דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיקרוסופט + סקייפ - איך זה ישפיע עלינו? 

מאת    [ 12/05/2011 ]

מילים במאמר: 817   [ נצפה 3013 פעמים ]

מיקרוסופט הודיעה השבוע על הרכישה הגדולה ביותר בהיסטוריה שלה, של חברת סקייפ, בסכום של 8.5 מיליארד דולרים. מדוע היא הסכימה לשלם כל כך הרבה ואיך המהלך הזה ישפיע עלינו?

מיקרוסופט רוכשת את ענקית שירותי ה-VoIP סקייפ, כך הודיעו שתי החברות השבוע בהכרזה משותפת ששחררו לעיתונות. מיקרוסופט הסכימה לשלם, בתמורה לרכישתה של סקייפ, כ-8.5 מיליארד דולרים - הסכום הגבוה ביותר ששילמה אי פעם ב-36 שנות תולדותיה על רכישה של חברה כלשהי.

מרימים גבה

החדשה האחרונה גרמה לרבים בתעשייה להרים גבה על הסכום העצום ששילמה מיקרוסופט בעבור סקייפ, במיוחד נוכח ההיסטוריה העסקית שלה. סקייפ נרכשה אך לפני חמש שנים על ידי חברת איביי בסכום של 2.6 מיליארד דולר. העסקה אז התגלתה כלא כדאית בעבור איביי וזו מכרה לבסוף את חלק הארי של המניות שלה בסקייפ. לכן, יש רבים ששואלים מדוע מיקרוסופט הסכימה להכפיל ולשלש את הסכום עליו שילמה איביי.

עוד נציין כי בשנה האחרונה, מול הכנסות של 860 מיליון דולר, סקייפ הפסידה 7 מיליון דולר.

מה המניעים של מיקרוסופט?

את התשובה לשאלה הזו ניתן כנראה למצוא כנראה במניעים האסטרטגיים של מיקרוסופט. מעבר לרווח המיידי שתשיג מיקרוסופט משירותי סקייפ, אשר ככול הנראה, לא יכסה את הוצאות הרכישה בטווח הקרוב, היא צפויה להרוויח כמה נקודות זכות בתחרות שלה מול ענקיות האינטרנט האחרות, כמו גוגל ופייסבוק. נקודות זכות אלו, עשויות להתברר בחישוב הסופי כבעלות ערך כספי רב.

בין היתרונות האסטרטגיים שמהם תהנה מיקרוסופט מהרכישה האחרונה ניתן לראות את הבאים:


    • מתן מענה מלא ושלם ללקוחות - מיקרוסופט תוכל באמצעות סקייפ לספק לראשונה פתרון תקשורת שלם ומקיף ללקוחותיה. לא רק שיחות ממחשב למחשב, כמו ששירות ה-Windows Live שלה מציע, אלא גם שיחות מכל מכשיר לכל מכשיר, כולל לטלפונים קוויים וטלפונים ניידים.
    • מתן מענה תחרותי לגוגל ואפל בסלולאר - הרכישה של סקייפ, יחד עם שיתוף הפעולה שלה עם נוקיה, תאפשר לה לספק מענה תחרותי לשירותי השיחות המתחרים של גוגל ואפל - Google Talk ו-FaceTime. מיקרוסופט יודעת ששוק הסלולאר הוא הדבר החם ביותר כיום והגברת הנוכחות שלה בתחום היא צעד ראשון במעלה בחשיבותו.
    • נטרול הצעד הבא של גוגל ופייסבוק - בשבועות האחרונים ניהלו משא ומתן על רכישת סקייפ גם גוגל ופייסבוק. רכישתה על ידי מיקרוסופט הייתה בבחינת ניטרול איום עתידי בתחום על ידי אחת מהן.
    • צעד משלים לאסטרטגיית הענן של מיקרוסופט - מיקרוסופט משקיעה בימים אלו הון תועפות על העברת כל שירותיה לענן, כולל אופיס ומערכת ההפעלה חלונות. הוספת שירותי VoIP הוא צעד משלים מבחינתה לאסטרטגיה זו.
    • הכנסת שירותי שיחות לקונסולת המשחקים - מיקרוסופט מתכננת לשלב את שירותי השיחות של סקייפ בקונסולת המשחקים שלה, קינקט. דבר זה יספק לה יתרון תחרותי על פני המתחרה הגדולה ביותר שלה בתחום, סוני.
    • VoIP עתיד הסלולאר - מיקרוסופט צופה, להערכתינו, את הבאות ומתכוננת לכך במלוא המרץ. שירותי שיחות דרך האינטרנט הולכים להיות ככל הנראה הדבר הבא בעולם הסלולר. זאת, ככל שתתגבר מגמת כניסתם של הסמארטפונים לשוק. אלו מספקים עלויות נמוכות הרבה יותר מאלו שמציעות חברות הסלולאר כיום, ולכן, רוב הסיכויים שהם ישתלטו על נתח הולך וגדל מהשוק. מיקרוסופט רוצה להיות חלק מאילו שישלטו בשוק זה.

איך ישתנה העתיד?

גם אם איננו רוצים להתנבא, אנו יכולים להצביע על כמה נקודות מפתח מענינות שבהן העתיד עומד להשתנות לאחר הרכישה, ממה שאנו מכירים היום:


    • יישום מנצח בכל סלולאר - יותר ויותר מתבררת העובדה כי עולם המחשוב הולך לעולם הסלולאר. הסמארטפונים והטאבלטים של היום, יהיו כנראה מחשבי המחר, לפחות מבחינה מספרית. שליטה בסקייפ תעניק למיקרוסופט קלף מנצח בזירה שבה היא חלשה ולכן סקייפ או תוכנות מקבילות לה של גוגל או אפל, יהיו הסטנדרט השכיח בדור הבא של הסלולאר.
    • סקייפ בכל מקום - רעיון התקשורת האחודה הולך ומתפשט. כך עמדות הקצה של אאוטלוק או מסנג'ר, מבוססות סקייפ על 660 מיליון משתמשיה, ימצבו את מיקרוסופט במקום בולט, במאבק ההגמוניה על התקשורת האחודה. הרכישה הנוכחית תאיץ את הרעיון שבו התקן אחד יאפשר לנו לדבר, לתקשר בוידאו, להחליף תמונות ולתקשר טקסטואלית ממקום אחד והתקן אחד.
    • שינוי פני הזירה החברתית - אם היום הזירה החברתית היא בעיקרה סביבה טקסטואלית, היכולת לדבר בחינם, יוצרת אפשרויות חדשות לשדרוג הקשר הבין אישי. יכולת זאת שתהיה מוטמעת בדסקטופ, דרך אאוטולוק למשל או בסלולאר החכם, קרוב לודאי שתשדרג את חווית הקשר החברתי ותביא אותו להיות קרוב יותר לתקשורת הבין אישית בעולם האמיתי.
    • שיתוף הפעולה עם נוקיה - ולבסוף אנו מזכירים את שיתוף הפעולה שנחתם לא מזמן בין מיקרוסופט לנוקיה. השילוב של סקייפ במכלול יישומי מיקרוסופט, יחד עם ווינדוס פון שתכיל את סקייפ ועל גבי הפלטפורמות של נוקיה, קרוב לוודאי שיכניס מימד חדש לזירת היצרנים, במיוחד לאור הזינוק המטאורי שעשו האייפון ואנדרואיד. כך יתכן שדווקא מהלך זה, יהיה המהלך שירים את נוקיה מהקרשים.

רקע על חידושים בטכנולוגיה

עוד הרחבות על חידושים בטכנולוגיה, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, דגשים חשובים ואתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר מתוך התחקיר: לחדש באמצעות הטכנולוגיה.כדי לקבל עוד תובנות חשובות, המלצות מעשיות, טיפים שימושיים, אתרים נבחרים וסרטונים מרתקים, הירשם בחינם!!! - www.pcon.co.il/data/abm/abmc.asp?b=1365&z=33

למידע נוסף על קובי שפיבק Bsc., MBA - העורך הראשי של pCon

בפייסבוק - www.facebook.com/pcon1

בלינקדין - il.linkedin.com/in/kobyshpivak

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב