דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחלת קרוהן - מחלת מעי דלקתית 

מאת    [ 08/05/2011 ]

מילים במאמר: 337   [ נצפה 4260 פעמים ]

מחלת קרוהן היא מחלה דלקתית כרונית שפוגעת ברירית מערכת העיכול ויכולה להופיע בכל רקמה באזורי מערכת העיכול: החל מחלל הפה ועד לפי הטבעת. במרבית המקרים, מחלת קרוהן פוגעת בחלק הסופי של צינור המעי הדק (באזור המעבר בין המעי הדק למעי הגס).


תסמיני מחלת קרוהן:


מחלת קרוהן מאופיינת במגוון תסמינים (אין תסמין אחד שחייב להופיע ע"מ לאבחן מחלת קרוהן, יתכן שחולה א' יציג תסמין בודד, ולעומתו חולה ב' יציג שילוב של תסמינים מרובים). התסמינים, כאמור, משתנים מחולה לחולה וחומרת הופעתם תלויה במצב הבריאותי של החולה במחלת קרוהן. תסמיני קרוהן אופייניים הינם: כאבי בטן עזים, שלשולים, צואה דמית, הקאות, בחילות, פריחות, אובדן משקל, חוסר תיאבון, חולשה,פצעים בפה(אפטות) ולעיתים אף אנמיה.


מחלת קרוהן אינה ניתנת לריפוי באמצעים תרופתיים או כירורגיים.קיימת שונות גדולה מאוד מחולה לחולה המתבטאת במספר ההתקפים בשנה ובעוצמת וסוג התסמינים שהחולה במחלת קרוהן מציג.


הגורמים למחלת קרוהן


הגורמים למחלת קרוהן אינם ידועים בבירור, אולם ההשערה הרווחת היא שמחלת קרוהן קשורה לגורמים גנטיים ותפקוד לקוי של המערכת החיסונית שתוקפת את עצמה בתגובה לנוכחות חיידקים במערכת העיכול.


איך מאבחנים מחלת קרוהן?


אבחנת מחלת קרוהן נעשית על ידי שלילת קיומה של קוליטיס - באמצעות ביופסיה, קולונוסקופיה וצילומי מעיים. גם כאן, הטיפול המקובל הוא בתכשירים נוגדי-דלקת, כמו רפאזל וסלאזופרין, או תכשירים לדיכוי המערכה החיסונית, כמו קורטיזון ואימוראן - בדומה לקוליטיס. לעיתים, בשלבים מתקדמים של קרוהן, משתמשים בעירויים של תכשירים נוגדי  TNF (חומר כימי המעורב ביצירת הדלקת) כמו רמיקייד או הומירה, אולם הסיכון לתופעות לוואי בהם הוא גבוה.


טיפול במחלת קרוהן


מטרת הטיפול בחולה קרוהן היא להחזיר את החולה לתפקוד רגיל ושגרתי, ללא צורך בתרופות, לאורך זמן רב ככל האפשר. ברוב המקרים, החולה סובל מחסר תזונתי חריף, על רקע הפרעות בספיגה והימנעות ממרכיבי תזונה חשובים, לאורך שנים. לכן, ללא השלמת הרכיבים התזונתיים ויצירת בסיס הולם, לא ניתן לרפא את הדלקת. הטיפול במחלת קרוהן הוא אינדיבידואלי ומתבסס על התרשמות קלינית מהמטופל, תוך התייחסות למצב הגוף, הרכב התזונה, דרגת הסבל, משך המחלה, היקף הירידה במשקל, התרופות הנלוות והפגיעה באיכות החיים הכוללת.


מומחה ברפואה פנימית, בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. מנהל "מרכז מומחים דר' דיין לרפואה משולבת" שהוקם ב-1986. מרכז מומחים דר' דיין לרפואה משולבת המשלב בין רפואה קונבנציונלית ושיטות שונות של רפואה משלימה במטרה להביא להבראה מלאה של המטופל תוך הענקת טיפול יסודי, מעמיק ויחס אישי.ב-2009 הקים ד"ר דיין בשיתוף עם דניאלה שפי, מרפאה טבעית עם 20 שנות ניסיון ומומחית לקנדידה, את מרכז קנדידה סנטר ישראל ? המרכז הישראלי הראשון מוסמך לטיפול בקנדידה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב