דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול הומאופתי בקנדידה 

מאת    [ 12/05/2011 ]

מילים במאמר: 614   [ נצפה 3639 פעמים ]

מה משותף לבעיות במערכת העיכול, פטרת בעור, דלקות נרתיק חוזרות, כמיהה למאכלים מתוקים, עלייה במשקל ועייפות? כולן נגרמות על ידי פטרייה אחת המכונה קנדידה אלביקאנס. זוהי פטרייה ממשפחת השמרים השוכנת בגופם של רבים מאיתנו מבלי שנחוש בה עד שברגע אחד האיזון בגוף מופר ונוצר והיא גדלה ומתפשטת בגוף.

הקנדידה יכולה לגרום לזיהומים שונים ברקמות הריריות של הגוף, בעיקר של מערכת המין הנשית, מערכת העיכול העליונה (חלל הפה והוושט) וכן לזיהומים בעור (תפרחת חיתולים, זיהומים בציפורניים  ופריחות בקפלי עור).

איך נדבקים בקנדידה?

הפטרייה קנדידה יכולה להיות מועברת במגע מיני, העברת נוזלים דרך הרוק ודרך פטריות ברגליים. הקנדידה מאוד נפוצה, יותר מ-100 מיליון בני אדם סובלים ממנה. רבים מהנשאים של הקנדידה אינם סובלים ממנה, כל עוד היא אינה מתפשטת בגוף היא לא גורמת לנזק.

תסמינים של הקנדידה

  • תחושה של עייפות וחוסר אנרגיה ללא ממצא פתולוגי
  • תשישות הנמשכת גם לאחר שינה טובה
  • דחף חזק לאכילת מתוקים וכפועל יוצא מכך - השמנה
  • זיהומים חוזרים בנרתיק, בבלוטת הערמונית או בדרכי השתן, לעיתים מלווים בחום גבוה
  • מיגרנות, כאבי ראש

ישנן מספר בדיקות לגילוי קנדידה, בעיקר בדיקת צואה ובדיקות דם.

מהו הגורם להתפרצות קנדידה?

 כשאנו בריאים המערכת החיסונית מוודא שפטריית הקנדידה לא תתרבה יתר על המידה.

חולשה של מערכת החיסון או שינוי בהרכב ובכמות החיידקים בסביבתה של הקנדידה מאפשרים לה לשגשג, להפוך לאלימה ולגרום לדלקות. שינוי בהרכב ובכמות החיידקים יכול להיגרם על ידי שימוש באנטיביוטיקה, סטרואידים, גלולות למניעת היריון ותרופות כימותרפיות.

על הקשר שבין קנדידה לשימוש באנטיביוטיקה וסטרואידים

מספר מחקרים הראו קשר בין צריכת כמות גדולה של אנטיביוטיקה לזיהומי קנדידה והדבר אינו מפתיע מכיוון שהאנטיביוטיקה פוגעת בפלורה הטבעית של המעיים והנרתיק, הורגת חיידקים שמסייעים לגוף לשמור את הקנדידה שלא תתפשט וכך נותנת מקום לפטרייה, שכידוע אינה רגישה לאנטיביוטיקה, לשגשג. כמו כן, זיהומי קנדידה בעור יכולים להיגרם כתוצאה משימוש ממושך במשחות סטרואידיליות.

טיפולים קונבנציונליים בקנדידה

הטיפולים הקונבנציונליים כוללים שימוש בכדורים, משחות וקרמים נגד פטריות. קיימות גם תרופות טבעיות המכילות חומרים אנטי פטרייתיים אבל קיימות מספר בעיות בטיפולים הקונבנציונליים.

בעיה ראשונה היא שהטיפול הקונבנציונלי לא תמיד מצליח מפני שהפטרייה יכולה להיכנס למצב של נבגים שמתעוררים בפעם הבאה שמערכת החיסון נחלשת. אנו רואים הצלחה קצרת טווח וחזרה של הפטרייה יותר מאוחר.

בעיה שנייה, כמו כל תרופה אחרת, קיימת סכנה לתגובות בין תרופתיות ולתופעות לוואי.

הבעיה השלישית ואולי החשובה מכולן היא שהתרופה מנסה לעשות את עבודתו של הגוף במקום לחזק אותו. הגוף אינו לומד להתמודד עם הפטרייה, היא אומנם נהדפת באופן זמני אבל במקרה של חולשה במערכת החיסון היא שבה לשגשג. מצב דומה קורה לאחר שימוש באנטיביוטיקה לצורך טיפול בדלקות חוזרות(למאמר בנושא אנטיביוטיקה תופעות לוואי).

בנוסף ישנה אופציה לטיפול תזונתי שמבוסס על הפחתה בצריכת סוכרים ופחמימות מזוקקות למשך כחצי שנה מתוך הכוונה לצמצם ככל הניתן את המצע עליו יכולה הקנדידה (שהיא פטריית שמר) לשגשג.

שינוי תזונתי זה פותר את הבעיה מהשורש כיוון שמערכת העיכול שלנו אמורה להתמודד עם סוכרים, אם היא אינה מסוגלת לעשות זאת אנו צריכים תרופה על מנת לרפא אותה. הימנעות מצריכת סוכרים לפיכך, אינה הפתרון לבעיה. 

באיזה אופן ההומאופתיה יכולה לעזור בטיפול בקנדידה?

הטיפול ההומאופתי מחזק האדם באופן כזה שיהיה מסוגל לפתור את הבעיה בכוחות עצמו, לא תרופה יום-יומית שיוצרת תלות אם כי תרופה חד פעמית (לעיתים יש לחזור על התרופה, בהתחלה בתדירות של פעם בחודש ולאחר מכן בתדירות נמוכה עוד יותר) שמחזקת את הגוף ומערכת החיסון כך שגופנו יוכל בכוחות עצמו למנוע מהפטרייה להתפשט.

קיימות עשרות רבות של תרופות הומיאופתיות שיכולות להתאים לבעיית הקנדידה, את התרופה הנכונה יש לבחור על סמך מכלול הסימפטומים, פיזיים ונפשיים ועל סמך האישיות של המטופל. לצורך כך אנו מקיימים מפגש בן שעתיים שבסיומו בוחרים את התרופה המתאימה. פגישות ההמשך הן קצרות יותר.

הטיפול ההומאופתי בפטריית הקנדידה מתאים לכל גיל ולא מחייב שינוי דרסטי בתזונה.

ערן אינדיג, הומאופת קלאסי מוסמך

ערן אינדיג - RCHom הומאופת קלאסי מוסמך. קליניקות בתל אביב, רמת השרון, זכרון יעקב וחיפה  www.eran-homeopat.com  054-6725108




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב