עולם הפרסום עובר בשנים האחרונות מהפכה של ממש. האינטרנט וההתפתחות המואצת של כל המדיות הדיגיטליות, הפכו את הווידאו קליפ, את התמונה האינטראקטיבית למשאת נפשם של המפרסמים. התחכום הוויזואלי שחודר באופן מיידי לתודעה, נראה בעיניהם כגורם משפיע מיידי, שמלבד היותו מפתיע ומחדש הוא מביא עמו ערך מוסף של תדמית כאילו זה "הדבר הבא" ומי שמשתמש בו צועד תמיד עם הזמן.
במצב עניינים זה נשכחו מעט המילה הכתובה, הטקסט השנון והסלוגן הכובש. מי שיבדוק ויחקור את ההיסטוריה, גם הקצרה, יגלה שמהברקות ומיצגים ויזואליים, אולי משפיעים בטווח הקצר ויוצרים אפקט, עניין וסקרנות, אך בטווח הארוך הם נעלמים ונשכחים.
לעומת זאת, שם מבריק, סלוגן חכם, או שיר כובש נחרטים ונחקקים בתודעה לטווח ארוך. חלקם אפילו נהפכים לנכס צאן ברזל בשפה ובסלנג. לכן מוקדם עדיין להספיד את המילה הכתובה או המדוברת וראוי שהשימוש בה יימשך וייעשה בתבונה ובהקדשת מלוא תשומת הלב.
כמי שעיסוקו בכתיבת רעיונות מילוליים (קופירייטינג) אני ממליץ תמיד לבעלי עסקים המתחילים דרכם, לא למהר ולרוץ לקדמת הטכנולוגיה בכל הקשור לפרסום ובחירת המדיה. אני ממליץ להם, להקדיש יתר מחשבה ותשומת לב לתדמית העסק שלהם, ומכאן לקביעת השם שלו, הסלוגן שילווה אותו ולטקסטים שיופיעו במודעות ובפרסומים .
כבר בתחילת הדרך אני ממליץ לערוך משחקי סימולציה לבדיקת השפעת השם ו/או הטקסטים על קהלים שונים. לנסות להיכנס לעיני ולראש המתחרים ולבדוק כיצד השם או הטקסט היו משפיעים עליהם. לבדוק איזה אמוציות הם מעוררים, אילו קונוטציות הם מעלים. האם ההגהה שלהם קלה ופשוטה או שהיא מחייבת שבירת שיניים וראש.
רק אחרי שבחנתם את השפעתה של המילה והשתכנעתם שהיא עולה בקנה אחד עם הציפיות והרעיונות שלכם, רק אז אפשר להשתמש בה ובתבונה. החדרת שם או רעיון מילולי היא תהליך שמצריך אורך רוח ונשימה ארוכים. מצד שני ברגע שהשם, הסלוגן או הטקסט נקלטו והשתרשו, קשה יהיה להתעלם מהם וההשפעה תהיה ארוכת טווח. הוא שאמרנו - מילה (טובה ונכונה) שווה זהב.
מוטי שני – תהודה
נייד: 0546268300
tehooda@gmail.com
מוטי שני הוא הבעלים של "תהודה" - כתיבה שיווקית, עריכה לשונית, בניית קונספט וייעוץ תקשורת. התמחות בתחומי האמנות, הבריאות, התרבות וההי-טק, הוצאה לאור