דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרשעה פלילית - דברים שצריך לדעת 

מאת    [ 15/05/2011 ]

מילים במאמר: 699   [ נצפה 2925 פעמים ]

אז מהי, בעצם, הרשעה פלילית? ובכן, הרשעה פלילית היא "אות הקלון הציבורי". כלומר, אדם שעבר עבירה פלילית ונמצא אשם וכעת, בנוסף לכך שעליו לשאת בעונש הוא נחשב ומסווג כעבריין.

 

אז אילו עברות פליליות קיימות? ובכן,ישנן כל מיני עברות פלילית החל מעבירות מין (פדופיליה, קיום יחסי מין עם קטין, מעשה מגונה וכדומה), סחר בסמים, עבירות אלימות ואיומים, עבירות מחשב, סחר בנשים, זנות, עבירות מרמה והונאה, עבירות צבאיות, עבירות המתה, שוד ועוד.

 

השלכות של הרשעה בפלילים

 

רבים נוטים לחשוב שהרשעה פלילית נגמרת בכך שאדם ריצה את עונשו (בהנחה שכלל קיבל עונש "מוחשי") ולאחר מכן הוא יוצא לדרך חדשה. אך מחשבה זו איננה נכונה כלל. ראשית, הרשעה פלילית גורמת למעסיקים רבים שלא לקבל לעבודה מועמדים רבים. במקרה של מועסק קיים, הדבר אף יכול להביא לפיטורין או, לחילופין, למנוע קידום.

 

במקרים רבים, כשאדם כבר ריצה את עונשו הוא איננו יכול לקבל רישיון תעסוקתי, רישיון לנשיאת נשק, ולעיתים, מהמורשע אף  נמנעת קבלת היתר כניסה למדינות מסוימות. מעבר לכך, אסירים לשעבר נתקלים ביחס שלילי כלפיהם, דעה קדומה כאשר כל אלו מקשים עליהם להסתגל ולחזור אל החברה הנורמטיבית.

 

האם ידעתם כי גם כאשר אדם נידון "רק" למאסר על תנאי ? הרישום יימחק ויתיישן מגיליון הרישום הפלילי לאחר 17 שנים? היחיד שמוסמך לקצר תקופה זו הוא נשיא המדינה.

 

כמו כן, לעיתים, מדובר בקטין אשר הורשע בפלילים ופעמים רבות הרשעה זו יכולה למנוע ממנו להתגייס לצה"ל. גם אם הקטין מתגייס - נמנעת ממנו האפשרות להשתלב בכל מיני יחידות מובחרות.

 

חשיבות עורך דין

 

אתם עומדים במצב לא נעים בכלל כאשר אתם חשודים בביצוע עבירה פלילית. לכן, חשוב קודם כל להירגע, לנשום עמוק ולזכור שאין זה חשוב אם יש לכם קשר כלשהו לעבירה שבה אתם מואשמים או לא. כעת, עליכם לחשוב כיצד אתם יוצאים מהעסק הכבד שאליו נקלעתם - במינימום נזק ופגיעה.

 

אז אילו צעדים יש לנקוט במידה שאתם חשודים בפלילים? קודם כל, עליכם לקבוע פגישה עם עורך דין אשר מתמחה בפלילים בכדי לקבל עצות והכוונה. לאחר מכן, במידה שאתם, אכן, צריכים, שכרו את שירותיו של עורך דין זה.

 

מעורבותו של עורך דין המתמחה בפלילים חשובה מאין כמותה. זאת, מכיוון שהתנהלות לא נכונה של חשוד בעת השלבים הראשונים של החקירה עלולה להכניס אותו לבעיות רציניות אשר בעזרת עורך דין פלילים הוא לא היה נכנס אליהם כלל, מלכתחילה.

 

אי הרשעה

 

"אי הרשעה" הנו מושג נפוץ. חשוב לזכור כי, ככלל, כאשר אדם עומד לדין בגין עבירה פלילית כלשהי והוא נמצא אשם בעבירה זו ? הוא מורשע. מצב של אי הרשעה בסיומו של תיק פלילי נחשב כמצב חריג.

 

חשוב לזכור שמטרת הענישה כאשר אדם נמצא אשם בעבירה כלשהי היא הרתעתו והרתעת אחרים ע"מ למנוע ממנו לחזור ולבצע עבירות כלשהן בעתיד והרתעת הציבור. לכן, אי הרשעה נחשב כחריג.

 

כמו כן, ישנן נסיבות מסוימות בהן תתקיים אי הרשעה, כמו למשל: תקופת מבחן. כלומר, במסגרת זו יצטרך הנאשם להגיע למפגשים טיפוליים קבוצתיים ו/או פרטניים, על פי המלצתו של קצין המבחן (תקופה זו תקבע ע"י בית המשפט בלבד ותנוע בין שנה לשנתיים. בד"כ שנה).

 

האופציה השנייה והנפוצה יותר של אי הרשעה הנה בתוספת שירות לתועלת לציבור (של"צ).           כלומר, בית המשפט מוציא צו אשר מטיל על הנאשם לבצע עבודות ציבור שונות (כ-80 עד 400 שעות שיבוצעו במהלך שנה, בשעות אחה"צ/הערב בד"כ, בתיאום בין הנאשם לקצין המבחן).                   חשוב לציין שאי עמידה של הנאשם בתנאי צו המבחן עלולה לסבך אותו ובסופו של דבר להוביל  להרשעה ולהטלת עונש אחר.

 

אם אתם מכירים אדם המואשם בעבירה פלילית או במידה שאתם מואשמים בעבירה כלשהי, פנו, לפני הכול, לעורך דין המתמחה בפלילים - על מנת שתוכלו למזער את הנזק ככל שניתן, לצאת מהמצב החדש אליו נקלעתם ולחזור כמה שיותר מהר לחייכם הקודמים.

 

 

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטי  כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 

 

 

 

נוגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב