דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם חייבים בתהליך של ייעוץ ארגוני ללמד טיפול בהתנגדויות ? 

מאת    [ 15/05/2011 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2917 פעמים ]

בתחום פיתוח הדרכה , טיפול בהתנגדויות ו ייעוץ ארגוני קיימות, לא אחת, מחלוקות (גם אם לא חריפות) על מהי דרך המלך, כלומר, מהי הדרך האידיאלית להבהיר, להסביר, לשנות, לקדם. פיתוח הדרכה כתחום גדול הכולל בתוכו נושאים רבים, תתי נושאים וכל מיני תת קטגוריות, יוצא בזול, יחסית, מהויכוחים על פיתוח הדרכה .

זאת מכיוון ש פיתוח הדרכה הוא מן איצטלת על שכולל בתוכו תחומי ידע רבים, כך שאפשר להתווכח על אופן פיתוח הדרכה ועל האם תהליך של סדנאות מנהלים שהתקיים בארגון מסוים היה פיתוח הדרכה טוב, אך עדיין רמת הפולמוס היא מינורית יחסית לרמת הפולמוס המתרחש לגביי ייעוץ ארגוני ו טיפול בהתנגדויות . הכול מסכימים ששני התחומים חשובים ומקדמים, אך הדעה חלוקה לגבי אופן ההדרכה של  הנושאים, האם ללמד טיפול התנגדויות באופן קבוע כחלק מ ייעוץ ארגוני , או שמא טיפול בהתנגדויות היא חטיבה נפרדת, וככזו היא צריכה להילמד לבד ולא כחלק מ ייעוץ ארגוני - כדרכן של אסכולות (קבוצות, בהגדרה פשטנית) המתווכחות, גם במקרה הנידון, אין ספק שהויכוח מעניין ורלוונטי לתחום הידע ההדרכתי, ועדיין לעיתים נראה שהויכוח יצא מהפרופורציות הראויות. כמו כן, לעיתים נראה שאסכולה אחת צודקת ולעיתים שהשנייה.

אמנם שתי האסכולות מכירות בערך לימוד טיפול בהתנגדויות , על כך אין עוררין, הויכוח הוא על מבנה הלימוד ועל שלבי ההדרכה במשולש של ייעוץ ארגוני , פיתוח הדרכה ו טיפול בהתנגדויות . ההיסטוריה מלמדת אותנו – (למשל, ויכוח טורטוסה הינו אחד מהוויכוחים המפורסמים בהיסטוריה. ויכוח טורטוסה התנהל בימי הביניים. ויכוח טורטוסה היה ויכוח שנערך בין היהודים לנוצרים, בשנים 1413-1414 בעיר טורטוסה שבקטלוניה ( - שאין קשר בין ניצחון בויכוח לבין היות הצד המנצח צודק.שהרי בויכוח טורטוסה לא בטוח בכלל שהנוצרים צדקו, מה שבטוח הוא שידיהם הייתה עליונה על היהודים המסכנים, הנרדפים, המנודים והמומרים, ובשם עליונותם המספרית, הפיזית וכו' הם "ניצחו" בויכוח. גם בויכוח על טיפול בהתנגדויות כחלק או לא כחלק מתהליך של ייעוץ ארגוני , לא בטוח שהאסכולה שידה על העליונה בויכוח, היא זו הצודקת בטענותיה, אך בסופו של דבר זה לא חשוב. מה שחשוב הוא הפילפול, הלהט, הרצון והחשיבה העמוקה בתחומי פיתוח הדרכה  טיפול בהתנגדויות .

לסיכום, תהליכים של פיתוח מנהלים באמצעות סדנאות למנהלים או סדנאות טיפול בהתנגדויות יכולות להביא ללימוד משמעותי. הדבר החשוב יהיה כמובן, לשלב תרגולים - מיומנויות ויישום בשטח.

 

משכוכית ייעוץ והדרכה


www.mash.org.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב