דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואת בנקאיות וחוץ בנקאיות 

מאת    [ 13/05/2011 ]

מילים במאמר: 626   [ נצפה 3083 פעמים ]

מי שמכיר אותי יודע שאני בת למשפחה ייקית שאין הרבה מקום לרגשות, לא לכעוס, לא להיות עצוב, לא לחבק, לשמוח דווקא מותר. למרות זאת יש בתוכי, בצורה די שקטה את ה"מרוקאי קטן"  (בבקשה לא להיעלב- ייקה פוץ זה הרבה יותר גרוע) זה שמתפרץ בכול פעם שאני שומעת ו/או רואה את הפרסומות של חברות שמציאות  הלוואות לקהל הרחב כאילו מדובר בקניית סוכריית פלא על מקל, וכמו סוכרייה שמוצצים אותה ומרגישים טעם מתוק כך גם  הפרסומת משדרת, שאחרי שניקח  הלוואה, כמו במטה קסם, הכול יהיה ורוד, עשיר ומצליח. הפרסומות הללו משודרות החל מערוצי הרדיו, טלוויזיה, עיתונות, ועד  לשלטי חוצות. שיטת השיווק הינה אגרסיבית והיא משודרת ע"י חברות ואנשים שיש להם כסף והרבה כסף.
למה המרוקאי הקטן שבי מתפרץ? כי הפרסומות הללו,  פוגעות בהרבה באנשים.  פרסומות  שבונות אשליות. כמו פרסומת  לקרם  פנים שמעלים קמטים , או שמפו מיוחד שמבריק את השיער לאחר השימוש בו, אלא ,פרסומות, שגורמות לאנשים להאמין בה. ההבדל בין קרם/השמפו, המשפחה עושה פעולה שיתכן ותצטרך לשלם עליה מחיר גבוה מאד, לאורך זמן וברוב המקרים אין דרך חזרה מבלי לפגוע במשפחה. נכון ששיא הפגיעה במשפחה לא באה לאחר הפעם הראשונה שלוקחים את ההלוואה, איך כאן הפגיעה מתחילה, ומרגע זה, במידה ואין שינוי התנהלותי בנשוא הכספי בבית, כדור השלג מתגלגל וקשה לעצור אותו.

כאשר לוקחים הלוואה אם מהבנק או הלוואה חוץ בנקאית  ואין התנהלות מאוזנת של הוצאות והכנסות בבית, ההלוואה גורמת לעוד הוצאה ומגדילה בעצם את ההפרש בין ההוצאות וההכנסות. סכום ההוצאה גדל, כי צריך להחזיר עוד סכום כסף כל חודש, אך אם אין הגדלת הכנסה או חסכון בצורה משמעתית, הפער גדל. ואז מה, מהר מאוד יש שוב מינוס בבנק ומה עושים - לוקחים עוד הלוואה ?

סיפור על  אחת המשפחות שאני מלווה: למשפחה יש  הכנסה מספיק טובה לכלכל את עצמה יחסית לגודלה,למרות זאת, היא  לא יכולה לנהל אורך חיים כלכלי סביר  כי 50% מההכנסה שלה היא מחזירה, בכול חודש, הלוואות שלקחה לאורך החמש השנים האחרונות.

לקחת הלוואה זה תהליך יחסית קל, היום כבר אין צורך בערבים, ניתן לקבל כמעט כל סכום, למחזר משכנתאות, להגדיל את המשכנתאות על סמך ערך הבית ועוד ועוד. זה מפתה כי יש חשיבה שאחרי שההלוואה תיכנס לחשבון הבנק, כמו מטה של קסם, יבוא הפתרון לכול הבעיות הכלכליות של המשפחה.

אני רוצה להדגיש שיש הבדל בין שתי אפשרויות של לקיחת  הלוואת שניתן לקחת, (לא מדובר על שוק אפור) הלוואה בנקאית  והלוואה חוץ בנקאית. רוב הפרסומות שאתם שומעים ו/או רואים, הם הלוואות חוץ בנקאיות.אל תסיקו מזה שאומרים: ישראכרט או לאומי קל זו הלוואה של הבנק פועלים או לאומי.  יש הבדל בין התנאים של שני  ההלוואות הללו, הריבית של ההלוואות החוץ בנקאיות  הם גבוהות יותר. אני מצרפת לכם מאמר של עיתון גלובס, עיתון כלכלי מינואר 2012 על הלוואות חוץ בנקאיות.

 http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000616175

 

יש לי בקשה, רגע לפני שאתם לוקחים את ההלוואה הבאה, תעצרו!!! אם לא עשיתם שום שינוי משמעותי בבית בכל הקשור לכסף הוצאות /הכנסות וראיתם שיש ירידה בהוצאות  של לפחות 10% -15%מחודשים קודמים, אל תיקחו הלוואת בשום מקרה, זה לא מה שיציל אתכם.

יש המון אפשרויות לעשות את השינוי בצורת התנהלות כלכלית בבית, רובן עולות כסף אך יש גם ליווי בחינם. במידה ואתם חושבים שאין ביכולתכם לקחת ליווי/אימון/ יעוץ תמורת כסף, יש בארץ עמותה בשם פעמונים, www.paamonim.com זו עמותה שפרוסה בכל הארץ. היא תלווה אתכם בהתנדבות. העיקר שתעשו צעד אחד משמעותי לפני שאתם לוקחים עוד הלוואה.

זכרו, במידה ואתם הורים לילדים אתם אחראים להם, במידה ואתם אנשים בוגרים, יש לכם  האחריות על החיים שלכם שהכסף הוא חלק מהחיים, ועבור זה עושים כמעט כל דבר (חוקי כמובן).

 

לוקחים אחריות אביטל זברגר ליווי משפחות להתנהלות כלכלית מאוזנת avital42@zahav.net.il http://www.emunavital.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב