דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היגיינת פה אצל כלבים 

מאת    [ 09/05/2011 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 4249 פעמים ]

הקדמה: למעלה מ75% מהכלבים סובלים מבעיות של הגיינת פה סוגי כלבים קטנים בעיקר ,החל מריח רע וכלה מבעיות שיניים קשות ונשירת שיניים. בעיות השיניים נפוצות במיוחד בקרב גזעים כגון פקינז ויורקשייר כלבים קטנים כמו מלטז,פודל,קבלייר,ציוואווה,יורקשייר ביבר, יורקשייר טרייר,שיצו,כבשל מבנה שיניים ייחודי והחומציות של הרוק המעודדת הצטברות של חיידקים בפה.ניקיון פה אצל וטרינר נעשה בהרדמה ועלויות גבוהות בן 500 ל1000 שח כדאי לחסוך לנו בכיס וכאב לכלב.

מדוע יש לייחס חשיבות רבה לניקוי השיניים? ניקוי השיניים והטיפול המקיף בתכשירי היגיינת פה קודם כל עוזרים להעביר את ריח הפה הלא נעים של הכלב. מעבר לכך הכלב סובל מכאבים לעיתים עזים בעיקר בזמן האכילה. המצב יכול להידרדר עד כדי נשירת שיניים. ההשלכות היותר חמורות מקיומם של החיידקים בפיו של הכלב וההזנחה של היגניינת הפה היא כניסת החיידקים למחזור הדם של הכלב והסיכון שהם יפגעו בדרך באיברים פנימיים כמו הכליות, הכבד וכן בתיפקוד הלב.חשיבות העיניין להתחיל מוקדם להרגיל את הגור לצחצוח שיניים עם אצבעון רואה בכך משחק וחיזוק קשר עם הגור ,ומניעת ריקבון עתידי בשיניים.ג'ל דנטלי לגור עם אצבעון .

איך עושים זאת: חשוב מאוד להשתתמש בג'ל לניקוי הפה יחד עם אצבעון שאיתו ניתן לצחצח מבפנים את פיו של הכלב. לאחר מכן ניתן לשים לו נוזל לניקוי הפה הנלחם ברובד העששת ועוזר למניעת ריח הפה.ג'ל דנטלי וירבק מומלץ פעמים בשבוע הג'ל אינו מחייב צחצוח ,מי פה לכלב להוסיף למיים, ישנם מוצרים דנטליים שונים כגון עצמות דנטליות בטעמים שונים כגון ברביקיו ובקר שהכלב ישמח לטעום, והמבנה הסלילי שלהם, כמו גם מרכיבים כפפרימנט ועוד עוזרים למניעת ומיגור החיידקים. יש אפילו משחקים מגומי משוננים עם ריח של בשר שהכלב אוהב לנשוך ועל הדרך הם מבצעים פעולה של ניקיון והסרת חתיכות אוכל מבין השיניים.כדור דנטלי מומלץ גם משחק וגם מנקה שיניים .מומלץ להתיעץ עם וטרינר על מצב השיניים ולערוך בדיקה שתיתן לכם את השקט לטובת הכלב המקסים שלכם.

והשורה התחתונה:מה שיצא לך בסוף זה כלב שמריח טוב מהפה, ולא סובל מכאבים ונשירה של שיניים, או חלילה מסיבוכים פנימיים .ואתה? אתה יוצא מרוצה, חוסך טיפולי אבן אצל וטרינר שעולים מאות שקלים ויכול לתת לכלב את מלוא האהבה ולנשקו מבלי להיגעל מריח הפה.

לפרטים נוספים אתם מוזמנים לבקר אותנו  להתיעץ עם צוות מקצועי בחנות חיות בראשון לציון ליד קניון הזהב ולקבל טיפים נוספיםl

לקבלת טיפים נוספים לגידול חיית המחמד והשהייה במחיצתה תהווה עם כייף ואהבה ללמציאת פתרונות לבעיות שצצות ,,, כנסו לאתר למתן טיפים   http://www.dogs-cats.co.il/ ;  יש לי המון ניסיון כמאלף וספר כלבים מזה 30 שנה וכל זה מתוך אהבה במתן פתרונות ועצות חכנות מנסיוני  העשיר אשמח לתת לך  לשאלות וליעוץ ניתן להתקשר 03-9624844




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב