דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתנות לעובדים: מתנות מכל הלב 

מאת    [ 12/05/2011 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 2274 פעמים ]

החברות אשר מעניקות באופן קבוע מתנות לעובדים נשארות תמיד צעד אחד לפני חברות אחרות בתחרות על שביעות הרצון של העובדים, משום שהן משכילות להעניק לעובדים שלהן תחושה של הערכה והוקרה.

עובדים אוהבים לקבל מתנות בארועים וחגים (כמו כולנו, לא?), אבל חברות אשר יתנו לעובדים שלהן מתנות עבור הישגים טובים בעבודה, שירות טוב וכו'- יחרטו בזכרונם של העובדים כמשהו באמת מיוחד. זאת משום שבדרך זו, אתם ממש מראים את הערכתכם לכך שהם עובדים טובים, והם יודעים שיש פרי לעמלם. מסיבה זו, מתנות אלו משמשות כתמריצים נפלאים, והן הסוד האמיתי שבעזרתו תוכלו להרים את מצב הרוח של העובדים. כאשר אתם בוחרים מתנות לעובדים מסוג זה, ישנם מספר רעיונות שתוכלו לבחור מהם. מתנות מהסוג שנועד לשמש כתמריץ יכולות להיות מתנות סמליות צנועות יחסית כגון מדליות, סיכות לבגד שעליהן כתובת מפרגנת (כמו למשל "עובד מצטיין" או "עובדת החודש") או שלט יפה שיתלה במשרד ויכריז על שמותיהם של העובדים המוערכים במיוחד בכל חודש. כמובן, הן גם יכולות להיות מתנות יקרות יותר כגון שעון קיר, תווי שי, תיק או חולצה עם הלוגו של החברה וכדומה.

סוג נוסף של מתנות לעובדים אשר יכול לשמח אותם במיוחד הנו מתנות לארועים אישיים, כמו ימי הולדת, חתונות ולידות. היו קשובים לעובדים שלכם, ורשמו תמיד ביומנכם ארועים אישיים שלהם שמתקרבים. זו לא חייבת להיות מתנה גדולה ויקרה (בעיקר אם יש לכם מספר גדול של עובדים), אך משהו קטן ואישי שיראה להם תשומת לב ישמח אותם ביותר, ויבטיח לכם עובדים מרוצים ונאמנים. כאשר אתם מעניקים מתנות לעובדים כולם, לכבוד החגים למשל, מומלץ לבחור מתנה אחת שתתאים לכלל העובדים, כדי לא להראות משוא פנים ולא לתת לאיש תחושה של הזנחה. לעומת זאת, כאשר אתם מעניקים מתנות אישיות, חשוב שתכירו את מקבל המתנה. דרך טובה לעשות זאת תהיה לשוחח עם חבריו לעבודה (ללא ידיעתו- כדי לשמור על אלמנט ההפתעה). כך תבטיחו לעצמכם שאתם מעניקים מתנה שאכן תשמח אותו ותתאים לו. נתינת מתנות לעובדים לא צריכה להיות משימה קשה, למעשה- זו יכולה להיות משימה פשוטה ביותר ואפילו נעימה- אם רק תעקבו אחר כמה המלצות עיקריות שיעזרו לכם לפשט את התהליך:

המלצה ראשונה: החליטו מה התקציב שלכם. אתם צריכים לדעת כמה אתם יכולים להוציא על כל עובד ועובדת עוד לפני שאתם פותחים את הארנק. סכום הכסף העומד לרשותכם יעזור לכם להחליט מהו סוג המתנות שאתם יכולים לתת.

המלצה שניה: החליטו מראש מתי בדיוק תעניקו את המתנות. סוג המתנה שאתם מעניקים יכול להיות קשור ליום ולמקום שבו אתם מעניקים אותה. למשל, חברות מסויימות מחליטות להעניק מתנות לעובדים בזמן המסיבה שהם עורכים לכבוד החג. חברות אחרות מעדיפות להעניק את המתנות ביום חלוקת תלושי המשכורת הסמוך ביותר לערב החג. אם תחליטו למשל להעניק מתנות גדולות או כבדות במיוחד שיש לשלוח אותן אל ביתם של העובדים- זה משהו שכדאי לתכנן אותו מראש כך שהמתנה תגיע בזמן!

המלצה שלישית: הכירו את העובדים שלכם, ותנו להם מתנות שבאמת ישמחו אותם. אל תעניקו מתנות שיתנו לעובדים את ההרגשה שעשיתם זאת רק כדי לצאת ידי חובתכם! דרך טובה תהיה להתייעץ עם עובד או שניים (למשל עם ראשי הצוותים), כדי לקבל מושג טוב של תחומי העניין וטעמם של העובדים שלכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב