דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגים שונים של קפה 

מאת    [ 10/05/2011 ]

מילים במאמר: 552   [ נצפה 3470 פעמים ]

 

אחד המשקאות הנפוצים והפופולאריים ביותר הוא הקפה. ישנם סוגים רבים של משקה הקפה, מן הפשוט ועד האקזוטי כשהנפוץ ביותר בעולם המערבי הוא הקפה הנמס על סוגיו השונים. להלן סקירה קצרה של סוגים שונים של קפה ודרכי הכנת קפה, שתיית קפה ובישול קפה.

הקפה הנמס

קפה נמס הוא המצאה של העידן המודרני, הקפה הנמס הוא למעשה פולי קפה טחונים עד לכדי אבקה או גרגרים לאחר ייבוש מהיר. קפה נמס מגיע במגוון טעמים ומתאפיין בקלות הכנתו ובזמינותו הרבה. קפה נמס מגיע בצנצנות וכל שדרוש על מנת להכין מן האבקה את המשקה הוא תוספת של מים חמים. רוב סוגי הקפה הנמס נמסים גם במים פושרים או חלב קר. טעמיו השונים של הקפה הנמס מתאפשרים על ידי ערבוב של סוגי פולים שונים או תוספת של רכיבים כגון וניל לקפה. קפה נמס ניתן למצוא גם ללא קפאין.

קפה שחור או קפה "בוץ"

קפה שחור הידוע בכינויו גם כקפה "בוץ" הוא למעשה לא יותר מאשר חליטה של פולי קפה טחונים בטמפרטורה גבוהה של 90 מעלות צלסיוס לכל הפחות. כאשר אבקת הקפה פוגשת במים הרותחים מתרחש תהליך של דיפוזיה בו השמנים הארומאטיים שבאבקה נשארים במים בעוד שיתרת האבקה שוקעת אל תחתית הכוס. פשטות השיטה הוא יתרונה הגדול, ניתן להכין קפה בדרך זו בכל כמות ולו הקטנה ביותר. אין צורך בכלים ייעודים וכל שצריך הוא כוס ומים רותחים.

הקפה הטורקי

רבים מאיתנו מכירים את הקפה הטורקי שניתן למצוא בכל סופרמרקט והכנתו פשוטה על ידי תוספת מים רותחים או על ידי בישול קפה. למעשה, לא רבים יודעים כי קפה מסוג זה אינו קפה טורקי אלא קפה המדמה את טעמו של הקפה הטורקי האורגינאלי. קפה טורקי אמיתי לא פשוט להכנה ומדובר בתהליך מורכב. תחילתו של התהליך היא בכתישת פולי קפה במכתש ועלי ובישול אבקת הקפה הנוצרת בכלי מיוחד ששמו גז'בה. לקפה טורקי אמיתי טעם וארומה חזקים וייחודיים, טעות בתהליך בישול קפה טורקי תשאיר אותו טפל וחסר ריח.

האספרסו

מכונת האספרסו הראשונה הומצאה בשנת 1922 בצרפת, מאז ועד היום הפך האספרסו לאחד מסוגי הקפה האהובים והנפוצים ביותר בעולם המערבי. הכנת האספרסו במכונה מתבצעת על ידי הזרמת קיטור בלחץ גבוה דרך אבקת קפה למשך 25 שניות בדיוק. הזרמת הקיטור דרך האבקה ממצה את טעמיו וריחו של הקפה, לאחר מכן מתרחש תהליך של עיבוי בו טיפות אספרסו מתקבצות עד ליצירת המשקה. טעמו של האספרסו חזק, ריחו מודגש וייחודי. אספרסו משמש כבסיס להכנת משקאות שונים כגון מקיאטו, קפה אמריקנו ולאטה. שתיית קפה הפכה ללא ספק לפופולארית יותר שבל המצאת מכונת האספרסו.

הקפה הלבן

אחד הסוגים המיוחדים ביותר של קפה הוא הקפה הלבן. מקורו של הקפה הלבן הוא בתימן ושמו מגיע מצבעו הבהיר וטעמו המעודן. ייחודו של הקפה הלבן הוא בזמן קלייה קצר במיוחד של פולי קפה. על מנת לחזק את טעמו של הקפה, ניתן להוסיף לו תבלינים כגון חוויאג' לקפה או גרעיני תירס קלויים. סוג זה של קפה אינו נפוץ בעולם אך אהוד במיוחד עד היום בתימן ובארצות הסמוכות לה. עולי תימן שהגיעו ארצה הביאו איתם את המשקה ובמסעדות המתמחות בבישול תימני ניתן למצוא גם את הקפה הלבן.

חגי בר-שבע




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב