דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרכת דיבור עבור עורכי דין ESK (רטוריקה מקצועית) 

מאת    [ 06/09/2007 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 3653 פעמים ]

 

כעו"ד, דיבורך משמש אותך כפה עבור לקוחך. מילותיך וכושר דיבורך והצגתך את הדברים  רוקמים ומציירים את הדברים על מסכי דימיונם של קהל המאזינים, הזקוקים לשמיעת פרטי העניין , השופט ואף על פני אורכה ורוחבה של דירת שביעות רצונו של לקוחך. מריצפתה , בטיפוס על קירותיה ועד לתיקרתה. הציורים התלויים על קירותיה הינם הזהות המרוצית לניסוחיך החדים, העשירים היפים והקורקטיים המקיימים תאימות מלאה למה שלקוחך מסר לך לומר והביע בפניך את רצונו בכך. הינך משמש פה ובנוסף על כך כלי שרת הן בידי הצדק והן בידי הבנת לקוחך כי ניתן לסמוך עליך שתוביל את טיב העניינים והתפתחותם לכדי ביצוע תהליכים יוצרי תוצאות ניראות , מורגשות ומבוצעות. 

 

מעבר לכך, הינך נדרש אף לבצע מספר צעדי התקדמות קדימה ולהמשיך בכוח דיבורך להשיג עבורו את המיטב המגיע לו על פי החוק, היגיון הדברים , המתבקש הגיונית טיבעית וריגשית על מנת לשרת את תחושת הצדק הבסיסית של הנדרש להתקיים במקרה הספציפי. כל אלו עשויים להיות מושגים , לרוב , מבלי להכנס לאסטרטגיות וטקטיות משפטיות כלל וכלל, ולו רק באמצעות שימוש ממורק, משכיל ומושלם עד קצהו - של כושר דיבורך וידיעותיך בעולם הדיבור.

 

תשומת לב מוקפדת לפיתוח כושר דיבור נכון, מלא ופעיל הינה תחילת הדרוש לכל העניין. על כך תתווספנה הבנות ידע אודות טיב כלי הדיבור שישמשו אותך והן פעילות יומיומית כדי לאמן את כושר דיבורך אגב כל שיחותיך , הן האישיות והן המקצועיות. שכן, נוסף על טיפוח כושר דיבור לטובת מקצועיותך , הדיבור הינו המשמש אותך אף אישית לצרכי היומיום בכל זירותיו השונות , וכך תוכל לקבל כצ'ופר - הנאת שימוש חלקה זורמת של דיבור משופר בהרבה.

 

לאחר סקירת מניעי דיבור כללית ראשונית , במאמר זה בהמשך יובאו דגשים קורקטיים לאופני שיפור הדיבור שתחילתם הינה בהבנת מיקוד ההסתכלות על הדיבור וזיהוי אותם דברים שבהם עליך להתמקד.

מיקודיות נקייה - מיקודיות נקייה הינה המושג המציין הליכה נקייה על מוכוונות כלפי העינינים הרצויים לניסוח. מבלי לסטות לתפוקות דיבור צידיות, אשר אינן קשורות לעניין. ברור כי תיתכן אפשרות הסטה לצורך ביצוע מנוחה, אולם טיבה וסוגה עדיין יעידו על יכולת דיבורך. יש להניח כי קיום מנוחות מביצוע דיבור קורקטי מוכוון עינינים, יועילו לך לארגן את רעיונותיך טוב יותר אולם סוג בחירת ה"הליכה הצדדית" מן העינינים אל אזורי מנוחה, ייקבעו לא אחת את יכולת לחזור... (וגם לשוב ולתרכז ולייצג היטב ידע בניסוח שאיבד את ריכוזו).

הליכות הצידה והתמד דיבורי - כאשר היכולת הדיבורית שלך כעו"ד מצוייה בתוך להט העינינים, וודאי מובן לך כי כל הצלחת המערכה הקרבית- דיבורית ניטשת סביב מניעי דיבורך, יכולתך לשלוף כבאחת ובפיקחות קסם, טיעונים וליצור סביבה הולמת את טיעוניך וניסוחיך.אין די בהבלחת ניסוח או טיעון מבריק ללא תמיכות.

תמיכות אחוריות - לאחר הוצאת טיעונים אין די בלהיוותר כדובר ממוצע. להיפך, יש לבצע תהליכים רטוריים מאסיביים של תמיכות אחוריות: שיפור הטמעת הטיעונים אל אוזניי, מסכי דימיונם והבנתם של קהל השומעים. יש לדעת לסובב את מנחי הטיעונים בדינמיות ידע נמרצת בכדי להשיב, להגיש ולענות לשואל ולמתנגד היטב, מבריק ומלוטש. באופן המבצע גיבוי ותמיכה אחורית מאסיבית מתוך שטחי אופייך שיצר את ברק הטיעונים והניסוחים שיצרת לראשונה. עמידה חזקה מספיק של יכולת דיבור מצויינת, מאורגנת ומקצועית - היא זו הפוקחת את אש שדה זירת הדיבור אל כניסה אל תוך עולם הצדק. דיבור במיטבו הינו כל המתרחש לאחר הבלחת הטיעונים, בתוך תחומי ווירטואליקת הידע אודות כיצד ממשיכים משם ליצירת המשך חיות, תנועה ודינמיות לתכני הטיעון.  

נוכחות רטורית - הינה תוצאה של שימוש בקודמים, ועוד. 

 

ממציא,
נולדג'וויזר - מנתח ידע ומפתח ידע (מלומד עצמי 13 שנה)
כותב מקצועי (חבר ארגון הכותבים הישראלי)

מתוך ספר בתהליך כתיבה : אימון דיבור אישי ESK / פסיכולוגיה פרקטית

http://www.arikshani.co.il


התמצאות עומק משולבת בתחומי ידע רבים
ראו אודותיי בלחיצה על שמי (המסומן בכחול בראש המאמרים).




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב