דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחשוב ענן - שירות במקום שרת 

מאת    [ 13/05/2011 ]

מילים במאמר: 731   [ נצפה 3281 פעמים ]

מחושב ענן או באנגלית cloud computing כולם שמעו על זה, כולם מדברים על זה, אבל עדיין מרביתינו לא מבינים מה זה אומר. האם זה טוב או רע? האם עתיד המחשוב באמת הולך לשם? האם זה בטוח?

הרעיון פשוט - במקום להקים שרת בעסק רוכשים שירותים בחוץ. בדיוק כמו שאנחנו מחוברים לרשת החשמל והמים כך אתם יכולים לקנות היום משאבי מחשוב לפי הצרכים המדוייקים שלנו.

אם נשווה מערך שרתים מקומי לפתרון במחושב ענן נגלה שעיקר הסיכון הוא דווקא לרשת המומית. אומנם היא קרובה לחזה. היא בבעלות הלקוח אבל היא נחותה בכל היבט טכני.

אבטחה - מערך אבטחה בעסק כמעט תמיד יהיה בנו מFirewall בסיסי שלא מתוחזק. מחשוב ענן בד"כ ינוהל ע"י מערכות אבטחה מורכבות שמתוחזקות 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. שרת מקומי שמור במשרד ולמעשה ניתן לגניבה בצורה פשוטה של פריצה למשרד. השרתים במחשוב ענן מאוחסנים בחוות שרתים המאובטחות פיסית וטכנולוגית ברמה גבוהה משמעותית מכל משרד.

יציבות - רשת מחשבים במשרד סובלת רבות מחוסר יציבות. תקלות חשמל, אינטרנט, חומרה, תוכנה יגרמו לחוסר יציבות עד השבתה של מערך המחשיבם בארגון. שימוש במחושב ענן מאפשר גישה לשירות מכל מקום. חוות השתרים מספקת סביבה אופטימלית לשרתים ומקיסמום יציבות. גם אם יש הפסקת חשמל במשרד, העובדים יכולים להתחבר למשרד מכל מחשב המחובר לאינטרנט, מהבית, מהנייד וכדו'...

שרידות - אובדן מידע הוא כבר כמעט תרחיש שכל עסק חווה או יחווה מסיבות רבות. התנהלות לא תקינה של מערכות הגיבוי, של אנשי המחשבים ואפילו של עובדי המשרד ששומרים במקומות הלא נכונים. לא מקפידים להוציא מדיית גיבוי מחוץ למשרד ובמרבית המקרים אפילו לא לבצע גיבוי. במחשוב ענן תזכו לניהול מקצועי עם יכולות שחזור מידע איכותיות ואמינות מכל מערכת מקומית.

שדרוגים - אחרי 3 שנים השרת יצא מאחריות. האם יש לכם את הזמן והכסף כל 3 שנים לבדוק האם להחליף את הציוד? אם כן איזה שרת? ואיזה אנטי וירוס? איך לבצע גיבוי? כמה זמן השבתה ידרוש השידרוג?
הרבה זמן, הרבה כסף והמון כאב ראש. מחשוב ענן? שדרוגים חינם, ללא זמן השבתה וללא כאב ראש! הכל באחריות הספק הוא זה שאחריותו המקצועית לדאוג שאתם בחזית הטכנולוגיה ולבצע שדרוגים באופן שוטף ושקוף למשתמש.

ביצועים - הביצועים של מערכות מחשוב בענן תמיד יספקו ביצועים טובים ממערכת מקומית. שימוש בשרתים חזקים יותר, עבודה על תשתיות טכנולוגיות מתקדמות יותר, אירוח בחוות שרתים, תחזוקה ע"י אנשי מקצוע 24/7 מבטיחים שתקבלו ביצועים מצויינים בסטנדרטים הגבוהיים ביותר.

בחירת ספק מחשוב ענן
החיבור לרשת החשמל והמים קל, כי אין תחרות. לגבי שירותי מחשוב ענן כאן יש תחרות גדולה ומאוד חשוב לבחור חברה בשלה מקצועית ויציבה.
ישנם היום "ספקים" של מחשוב ענן שהם כמו השירות וירטואליים לחלוטין. כל "ילד" יכול להפוך למפיץ של שירותים מכל העולם ולבנות לעצמו אתרק מרשים שמציג את עצמו כחברה רצינית. ההשלכות של אירוח בחברות לא רציניות יכול לגרום לנזקים כבדים לכל לקוח.
כמה בדיקות פשוטות שכדאי וחשוב לעשות:


    • בדיקת הספק
    יש טלפונים? כתובת ומשרדים? זמני מענה? עובדים בחברה? האם זו חברה בע"מ או עוסק מורשה? האם זו חברה של בן אדם אחד או חברה רצינית? האם כתובת "המשרדים" זה הבית של בעל העסק או שיש באמת משרדים.
    כמה שיחות טלפון ובדיקות באינטרנט יכולות בקלות לסייע בבדיקות אלו.

    • ותק וניסיון
    בדקו כמה לקוחות יש בשירות שאתם מבקשים, כמה ניסיוןם יש לחברה בשירות הרצוי. האם אם הספקים או מפיצים. ברור לכם שאם מדובר באיש מחשבים שמכר את השירות כמפיץ לעוד 5 לקוחות תקבלו שירות גרוע ואם מדובר בספק שהקים, מנהל ומתחזקר את השירות למאות או אלפי לקוחות תקבלו שירות מקצועי ויעיל בד"כ.

    • לא הכל מובן מאליו. ספק גדול-שירות קטן
    מחשוב ענן נמכר גם ע"י ספקיות האינטרנט הגדולות. לרוב שם תשלמו יותר ותקבלו הרבה פחות. ואם חשבתם שיש לכם גב גדול ורציני תגלו מהר מאוד שזו טעות גדולה. המחירים יקרים כי יש לחברות תקורה גדולה יותר לכסות. במקרים רבים מכיוון שמדובר בשירות מורכב מאוד מרבית ספקיות האינטרנט בכלל קונות את השירותים מספקי משנה קטנים מה שמשפיע על השירות בצורה דרמתית לרעה. 
    בדיקה פשוטה תראה לכם שאצל החברות הגדולות יש הסכמים ארוכים עם התחייבות והרבה אותיות קטנות. אצל הספקים הקטנים לרוב אין התחייבות, ההסכמים פשוטים והשירות טוב משמעותית. בדיקה טובה פעם אחת ובחירה בספק הנכון תבטיח לכם שקט לאורך שנים.


לסיכום
מחשוב ענן יכול לספק תחליף לרשת המחשבים המקומית. הצעד החשוב הוא בבחירת ספק שיבטיח לכם שקט לאורך זמן.
שירותים כמו Hosted Exchange, גיבוי מרחוק, שרת וירטואלי מערכות ERP ו CRM, וכמעט כל פתרון מחשובי ניתן לרכוש היום כשירות בענן - יותר זול, יותר מאובטח, יותר מתקדם ויותר יציב. בלי השקעה ראשונית, בלי עלויות הקמה וניהול ובלי כאב ראש.

אז מי אמר שצריך שרת במשרד? 

 

RedX פתרונות מחשוב חכמיםwww.RedX.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב