הסודות מאחורי המדפים – הסלולאר האם באמת להמונים ?
יובל לובנשטיין
אמרתם ישראלי, אמרתם מכשיר סלולארי.
אחד מהמוצרים אשר הישראלי מזוהה איתם יותר מכול הוא המכשיר הזה, אשר עד לפני כחמש עשרה שנה, היה נחלתם של בודדים במדינה וכיום הפך להיות למחלתם של כולם.
מה עשינו לפניו - או יותר נכון האם בכלל אפשר להסתדר כיום בלעדיו ?
התשובה ברורה, אי אפשר.
הישראלים אוהבים לדבר ובעיקר להיות מעודכנים כל הזמן במה שקורה. הכול טוב ויפה, אלא שעיקר ההוצאה של מכשיר זה, אשר דגמיו החדשים משגעים את הנוער אחת לבקרים, היא על ההורים, אשר קשה להם לומר לא ואו נסחפים כמו כולנו בזרם ובנחשול האדיר הזה.
כאב לילדים צעירים, אני נפעם לא אחת מהחוצפה של החברות הסלולאריות, אשר מציעות השכם והערב, מסלולים מוזלים, כמו מסלול חיילים, אשר נחשב אחד המסלולים המוזלים.
האם אתם יודעים כמה עולה מסלול כזה באייפון ?
כן כמעט כמו כל השכר הצבאי, עם קצת עודף אשר משאיר לחייל בקושי לסרט אחד ואולי שתי מנות פלפל ושתייה לכל החודש !
במילים אחרות מי שממן הוצאה אדירה זו הם למעשה ההורים, אשר לא יכולים לעמוד בדרישה הזאת של הילדים.
לסוג זה של יצירת ביקושים, נהוג לקרוא ביקוש מלמטה, שכן מה שהמפרסם צריך לעשות, זה ליצור ביקושים אצל הנוער והילדים והם אלה שדורשים זאת מההורים.
טוב עושים שר התקשורת כחלון ואנשי משרדו, אשר ממשיכים בלחצם על החברות, אולם נראה שככל שמענים אותם יותר כך הם מוצאים פתרונות יצירתיים לנושא.
מדוע לא לקבוע חבילת בסיס לפי כסף - האם אנו הצרכנים לא צריכים לדרוש חבילות אשר יוגדרו בעלות קבועה וליצור תחרות בין החברות מי נותן ומעניק יותר "בשר לחבילה זו" ?
מדוע לא ליצור חבילות של 100 ש"ח או של 150 ש"ח אשר החברות תהיינה מחויבות לתת מינימום של שירותים להן וליצור תחרות בין החברות, על מנת לשפר חבילת בסיס זו.
גם הוצאה של 150 שקל בחודש היא הוצאה לא קטנה, עבור משפחה ממוצעת של 5 נפשות, שכן "בלי לשים לב", מוציאה עבור תקשורת יותר מאלף שקלים בחודש על תקשורת ?
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר