דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משקאות על בסיס אספרסו 

מאת    [ 12/05/2011 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2361 פעמים ]

 

אחד מסוגי הקפה הדומיננטיים ביותר כיום הוא האספרסו. האספרסו אשר נוצר עם המצאת מכונת הקפה הראשונה בשנת 1922, הוא קפה ארומטי, חזק בטעמו ועשיר במיוחד. שילוב של האספרסו עם חומרים אחרים הוליד שלל משקאות קפה ברחבי העולם. אספרסו משמש הן כבסיס והן כמדגיש טעמים במשקאות שונים כולל משקאות אלכוהוליים. במאמר זה נביא בפניכם סקירה קצרה של משקאות המכילים אספרסו ומעט על הכנתם.

מהו אספרסו?

טרם נסביר על משקאות מבוססי אספרסו, חשוב להבין מהו אספרסו, במה ייחודו וכיצד מכינים אותו.

אספרסו ניתן להכין אך ורק בעזרתה של מכונת קפה ייעודית. את פולי הקפה טוחנים לאבקה דקה או ידנית או באמצעות מטחנה או במכונת הקפה כשמדובר במכונה אוטומטית. דרך אבקת הקפה עובר קיטור בטמפרטורה גבוהה במיוחד, השמנים האסטמטיים שבקפה עוברים אל המים וכאן ממוצא טעמו של הקפה אל הנוזל. כוס אספרסו אחת שווה בדיוק ל 7 גרם קפה ו 30 מיליליטר מים. אספרסו ארוך שווה ל 45 מיליליטר מים. כשמדובר באספרסו כפול פשוט מכפילים את הכמות של האספרסו הרגיל – 14 גרם אבקת קפה ו60 מיליליטר מים. במקומות מסוימים ניתן למצוא אספרסו כפול המורכב מ 90 מיליליטר מים.

אספרסו וחלב

משקאות קפה רבים כוללים חלב או שמנת מתוקה המותאמת למטרה זו, גם משקאות מבוססי אספרסו כוללים לא אחת תוספות אלו. קפוצ'ינו הוא אחד המשקאות הנפוצים ביותר אשר כוללים אספרסו. את הקפוצ'ינו מכינים ממנת אספרסו, חלב וקצף חלב בחלקים שווים. הקפה ההפוך שכל כך אהוד בארץ הוא למעשה קפוצ'ינו. דוגמא נוספת למשקה קפה אשר כולל אספרסו הוא המקיאטו. מקיאטו באיטלקית פירושו "כתם". המשקה מורכב מכמות קטנה של אספרסו וכמות גדולה של חלב. דוגמא נוספת היא קפה אמריקנו שהוא למעשה אספרסו מדולל במים חמים.

אספרסו ואלכוהול

טעמו החזק והעשיר של האספרסו מאפשר לשלבו עם משקאות אלכוהוליים וכך להדגיש את טעמם מצד אחד ומצד שני לא לאבד את טעמו של הקפה. משקה אספרסו מפורסם, יתכן כי המפורסם ביותר הוא האייריש קופי, הקפה האירי. אייריש קופי מורכב מאספרסו וויסקי, לפעמים בתוספת ליקר קפה להדגשת הטעם של האספרסו והעלאת אחוזי האלכוהול במשקה. משקאות אלכוהוליים בהם האספרסו משמש להדגשת הטעמים כוללים למשל קפה טולדו. קפה טולדו כולל בתוכו בנוסף למנת אספרסו גם אייריש קרים, ליקר קפה, קצפת ועיטור של סירופ שוקולד. שימוש נוסף של אספרסו בתחום האלכוהול הוא הכנת ליקרים. אמנם ליקרים לרוב מוכנים מסוגי קפה קלים להכנה וזולים יותר מאספרסו אך בהחלט ניתן למצוא גם ליקרים איכותיים הכוללים אספרסו משובח.

הכנת משקאות מבוססי אספרסו בבית

על מנת להכין אספרסו ומשקאות מבוססי אספרסו איכותי יש להצטייד במכונת קפה איכותית. על המכונה לטחון את פולי הקפה או לאפשר טעינה של אבקה הנטחנת בנפרד. חשוב לשים לב כי המכונה כוללת צינורית להקצפת חלב להכנת משקאות כגון קפוצ'ינו. בנוסף, כדאי להצטייד גם בכוסות המתאימות למשקאות השונים. על מנת להכין משקאות מבוססי אספרסו טובים באמת ניתן ללמוד עוד על הנושא דרך האינטרנט, ספרי הדרכה או קורסים בנושא.

 

יאיר שלוי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב