דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משמורת משותפת - היום זה אפשרי 

מאת    [ 12/05/2011 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 3566 פעמים ]

אחד מהעניינים שהיו עד לפני מספר שנים "טאבו" לאם הינו שהיא זכאית לקבל את המשמורת הבלעדית של הילדים עד גיל 6 מכוח החוק, ומעל גיל 6 מכוח הפסיקה בבתי המשפט. בפרקטיקה המשפטית שהיתה נהוגה בישראל בעשרות השנים האחרונות, יכול היה אב לזכות במשמורת ילדים רק אם היה מצליח להוכיח שהאם פוגעת בהם פיזית ו/או נפשית בפגיעה של ממש.

והינה בפסק דין חדשני ואמיץ מיום: 28/4/11, אסר כב' השופט אסף זגורי (בביהמ"ש לענייני משפחה בטבריה) על האם לקחת את הילדים ממקום המגורים המשותף לעיר אחרת, תוך שהוא דוחה את תביעתה למשמורת זמנית בלעדית, וקובע לשני ההורים משמורת משותפת. הטעם שניתן לכך הינו דבקות בשמירה על טובת הילדים כערך עליון.

למעשה העיקרון העליון אשר אמור להנחות את בתי המשפט בישראל בבואם לפסוק בענייני ילדים הינו טובת הילד. בכל החוקים אשר מדברים בענייני משפחה וילדים מוקדשת התייחסות מיוחדת לעקרון טובת הילד והפסיקה בבתי המשפט מרבה לדבר בו. השאלה האם יכולה האם להועיל לילדים במובן הפיזי והנפשי, יותר או פחות מהאב היתה חייבת להישאל ולהתברר מאז ומעולם כחלק משמירה על טובת הילדים, דבר שלא נעשה עד השנים האחרונות.

במקרה הנדון בפסק דינו של כב' השופט זגורי היה האב דמות מרכזית ועיקרית בחיי שני הקטינים שהם בני 8, ו- 4 שנים. האב שהה עם הקטינים וטיפל בהם יותר מהאם, כאשר האם עבדה במשמרות במקום מרוחק מבית המגורים המשותף של בני הזוג. בעת שנוצר קרע בין בני הזוג הגישה האם תביעה למשמורת ילדים זמנית וביקשה היתר לקחת אותם הרחק מהסביבה בה גדלו ושהו עם שני ההורים.

כאמור, בית המשפט דחה את בקשת האם לעבור עם הילדים הרחק מהאב ודחה את תביעתה למשמורת ילדים זמנית. בית המשפט ציין שבהתחשב בטובת הקטינים והגנה על זכויותיהם הוא מוצא שהסדר המשמורת המשותפת הוא הראוי ביותר בנסיבות הקיימות אף שברור לו, כי בהכרעה זו נפגעת זכותה של האם לשמש משמורנית ולהתגורר במקום אחר.

בית המשפט הוסיף שעם כל הקושי והצער, אין כל מנוס מהעדפת טובת הילדים על טובת האם בהקשר זה שכן, בזכותו של הילד אנו מדברים - בזכותו העצמאית - ולא בזכותם של הוריו או בזכותו של מאן דהוא המבקש לעשות לטובתו. פירוש הדברים הוא, שזכותו של הילד עשויה לדחוק במקרים מסוימים את זכויותיהם של הוריו.

הכותב הינו מנכ"ל ארגון  אידאה - זכויות הגבר במשפחה  ארגון אשר מספק תמיכה וסיוע לגברים בבעיות זוגיות וגירושין, לרבות משמורת ילדים, זכויות הילד, הסדרי ראיה, מזונות אישה, מזונות ילדים, חלוקת רכוש, איזון משאבים, יחסי ממון, ידועים בציבור, אבות בעל כורחם, גניבת זרע, מסורבי גט, אלימות במשפחה, פלילים במשפחה, ועוד.


 


אידאה - למען זכויות הגבר במשפחה


רח' היצירה 31, רמת-גן,     טל':  03-6132225  


מרכז מידע ארצי בשיחת חינם -  1800-270280


-  נאמנות וסודיות מלאה מובטחת -


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב