דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוש בשעוני נוכחות 

מאת    [ 16/05/2011 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 2399 פעמים ]



שעון נוכחות הוא אמצעי אשר מאפשר לעקוב אחר שעות עבודה של עובדים בפועל. על ידי בניית מערכת נוכחות לשם תוכנית עבודה, כמויות ייצור, זמני עבודה הנחוצים בפועל לביצוע עבודות שונות, נעזרים בהתקנת שעון נוכחות לשם מעקב אחר שעות עבודה בפועל.

חוק הגנת השכר בתיקון 24, מפרט את כללי העסקה, מתן שכר בין עובד למעביד. על פי חוק זה, יש להגדיר את שכר העבודה המורכב משעות עבודה בפועל, שעות נוספות, חופשות ימי מחלה וכדומה. דרך לעקוב אחר שינויים אלה היא באמצעות שעון נוכחות, אשר מאפשר לארגונים לערוך ולעדכן את כמות המידע הנ"ל.

בכל ארגון/חברה/תאגיד קיימת מערכת נוכחות. על פי צורך חלים שינויים ועדכונים במסגרת מערכת נוכחות הקיימת. אחד השינויים הבולטים הוא התקנת שעון נוכחות. בארגונים אשר מיום כניסת העובדים הותקן שעון נוכחות, נתפס הדבר כברירת מחדל איתה יש להתנהל. בארגונים אשר מחליטים להתקין שעון נוכחות, לא פעם יוצר הדבר אנטגוניזם של העובדים לגבי שעון נוכחות.

חוק הגנת השכר תיקון 24, מחייב את הארגון/ חברה/תאגיד לחבות מעבידים במקרים של תאונה, מחדל או כל אחריות שחלה עליו בזמן עבודה. על ידי התקנת שעון נוכחות, קל  יותר להתחקות במקרים אלה ולדעת האם המקרה קרה במסגרת שעות עבודה.  כמו כן מחייב חוק הגנת שכר תיקון 24 את המעביד לעדכן באופן מסודר מתן זמן מנוחה, תשלום בגין חופשות, מועדי חג, תשלום עבור הבראה, נסיעות. על ידי שעוון נוכחות קל לחשב את התשלומים ולהפריש כפי שמגדיר חוק הגנת שכר תיקון 24.

בעזרת שעון נוכחות ניתן לחשב תלושי שכר,  לעקוב אחר בקרי כניסה בארגונים אשר מנוהלים על פי הרשאות כניסה במקומות מסוימים בארגון. קיים מגוון רחב של שעוני נוכחות, חלקם אף מגיעים עם סנסור ביומטרי לצורך זיהוי.

כמו כן חברות העוסקות בהתקנת שעון נוכחות מציעים מגוון פתרונות של שליטה מרחוק על ידי שליחת SMS, דואר אלקטרוני מדווחים על אירועים שוטפים, כניסות חריגות וכדומה.

התקנת שעון נוכחות צריכה להיות בהתאם לגודל הארגון והשימושים השונים שלו. כיוון שקיימות מערכות חכמות שעלותן לא קטנה. רצוי לבחור במוצר התאים לצרכי הארגון וגודלו.  קיימים כיום שעוני נוכחות על סמך טביעת אצבע בעלות לא יקרה המתאים לכלל הארגונים.

שעון נוכחות על בסיס טביעת אצבע, אינו גוזל מקום רב, הנתונים הם מדויקים על סמך טביעת אצבע. מונע מצבים של כפילות בזמן הכניסות, מכתיב תרבות ארגונית נטולת הונאות בכל הקשור להחתמת שעון. מאפשר לייצר טפסי מעקב אוטומטים לצרכים חשבונאים ועוד.

מערכת נוכחות מסודרת היא במטרה ליישר קו בין ארגונים/חברות/תאגידים בכל הקשור לניהול מערכת השכר בארגון וניהול יעיל של מערך כח אדם בחברה. כדי לוודא שאכן הדבר מיושם בפועל, חובה ליישם על פי חוק הגנת שכר תיקון 24.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב