דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הובלה ימית: מה כדאי להוביל דרך הים? 

מאת    [ 12/05/2011 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 3422 פעמים ]

אם אתם מתכננים מעבר לחו"ל, של הדירה או של העסק שלכם, או אם בכוונתכם להעביר משלוח ליעד מסויים בחו"ל, כדאי שתשקלו הובלה ימית על פני אפשרויות הובלה אחרות כגון הובלה אווירית, בין אם באמצעות חברות קרגו או באמצעות טיסה רגילה. הסיבה לכך היא פשוטה: מדובר בשיטת הובלה זולה יותר, וזאת מפאת משך הזמן הארוך יותר שלוקח, באופן טבעי, להגיע ממקום למקום דרך הים מאשר בטיסה. ראוי לציין, אם כן, כי במידה ויש לכם מטען שצריך להגיע לחו"ל, ואתם רוצים להעביר אותו ע"י הובלה ימית, מומלץ מאוד לתכנן זאת מראש ולארגן את ההובלה מספיק זמן לפני התאריך שבו הוא אמור להיות ביעד המבוקש.

דברים נוספים שצריכים להילקח בחשבון בטרם אתם מחליטים על סוג ההובלה המועדף למטען שלכם כוללים גורמים כמו סוג המטען, משקלו, נפחו ועוד. גורמים אלה ואחרים משפיעים באופן ישיר על מחיר ההובלה. רצוי מאוד לייחס חשיבות גם למרחק מנקודת המוצא אל היעד וגם ליעד עצמו, שכן לא כל מדינה מאפשרת הובלה ימית מהירה, ולמדינות מסויימות עשוי להיות קשה יותר להגיע דרך הים. מה גם שלמדינות לא מעטות באירופה אין מגע עם הים. עובדה זו עשויה להוות שיקול מכריע בהחלטה האם להעדיף הובלה ימית או לא, שכן מחיר ההובלה אל הנמל עשוי להיות זול אמנם, אך מחיר ההובלה היבשתית מן הנמל אל שטח המדינה הרצויה עשוי להכפיל את המחיר ואף יותר מכך.

אז דיברנו על סוג המטען. השאלה המרכזית שאנו צריכים לשאול את עצמנו היא מהו הדבר אותו אנו רוצים להעביר לחו"ל. במידה ומדובר באובייקטים דוממים כדאי לשקול את האפשרות של הובלה ימית על פני הובלה אווירית. לעומת זאת, כאשר אנו מדברים, למשל, על מזון, רצוי לשקול אופציות אחרות. כמובן שגם זה תלוי במידה רבה בסוג המזון, אך על פי רוב, ההעדפה לגבי מזון היא להעביר אותו בהטסה ולא בהפלגה. הובלה ימית אורכת יותר זמן והיא תלויה, כמובן, בגורמי טבע שאינם בשליטתינו ומשפיעים על מצב הים. לפיכך, עלולים להיווצר עיכובים שיפגמו במזון. כמו כן, כשמדובר בהעברה של בעלי חיים מן הראוי שיישקלו אופציות אחרות על פני הובלה ימית, גם כאשר המרחק קצר.

על אף גורמים שונים שצויינו למעלה ומהווים חסרונות, הובלה ימית היא עדיין שיטת הובלה בעלת יתרונות מרובים והיא נמצאת בשימוש על ידי חברות מסחריות בינלאומיות רבות מאוד. מדובר בשיטת הובלה איכותית, שניתן להעביר בה כמעט כל סוג סחורה, גם כזו שצריכה תנאים מיוחדים כמו קירור או אבטחה. מעבר לכך, אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של הובלה ימית הוא החיסכון העצום בדלק, הנובע מן האפשרות להעמיס מטען רב יותר על ספינה מאשר על מטוס.

בכל מקרה, אם אתם מתכננים העברה לחו"ל של מטען מסויים, חשוב מאוד להתייחס לכל הגורמים שצויינו כאן כשיקולים בהחלטה האם להעדף הובלה ימית או אווירית, וכמו כן לבצע מחקר מקיף של חברות הובלה ימית ואווירית שונות, לברר את העלויות שהן מציעות, ולהחליט בהתאם לכל הגורמים המשוקללים, על מנת שלא להוציא כסף מיותר או להסתכן בגרימת נזק למטען שלכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב