העידוד מגביר את המוטיבציה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

העידוד מגביר את המוטיבציה 

מאת    [ 15/05/2011 ]
מילים במאמר: 1355   [ נצפה 3321 פעמים ]

 
 

מורה או מנהל ובודאי תלמיד הספוגים ב"מוטיבציה", תנועתם להשיג כל יעד נמרצת יעילה ויצירתית. המוטיבציה מוסיפה מוח פעיל, נחישות, רצון ואמונה כדי להוסיף רעיונות נוספים ולהגביה עוף, כדי להעפיל על הר ולהגיע לפסגה.

ברור מעל וכל ספק כי המוטיבציה גוברת וקיימת גם אצל אדם המקבל עידוד, מחמאות ופירגון.  העידוד משפיע על כל נימי נפשו של האדם. מטפח רצון עז ליזום ולהיות חדשני – עקרון חשוב מאוד בהצלחה.

סטודנטיות הלומדות לתואר ראשון במינהל חינוכי נתבקשו לציין רעיונות בהם הם ישתמשו כדי לעודד.


    • מבט מחייך – המראה "אני מרוצה ממך".
    • פתקים אישיים בתא האישי של כל מורה – שאני מרוצה מעבודתו.
    • בכל פתיחה של ישיבת מורים, הרצאה, ערב עם ההורים, הצגת סוף שנה... לפתוח בשבח למורים בכללותם ובשבח גדול למורים שעסקו ועמלו בהצלחת הערב ... הרצאה... הישיבה.
    • לציין לשבח דברים שקורים אצל מורה מסוים בעלון ביה"ס.למשל: בכלל.
    • לומר כל הזמן – "אני יודעת שאתה תצליח".
    • כשמורה פנה אליי בכל עניין לשבח אותו ולהעיר על דבריו "מצויין, נהדר".
    • לחזור כל הזמן על החזון המשותף ... השליחות שלנו... ההצלחות שלנו...
    • חשיבה משותפת – כל הזמן לשאול מה דעתכם? לפעול ביחד. כך מעודדים מורים שהם בעלי חשיבות.
    • היחס הוא 1:5 , 5 הערכות חיוביות, על כל הערה שלילית. גם בהערה שלילית להשתמש במילים: שיפור, קידום... לא שלילי.
    • כל הזמן לשבח, לפרגן, במסדרון, בשיעור, בהפסקה, בחדר המורים, טלפון הביתה, מכתב הוקרה, מזל טוב לימי הולדת.
    • צוות מאמין בחזון ובדרך להגשמתו.
    • מקצוע, מתכנן, מבצע, מבקר.
    • על בעיות לא צריך לספר, מי שיודע יודע.
    • "עידוד" קטליזאטור לחיזוק המוטיבציה. ביסוס הדימוי העצמי. פיתוח אומץ לב – לנסות להתמודד.
    • לא נורא אם נכשלים – דרכו להצלחה.
    • כל הזמן עידוד, כדי לשפר ולשמר.
    • העידוד מגביר את הביטחון.
    • העידוד הדלק והמנוע לעשייה.
    • הגברת התפיחה אפשרית בראש ובראשונה באמצעות אנשים.
    • מנהלים חייבים להקדיש "זמן" – לטיפוח מוטיבציה.

                                               – לתקשורת בין אישית.

                                               – לעידוד, לחיזוק, לתגמול.


    • רגישות.
    • שימת דגש על כישורים ייחודיים.
    • לעשות כל חודש "עין טובה" – כל אחד הוא צל של מישהו לחודש ובסוף החודש בסבב כל אחד יצטרך להגיד על צילו דברים טובים.
    • פעילויות שמבליטות את הכישרונות של הילדים שחלשים בלימודים.
    • ילד מצטיין כל שבוע.
    • אחריות לתלמידים.
    • למצוא נקודות אור במי שמוליך.
    • שמות חיבה.
    • להרבות אהבה.
    • להתרגל לדבר באופן אישי ולא כללי.
    • לחשוב חיובי.
    • לאהוב את האדם שמולך.
    • לחשוב על הכישרונות של האדם.
    • להרגיל את עצמך להגיד תמיד "יפה" כשתלמיד עונה.
    • להאמין בכל אחד.
    • לקרוא בשמות חיבה.
    • לעודד גם בתחומים לא לימודיים (ספורט, חברתי, לבוש)
    • להקשיב לדעות אחרות.
    • למצוא את הטוב שבתוך האדם.
    • לראות בכישלון משהו שבונה.
    • מעודד בזמנים קשים.
    • לא מעודד רק בהישגיים אלא גם בדרך.
    • מטפח "כל תלמיד" עם מה שיש בו (בכל אחד יש משהו טוב).
    • לחייך הרבה.
    • לתת לילדים "הרגשה" שאנחנו מאמינים בהם.
    • לא להציג קשיים ומכשולים.
    • לספר רק דברים טובים.
    • הערות חיוביות.
    • אם יש חזרות שליליות - לא להזניחן – להעיר הערות חיוביות.
    • שיחות אישיות, דיאלוג, לשמוע את דעת הצד השני להיות רגישים לצד השני.
    • לא להיות קמצן במחמאות.
    • לבנות אמון.
    • לחזק את האמון של הילד בעצמו.

 

הסטודנטיות נתבקשו לציין מילים ומשפטים בהם ישתמשו כדי להחמיא, לעודד.


    • מעולה.
    • נהדר.
    • אין כמוך.
    • תמיד נראית מצוין.
    • אצלך, זה תמיד מאורגן ומסודר!
    • אני אוהבת לשמוע את דעתך.
    • הדברים שאתה מעלה פה – נפלאים.
    • יש לנו כאן מורה שעושה עבודה נהדרת.
    • איזה מדהימה את?
    • איזה כיף לדבר איתך, דבריך תמיד מלמדים אותי המון.
    • עבודה מצוינת.
    • אני גאה בך.
    • אני חייבת להתייעץ איתך בואי נחשוב יחד.
    • אפשר לסמוך עליך.
    • ידעתי שתצליחי.
    • כתב יד – יפה מאוד.
    • כל העוסקות בצרכי ציבור באמונה הקב"ה ישלם שכרם.
    • אין עליך בעולם.
    • אוך.. אני אוהבת אותך!!!
    • משהו פנטסטי.
    • מוסד חינוכי מצליח – בו מצוי צוות בעל מוטיבציה "להשקעה".
    • כדי לקדם, לטייב, לשפר הישגיים.
    • צוות חושב ויוזם.
    • לומדים מכל כישלון.
    • העידוד – יוצר שינוי עמדות אצל המקבל.
    • סוד ההצלחה של ארגונים טמון: א. בטיפוח לקוחות. ב. ראיית האדם כמרכיב עיקרי.
    • במקום הכוח לנהל, היכולת להנהיג.
    • מנהיג בונה אימון עם הצוות.
    • מנהל – מנהיג מניע עובדים ע"י תמריצים.
    • מטפח תקשורת עם ובין העובדים.
    • מנהל בעל כישורי עידוד מחזק אמונה של: א. המורה בעצמו.

                                                              ב. התלמיד ע"י המורה.

                                                              ג. המורה שנות ולשפר.

32. גמול – אינו עידוד.

33. מתי צריך לעודד? א. לאורך תהליך של השקעה.

                              ב. בשעה קשה.

                              ג. בשעה של התלבטות.

                              ד. בשעה של כישלון.

                              ה. כשפוגשים נסיגה – רגע לפני יאוש.

34. עידוד גורם לנו להרגיש שלא שופטים אותנו אלא את הדרך בה אנו מתפקדים.

35. העידוד נוטע בנו את האומץ להיות בלתי מושלמים

36. להיות מסוגלים לעודד את עצמנו.

37. העידוד: א. משרה ביטחון... הרגשה ש-"אני יכולה". ב. מכוון עצמאות.

38. צריך לומר לפעמים – כל הכבוד...איזה יופי... אתה מאוד טוב ב...

39. אסור להתחיל ב – לא...

40. הערה חיובית – משפרת, מקדמת, מעודדת, מבטיחה מצב של שמחה, סיפוק.

41. אף פעם לא לשפוט את האדם עצמו אלא את הדרך שבה הוא תפקד.

      האדם – מצויין. הדרך--- תמיד ניתנת לשיפור.

42. מי לא נותן עידוד? "הקנאים".

43. העידוד – נותן הרגשה שאני יכול, שיש לי את הכוח, מעורר למאמץ ומחזק את הרצון

      לתרום-לך.

44. כל הכבוד.

45. עבודה טובה.

46. איזה תשובה מדוייקת.

47. אתה מצליח לחדש כל פעם מחדש.

48. לימדת אותי המון.

49. אתה יצירתי.

50. מקסים.

51. כיף לראות את החיוך שלך כל בוקר.

52. אתה מצליח לשמח אותי.

53. איזה לב זהב יש לך.

54. אני אוהבת אותך.

55. ההתנהגות שלך משפיעה טוב על הסובבים אותך.

56. היופי הפנימי שלך מקרין החוצה.

57 הדמיון שלך ללא גבולות.

58. איזה הקשבה וואו!

59. הרגישות שלך מוסיפה המון לקבוצה.

60. אני מרגישה שאפשר לסמוך עליך.

61. "אין בית מדרש ללא חידוש" ואתה חידשת לנו עכשיו.

62. כיף להיות לידך.

63. אתה נותן המון המון לסובבים אותך.

64. יפה.

65. אתה חכם.

66. אתה יצירתי.

67. אני מאמינה בך.

68. אני גאה בך.

69. איזה יופי.

70. כולם יכולים ללמוד ממך.

71. אתה טוב בהמון תחומים.

72. אתה מסוגל.

73. אני לומדת ממך.

74. אני אוהבת אתכם.

75. אני יודעת שאתה תצליח.

76. אתה מקצוען.

77. תשובה מעולה.

78. מקסימום!

79. איזה מתוקים.

80. איזה דמיון מפותח.

81. התקדמות יפה.

82. אין עליך!

83. יישר כוח.

84. ידעתי שתצליח.

85. השקעת מאוד.

86. אתה טוב בזה.

87. יצא לך ממש טוב.

88. המשך כך.

89. אתה מתייחס מאוד יפה לחברים.

90. רואים שהחברים אוהבים אותך.

91. שאלה טובה.

92. הסיפור שכתבת ממש מעניין.

93. איזו השקעה.

94. כשאתה בשטח אני רגוע.

95. אתה תלמיד מצטיין.

96. אתה בדרך הנכונה.

97. תמשיך כך תגיע רחוק.

98. כתב היד שלך יפה.

99. אפשר ללמוד ממך.

100. אין כמוך.

101. אשריך.

102. אני סומכת עליך.

103. מעולה.

104. איזה חכם.

105. אתה דוגמא טובה.

106. עשית מעשה טוב.

107. ידעתי שתצליח.

108. אני גאה בך. 
 

 

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב