דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביומכניקה ומדרסים לרכיבת אופניים 

מאת    [ 08/05/2011 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 2810 פעמים ]

נעליים

מלבד האופניים, נעלי הרכיבה הם האביזר החשוב ביותר מבין האביזרים להם זקוקים הרוכבים, על נעלי הרכיבה להיות יציבות מאד על מנת להעביר ביעילות את הכוח מהרגליים אל הדוושות, נעלי ריצה ונעלי ספורט אחרות לא מתאימות לרכיבה וזאת מאחר וחוסר התמיכה גורם לכף הרגל "לקרוס" בזמן  הדיווש, דבר העלול להוביל לכאבים ב"קשתות", דלקות גידים, חוסר תחושה והרגשה של "שרפה" בכפות הרגליים, על מנת להגן על כפות רגליכם מפגיעה יש להקפיד שנעלי הרכיבה יהיו עם החיזוקים המתאימים בסוליות שיגרמו להם להיות קשיחות מאד, ויאפשרו להעביר ביעילות את הכוח לדוושות, יש חשיבות בנעלים מיוחדות לרכיבה בכביש, ונעלים לרכיבת שטח.

ביומכניקה ומדרסים לרכיבת אופניים

לביומכניקה = היא תורת הכוחות המופעלים על הגוף יש תפקיד חשוב מאד ביעילותה של הרכיבה, והשפעה מכרעת על התוצאות. לדוגמא: בזמן הרכיבה הידיים הכתפיים והציר הקדמי צריכים להיות באותו מישור.

על ידי שיפור בביומכניקה של רגליכם  המטפל המומחה יוכל לשפר את תפקודכם, ולטפל בבעיות שמקורם ביומכני, כאבי ברכיים לדוגמא אחרי רכיבה, יכולים לנבוע מאי יציבות ביומכנית הניתנת לטיפול בהתאמת מדרסים תפקודיים המתאימים לרכיבה, מדרס תפקודי שכזה יקל על הכאבים וישפר את היציבה. לרכיבה על אופניים יש דרישות ביומכניות מאד ייחודיות, המדרס התפקודי מתוכנן כך שיוכל לענות על דרישות אלו, רוב המדרסים הרגילים מתוכננים לתמיכה בקשת, אך רכיבה על אופניים דורשת ייצוב של כל כף הרגל כולל החלק הקדמי והעקב, המדרס התפקודי בכל יום אנחנו מטפלים ברוכבים הסובלים מנזקי שימוש יתר כתוצאה מהגזמה  במאמצים, כאב מתמשך דורש טיפול מידי מומחה לרפואת ספורט המתמחה ברוכבי אופניים. בהמשך תמצאו מספר פגיעות ספורט האופייניות לרוכבי אופניים.

דלקת בגיד אכילס   Achilles Tendinitis

הפרעה ודלקת של הגיד החשוב ביותר ברגל, הגיד המחובר לחלק האחורי של עצם העקב, נובעת מדיווש לא נכון, גובה כיסא לא נכון, חוסר חימום מספיק, שימוש יתר.  פגיעה זאת דורשת טיפול והתייחסות מאד רצינית מאחר והזנחה עלולה לגרום לפגיעה בלתי הפיכה  ולהגביל את הרוכב בעתיד.

חוסר תחושה  Numbness

חוסר תחושה ו"שרפה" ב "כרית" כף הרגל מאד אופייניים אצל רוכבים, הבעיה נגרמת בדרך כלל כתוצאה מעצב הלכוד בין שתי עצמות בכף הרגל, הגורם לתחושות כמו : עקצוץ, חוסר תחושה, "שרפה", או כאב חד באצבעות.

נעליים רחבות יותר וללא "קליפ" לחיבור לדוושה ומדרסים תפקודיים הכוללים אלמנטים ייחודיים לטיפול בבעיה יכולים בדרך כלל להקל ולהפחית את התסמינים.

דלקת בעצמות הססמואידים   sesamoiditis

אלו הן 2 עצמות קטנות הנמצאות מתחת למפרק הבוהן, העלולות להיקרע ממקומן או לסבול מדלקת כתוצאה ממאמצי הרכיבה. הבעיה ניתנת לטיפול באמצעות נעלי רכיבה מתאימות, ומדרסים תפקודיים, המעוצבים להקלת הלחצים מעצמות אלו.

שברי מאמץ יתר  Shin Splints

כאב בעצם השוק עלול לנבוע מדלקות בשרירים או בגידים הקשורים לחוסר סימטריה בפעולת קבוצות שרירים, המוגברת מהשטחה של הקשת האורכית (פרונציה מוגברת). תרגילי מתיחה, נעליים מתאימות ומדרסים תפקודיים יכולים לפתור את הבעיה

.

מעבדת הליכה

לרוכבים מקצועיים מומלץ להשתמש בשרותי מעבדת ההליכה מעבדה כזאת עוסקת בתחום של ניתוח תנועה ובדיקה תלת ממדית מקצועית להליכה, לריצה ולהתאמת אופניים, למניעה והקלה בכאבים ופציעות חוזרות ושיפור התפקוד באמצעות חקר התנועה והביומכניקה.  

 

 

מיכאל מנהיים מנכ"ל נוה מעבדות אורטופדיות ,אוניברסיטת תל אביב מרצה בפקולטה לרפואה בית הספר למקצועות הבריאות החוג לפיזיוטרפיה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב