דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאלות ותשובות המתעוררות בנוגע להליכי פונדקאות מחוץ לישראל 

מאת    [ 13/05/2011 ]

מילים במאמר: 1328   [ נצפה 4653 פעמים ]

מה היתרונות לביצוע הליך הפונדקאות בחו"ל?

היתרון המרכזי הוא זמן המתנה קצר מאוד עד להתאמת פונדקאית לדרישות ההורים המיועדים (באוקראינה והודו בערך חודש).

האם עלות הליך הפונדקאות בחו"ל יקר יותר מביצוע ההליך בישראל?

בישראל אין חוק הקובע כמה ניתן לשלם לפונדקאית, אולם ניתן לומר כי הוצאות ההליך בארץ, לטובת הפונדקאית יכולות לעמוד על 200,000 ש"ח, שהינם בערך 57,000$. כך שיתכן שעלות פונדקאות חו"ל תהיה פחות או יותר (תלוי היכן מתבצעת) כעלות פונדקאות בישראל. מחסור בפונדקאיות ישראליות, שאותן עשויה הוועדה בישראל לאשר, גורם כיום למצב שההורים המיועדים מוצאים עצמם משלמים שווה ערך כסף לפונדקאית על מנת לשכנע אותה לסייע להם. כגון: שכר דירה עבורה, קניות, ניקיונות ביתה, חוגים לילדיה ועוד...

בנוסף, כיום הוועדה בישראל, טרם החלה לאשר את ההליך לזוגות חד מיניים, למרות הצהרות המדינה, כבר זמן רב כי היא "בוחנת את העניין".

האם ניתן להיות בקשר עם הפונדקאיות בחו"ל במהלך ההיריון?

אינטנסיביות הקשר תלויה בעיקר בהורים המיועדים. ישנם הורים מיועדים המעדיפים שלא "להיקשר" לפונדקאית ולפיכך אינם מעוניינים להיות עימה בקשר וישנם כאלו המבקשים לחוות עם האם הפונדקאית את חווית ההיריון ובוחרים להיות מעורבים מאוד.

האם הפונדקאית בחו"ל דוברת אנגלית?

מרבית הפונדקאיות אינן דוברות אנגלית, חלקן דוברות אנגלית בסיסית. משרדנו יכול לסייע בשיחות וועידה ובתרגום מול הפונדקאית.

היכן מתגוררת הפונדקאית במהלך ההיריון?

כאשר ההיריון מתקיים באוקראינה, הפונדקאית מתגוררת בביתה. ההורים המיועדים יכולים לשכור עבורה דירה בסמוך למרפאה, בה היא תתגורר עם משפחתה, במהלך ההיריון.

בפונדקאות חו"ל בהודו, לרוב, הפונדקאית עוברת עם ילדיהן לדיור מיוחד בסמוך למרפאה.

מי מוודא שהפונדקאית שומרת על ההיריון כהלכה?

למשרדנו אנשי קשר קבועים בחו"ל, המפקחים על התנהגות הפונדקאית במהלך ההיריון ומוודאים כי היא שומרת על ההיריון ומקפידה על הוראות הרופא המטפל.

מי מוודא כי הפונדקאית מגיעה למעקב ההיריון ?

הסוכנות עימה אנו עובדים בחו"ל מדווחת לנו על כל הגעה של הפונדקאית למרפאה ונמצאת עימה בקשר יומיומי.

 

מי מטפל בהגעת הילוד לישראל, לאחר הלידה?

משרדנו נעזר בעורכי דין בחו"ל, המתמחים בתחום דיני המשפחה וההגירה, המטפלים בהוצאת כל המסמכים הנדרשים לצורך הוצאת הילוד מהמדינה לרבות קבלת חותמות אפוסטיל, הנדרשת על ידי רשויות המדינה בארץ, על כל המסמכים. כמו כן, החתמת הפונדקאית על ויתור זכויות בילוד לאחר הלידה וחוו"ד דין זר בנוגע למצב המשפטי של אותה המדינה, כדרישת השגרירות הישראלית בחו"ל. בנוסף, עו"ד דנה מגדסי מטעמנו, מטפלת בכל ההליך המשפטי בישראל, לצורך הצגת פס"ד מאת בית המשפט לענייני משפחה בשגרירות ישראל בחו"ל, כתנאי לקבלת מסמך נסיעה ישראלי עבורו.

האם אנחנו כהורים מיועדים חייבים לטוס לחו"ל לצורך ההליך, או שניתן לעשות זאת גם ללא נוכחותנו?

עקרונית, ניתן לשלוח עוברים/זרע מוקפא לחו"ל לצורך ביצוע ההליך. המלצתנו לטוס לחו"ל לצורך הכרת המרפאה והפונדקאית טרם החזרת העוברים. לאחר הלידה, לפחות אחד מההורים המיועדים חייב להגיע. היה ומדובר בתרומת ביצית יגיע ההורה שנתן את זרעו.

מי יכולה לשמש כאם פונדקאית?

אישה בריאה נפשית ופיסית, בעלת ילד אחד לפחות, בת 18-35. למצבה האישי של האם הפונדקאית בחו"ל אין משמעות (להבדיל מישראל שעקרונית אינה יכולה להיות נשואה), אם היא נשואה, עו"ד מטענו יחתימו גם את בעלה על הצהרת ויתור זכויות בילוד.

איך ניתן לוודא שהפונדקאית תמסור את הילוד לאחר לידתו?

הזכויות בילוד אינן של האם הפונדקאית בשום שלב של ההליך! באוקראינה החוק מוסדר באופן חד משמעי וקובע כי הזכויות בילוד הן של ההורים המיועדים. לפיכך, אין לאם הפונדקאית זכויות בילוד.

האם הפונדקאית משתתפת בהליך לצורך פיצוי כספי בלבד. התשלום האחרון לאם הפונדקאית הוא לאחר רישום הילוד כישראלי בשגרירות בחו"ל והוצאת מסמך נסיעה ישראלי עבורו. בשלב הזה, כבר לא ניתן למנוע את עזיבת הילוד, אזרח ישראלי, את המדינה בה נולד.

האם בני זוג מאותו מין או בני זוג שאינם נשואים או חד הוריים, יכולים לבצע הליך פונדקאות בחו"ל?

ניתן כיום לבצע את ההליך בחו"ל במספר מדינות. משרדנו מעניק לזוגות חד  מיניים ולא נשואים את השירות בהודו. זוגות נשואים יכולים לבצע את ההליך גם באוקראינה.

 

 

כמה זמן לוקח מרגע הלידה ועד להכנסת הילוד לישראל?

בדרך כלל מדובר בחודש ימים, מרגע שחרורו של הילוד מבית החולים ועד לכניסת ההורים המיועדים לישראל עם הילוד. יש לקחת בחשבון מקרים של שביתות, חגים ועוד אירועים נוספים בלתי צפויים העלולים לגרום להתארכות ההליכים בחו"ל או בישראל.

מתי מתחילים ההליכים, להכנסת הילוד לישראל?

ההליכים מתחילים בדרך כלל לאחר 4 חודשי הריון. העו"ד המייצג את ההורים המיועדים בישראל (לצורך קיצור זמני המתנה בחו"ל לאחר הלידה-מומלץ לפנות לעו"ד בעל ניסיון בתחום) פונה בשם ההורים לבית המשפט לענייני משפחה בישראל ומתחיל בהליך משפטי, שסיומו יהיה בסמוך לאחר הלידה בחו"ל, מול השגרירות הישראלית.

כיצד תפתרו עבורנו בעיות משפטיות במהלך ההליך?

משרדנו מיוצג בחו"ל ובישראל ע"י עו"ד המתמחים בתחום האשרות ודיני משפחה ויעשו הכל על מנת להבטיח פיתרון כל בעיה משפטית שמתעוררת במהלך ההליך.

מהו קצב התשלום עבור הפונדקאית?

הפונדקאית מקבלת את מרבית הפיצוי עבור ההליך, לאחר הלידה, מסירת הילוד להורים המיועדים ורישומו בשגרירות הישראלית בחו"ל. במהלך ההיריון ההורים המיועדים משלמים לפונדקאית "דמי כיס" חודשיים, שאינם חלק מסכום הפיצוי, שאותו תקבל בסיום ההליך. שמירת סכום כסף נכבד לסיום ההליך חשובה ביותר לצורך מניעת מחלוקות עתידיות.

באיזו מהירות אנחנו נקבל מידע אודות ההליכים המתרחשים בחו"ל?

עוד ביום האירוע ובסמוך לקבלתו במשרדנו, ישלח אליכם עותק ממנו.

פעם בכמה זמן נקבל עדכון אודות הפונדקאית בחו"ל?

תלוי בחודשי ההיריון. אנו נמצאים עם המרפאה בקשר יומיומי ומעדכנים מיד אודות כל התפתחות.

האם הפונדקאית בחוזה מסכימה מראש לכל הליך רפואי אפשרי לצורך לידת ילוד בריא?

כן.

כמה חוזים קיימים בהליך עצמו?

הליך הפונדקאות הינו הליך רפואי ומשפטי גם יחד. חשוב לזכור כי המדובר בזכויות הוריות וחשוב לעוגנן בחוזים. פעמים רבות הורים מיועדים שוכחים כי המדובר בהליך משפטי ומקדישים מחשבה רק לפאן הרפואי מבלי להידרש לפאן המשפטי. ההורים המיועדים חייבים לעמוד על כך שהחוזים הבאים יהיו במסגרת ההליך: חוזה בין ההורים לפונדקאית, חוזה בין מרכז הפריון להורים, חוזה בין הסוכנות המספקת את הפונדקאיות לבין ההורים המיועדים, צוואה. בנוסף, הסכם הורות בין ההורים המיועדים, שיקבע מה יעלה בגורל העוברים המוקפאים שלא הוחזרו לרחמה של אם פונדקאית, במקרה שהקשר בין ההורים המיועדים יפקע או במקרה מות חו"ח של אחד מהם.

האם אנחנו מקבלים העתקי החוזים טרם החתימה עליהם?

כמובן, טרם החתימה על הסכם קבלת שירותים ממשרדנו, חובה כי בידי ההורים המיועדים יהיו העתקי חוזי ההתקשרות, המפורטים לעיל ואף מומלץ להם להיוועץ עם עו"ד מטעמם בנוגע להתחייבותם בחוזה.

האם אנחנו כהורים מיועדים חשופים לתביעות אזרחיות מצד הפונדקאית או בני משפחתה הנובעות מהתקשרות חוזית עימה?

החוזים המשפטיים שנחתמים עם הפונדקאית חייבים לכלול הסכמות בעניין פיצוי מוסכם במקרה של נזק או התחייבות לבטח את הפונדקאית, על מנת שלא להיות חשופים לתביעות מעין אלה.

לכמה מחזורים מתחייבת הפונדקאית כלפי ההורים המיועדים?

הפונדקאית מסכימה לכמה מחזורים שידרשו. זכותם של ההורים המיועדים להחליפה כבר לאחר מחזור אחד, אולם הצוות הרפואי בד"כ לא ימליץ על כך, בהעדר אינדיקציות רפואיות.

האם ניתן לראות תמונות של תורמת הביציות?

התרומה בהודו הינה אנונימית ואילו באוקראינה קיימים 2 סוגי תרומות: האחת אנונימית והשנייה לא. על פי דרישות משרד הפנים בישראל, לצורך החזרת הילוד לישראל בין היתר יש להציג אישור כי התרומה שניתנה הינה אנונימית ולפיכך, בהליך פונדקאות בחו"ל, השימוש יעשה רק בתורמות אנונימיות.

האם הילוד יהודי?

לא, יש צורך לעבור הליך של גיור קטינים לאחר ההגעה לישראל.

מה המשמעות המשפטית של שימוש בתרומת ביצית בהליך החזרת הילוד לישראל?

אם מדובר בתרומת ביציות, תעודת הלידה בחו"ל תוצא על שם ההורים המיועדים, אולם אם המדובר בזוג ולא בחד הורי, משרד הפנים ידרוש מבת הזוג, לעבור הליך של אימוץ בתוך המשפחה, כתנאי לרישומה כאם הילוד. ההליך כולל פנייה לבית המשפט לענייני משפחה, אורך כשנה ובמהלכו על ההורים המיועדים לגייר את הילוד כיוון שניתן לאמץ רק בן אותה דת.

אילו שירותים מקבלים מהחברה שלכם?

עיקרם של השירותים הינם לוגיסטיים ומשפטיים. לרבות ייצוג ההורים המיועדים בחוזים עם הפונדקאית והמרפאה בחו"ל, שמירה על האינטרסים של ההורים המיועדים ודאגה כי ההליך יעבור בקלות יחסית.

דנה מגדסי, עו"ד-מייצגת הורים מיועדים בהליכי פונדקאות בחו"ל. www.pundekautua.co.il


רח' האומנים 14 תל-אביב 03-5167711  052-3509942




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב