלה החקירה, מה הבטיחו לך בין השורות, מה סיפרת ולתת לו לפעול. כתב אישום על אונס זהו אינו דבר של מה בכך, בעיקר כשמדובר באונס רב משתתפים. אתה חייב להפסיק לחשוב שהשוטרים בצד שלך ולפעול למען עצמך משלב זה ואילך.

אני שיפוצניק עצמאי. באחד בימים הגעתי לבית של לקוחה, היא הייתה שם לבד, ישבנו דיברנו, היה בנינו קליק ומהר מאוד הדברים גלשו למישור הפיזי. אחר כך היא הגישה נגדי תלונה על אונס. בהתחלה נבהלתי ואמרתי לשוטרים שהיא מדמיינת ולא היה כלום, אחר כך החלטתי לספר להם את האמת שקצת נגענו זה בזו ולא יותר. האם העובדה ששיניתי את עדותי תעבוד לרעתי -

אתה טוען שהיה מגע עם האישה הזו, עכשיו מה שנותר להחליט זה. איזה סוג מגע, כלומר האם יחסי מין מלאים, גיפופים, נשיקות, נגיעה באיברי מין וכדומה וכמובן האם המגע נעשה בהסכמה מלאה

הרבה פעמים כשמדובר בסיטואציה בעלת אופי מיני, מדובר במילה כנגד מילה. אולי האישה נבהלה ממה שעשתה ועכשיו היא מחפשת לנקות את עצמה ולהוציא את עצמה מהסיטואציה, אולי היא אינה מבינה שלא מדובר באונס, אלא בעבירת מין אחרת, במידה ואכן בכלל נעשתה עבירה ללא הסכמתה.

העובדה ששינית את גרסתך אינה מעמידה אותך באור חיובי, אולם בהחלט ניתן להבין ולהסביר אותה. היית לחוץ, לא ידעת מול מה אתה עומד, פחדת מהשלכות המעשה של קיום מגע גופני עם קליינטית. חשוב מאוד שתיצמד לגרסה אחת ותפעל, על מנת שלא יוגש נגדך כתב אישום על אונס. פה המקום לפנות לעורך דין פלילי שילווה אותך ויסביר לך איך הכי נכון לפעול, על מנת לסיים את הפרשה על הצד הטוב ביותר.

יצאתי עם בחורה לדייט. שתיתי הרבה וכנראה במהלך הערב הכרחתי אותה לקיים יחסי מין, ללא הסכמתה. היא הגישה נגדי תלונה על אונס. בחקירתי סיפרתי לשוטרים שאני לא זוכר בבירור מה היה ומה הניע אותי לעשות את המעשה. הייתי כנה וגלוי ובכל זאת הוגש נגדי כתב אישום על אונס. האם לעובדה שהייתי שיכור, שלא הייתה כאן שום כוונה להרע לה, יש משקל לטובתי -
מה שאתה מתאר זו סיטואציית הסיוטים של בחורים רבים. יוצאים עם בחורה, שותים קצת, מאבדים את הראש ולוקחים החלטות לא נכונות ברגע אחד. ברור לכל הנוגעים בדבר שלא תכננת את המעשה ואין אתה עבריין מין או אנס מועד.

חשוב מאוד שלא תנסה למלא בכוח את החלקים שאתה לא זוכר, שלא תמציא, תתרץ או תנסה להצדיק בכך שתפנה אצבע מאשימה אל הבחורה. ועוד משהו, אל תנסה להסתיר את הצער והחרטה שלך על המעשה. אתה אדם נורמטיבי שהאלכוהול השפיע עליו וגרם לו לעשות מעשה שלא מתאים לאופיו.

הדרך הכי טובה להמשיך מכאן ואילך, זה לפעול בעצתו של עורך דין המתמחה בעבירות מין. הוא ינחה אותך כיצד הכי נכון לסיים את הפרשה על הצד הטוב ביותר

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

נוגה ויזל עורכת דין פלילי .

נייד : 052-3295296

אתר המשרד :

http://nogawiesel.com/


רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב
***********
המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד.
***********



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב