דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמונתם של היהודים המשיחיים 

מאת    [ 16/05/2011 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 2268 פעמים ]

יהודים משיחיים הם זרם דתי שמאמין בתנ"ך (תורת ישראל) ובברית החדשה. יהודים משיחיים מאמינים כי ישו הוא משיח ישראל ובן האלוהים כפי שמאמינים הנוצרים. זרם זה מבוסס על מרכיבים רבים מהזרם הנוצרי—אוונגליסטים. היהדות רואה בהם כמי שפרשו מהדת היהודית אך הם רואים את עצמם כיהודים לכל דבר. הם לא מקבלים עליהם את התפיסה והפרשנות של הממסד הדתי או את המצוות אך שומרים על חלק מהסממנים היהודים כגון מזוזה על הדלת ואפילו ברית מילה.
יהודים משיחיים רואים עצמם כממשיכים הישירים של ישו שהיו מן הסתם יהודים.  מספר היהודים המשיחיים עומד כיום על כ300000 אנשים כ5% מהם חיים בישראל.

ישו, שנקרא ישוע בפי היהודים המשיחיים הוא לדידם חלק מהשילוש הקדוש.: האב, הבן ורוח הקודש. כלומר, אלוהים אחד שלו כמה צורות. חשוב לציין כי לא כל היהודים המשיחיים מקבלים עליהם את הקונספט של השילוש הקדוש.

היהודים המשיחיים מאמינים כי בתנ"ך, הנבואות מרמזות על  ישו המשיח ועל יצירת ברית חדשה של האלוהים עם היהודים. הברית החדשה על פי תפיסתם היא המשך טבעי של התנ"ך. הברית החדשה מורכבת מכמה בשורות שמטרתן הפצה של הברית החדשה והאמונה המשיחית.  הפצת האמונה באמצעות הבשורות נקראת פעילות מיסיונרית שבאה להפיץ את האמונה ולמשוך מאמינים נוספים.

כאמור, היהודים המשיחיים מאמינים בספרי הקודש אך אין להם סידורי תפילה שמקובלות על כולם. התפילה שנאמרת הינה תפילה אישית שנערכת עם חברי קהילה נוספים או לבד. הם מעודדים פיתוח מערכת יחסים אישית ופרטית עם אלוהים. התפילות האישיות מופנות אל "אבינו שמבשמים" ומסתיימות במילים "בשם ישוע המשיח אמן". היהודים שינו את שמו של ישוע לישו שם ראשי תיבות של ימח שמו וזכרו.  בקרב זרמים מסוימים ביהודים אף נמנעים מלהגות את שמו שכן הוא נחשב כמשיח שקר.

זרם זה מנהל חיים קהילתיים כאשר מספר חברי הקהילה יכול לנוע בין 15 ל100 אנשים.  מבחוץ קשה להבחין כי מדובר בקהילה. חברי הקהילה מתאספים לתפילה, שירה וקריאת הלל והודיה לאלוהים. 

היהודים המשיחיים עורכים הטבלה ליהודים שמצטרפים לזרם. כמו כן, הם מבצעים את "ביצוע הלחם". טקסים אלו מסמלים כניסה לדרך חדשה וקבלת ישו כמשיח אלוהים.

יהודים משיחיים מעוררים התנגדות בקרב יהודים רבים ובמיוחד חרדים ודתיים המתנגדים לפעילותם המיסיונרית ולנס יונתם למשוך יהודים להאמין בישו. היהודים המשיחים מצדם טוענים כי אינם מסינורים ותוויות אלו נועדו ליצור רושם מעוות שאינו מכיר באמונתם ופעילותם האמיתית.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב