דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית: לא הביישן למד 

מאת    [ 12/05/2011 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 2780 פעמים ]

נהוג לומר שההבדל הבולט ביותר בין נשים לגברים מתגלה לעין בשעת נהיגה. אישה לא תתבייש לשאול אנשים אחרים כיצד מגיעים למקום מסוים ואילו גברים יעדיפו ללכת לאיבוד, ליפול עם המכונית מקצה הצוק אל תוך לועו הפעור של דרקון רעב ובלבד שהם לא יבקשו הנחיות מאיזה זר שיודע יותר טוב מהם כיצד מגיעים למקום מסוים. נדמה שבאופן כללי גברים רבים מעדיפים להעמיד פני יודע כל ורק לא להודות שהם לא יודעים משהו מסוים; נשים, לעומת זאת, אינן מודאגות כל-כך מאיזו תדמית מעורפלת שעלולה להיות להן והן יודעות להתייעץ בנושאים שונים במידה והידע שלהן לא נראה להן מספיק.

כבר אמרו חכמינו זיכרונם לברכה שלא הביישן למד. מי שמתבייש להודות בכך שהוא איננו יודע דבר מה לא ילמד לעולם את הדברים שיש עליו ללמוד. נדמה שהמשפט הזה נכון שבעתיים כאשר עוסקים בנושא של מכירת וקניית דירות ובתים. הביישן שאיננו מוכן להודות שהוא איננו יודע באמת מספיק על בנייה ושיפוצים יקנה בית או דירה כשהוא מסתמך על ידע שאין לו. לעומת זאת, מי שאינו מתבייש להודות בכך שיש דברים שהוא איננו יודע יפנה אל חברה שמציעה שירותי בדק בית וכך הוא יוכל לבצע עסקה מושכלת ואיכותית.

חברות בדק בית מציעות לאילו מאיתנו שאינם ביישנים מומחיות, ניסיון, מקצועיות וידע שלרוב האנשים אין. מי שפונה אל חברת בדק בית דומה לאותו נהג שנוסע בעיר לא מוכרת ומבקש להגיע אל מחוז חפצו בשלום. האדם מן הישוב שמבקש לרכוש דירה לא באמת מבין איך לגלות פגמים בבנייה ובעיות שמסתתרות מאחורי הקירות או מתחת לרצפה. כמובן שהוא יכול להעמיד פנים ולטעון שהוא יודע הכול אבל כל מה שייצא לו מזה זה צנרת באיכות ירודה, טיח נושר ותריס מתייפח.

מדוע גברים כל-כך חוששים לגלות ברבים שיש דברים שהם לא יודעים? מדוע גברים בעולם המודרני חושבים שאם הם לא יודעים הכול זה אומר שמשהו לא בסדר איתם? הפנייה אל חברת בדק בית דומה לפנייה לרופא: אנחנו לא עורכים לעצמנו דיאגנוזה כדי לקבוע אם אנחנו צריכים ניתוח כריתת תוספתן; מדוע אם כן איננו פונים אל מומחה כדי לדעת אם הנכס שאנחנו עומדים להשקיע בו את מיטב כספנו אכן שווה את הכסף שאנחנו עומדים להוציא עליו?

פעם, הגבר היה צריך לבנות בית לשבתה של אשתו שבו היא תגדל את הילדים שלהם ותכין לו אוכל. אבל הימים הללו עברו וחלפו מזמן וכעת האישה איננה מופקדת לבדה על גידול הילדים והטיפול בבעלה והגבר כבר איננו מופקד על בניית הבית שלו בעשר אצבעות. כיום אנחנו חיים בעולם מודרני שבו מילת המפתח היא התמחות: כיוון שהאדם מן הישוב איננו מומחה בענייני בנייה הרי שעליו להיעזר במומחים שיש להם ניסיון בתחום ושבמקרה הם עובדים בחברות השונות שמבצעות בדק בית עבור הלקוחות שלהן.

כמובן שמי שמעדיף להתבייש ורוצה לקנות בית מבלי לבצע בדיקה רצינית יכול לעשות זאת: אנחנו חיים בעולם מודרני שבו מותר לכל אחד לעשות (כמעט) כל מה שהוא רוצה – אפילו אם הוא רוצה לבזבז את הכסף שלו בטיפשות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב