דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע צריך לעבוד (ולא רק כדי לפרנס את המשפחה, הילדים ואלפקת המחמד שלכם) 

מאת    [ 07/05/2011 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 6749 פעמים ]

מדוע צריך לעבוד (ולא רק כדי לפרנס את המשפחה, הילדים ואלפקת המחמד שלכם)

 

הצורך בעבודה אינו נובע מהפן הכלכלי בלבד, למרות שהוא תופס את מרבית תשומת הלב. במאמר זה נאיר בקצרה ובתמציתיות כמה סיבות וגורמים היוצרים אצלנו את הצורך בעבודה, הגורמים לנו אושר וסיפוק במידה והם מקבלים מענה והעלולים ליצור רגשות עזים של תסכול במידה והם לא מסופקים כלל או במידה והמשרה הנוכחית שלכם אינה נותנת להם מענה.

הצורך בהשתייכות: אין ספק שמדובר בצורך חשוב ביותר. כולם חשים בו במידה זו או אחרת. גם אלה שבגיל ההתבגרות בועטים בכל המסגרות ולא רוצים להשתייך לכל הגדרה אשר תהיה, חשים בצורך זה במוקדם או במאוחר. צורך זה נובע למעשה מהרצון להרגיש חלק ממשהו גדול יותר, חלק ממשהו משמעותי. אם אינכם מרגישים שייכות למקום העבודה, או שאינכם מרגישים חלק מקבוצת האנשים איתם אתם חולקים מדי יום דברים טובים ודברים טובים פחות, כדאי לבחון כיצד דבר זה גורם לכם להרגיש והאם הגיע הזמן לעשות שינוי.

הצורך בהענקה לזולת: רבים חשים בצורך זה, צורך לתת, להעניק, לסייע, לתרום, לקדם או לעזור למישהו אחר. מדי יום אנו הולכים לעבודה, מוכרים שירות או מוצר, ובדרך גם עוזרים למישהו אחר, במכירת משקה לאדם צמא, בסיוע בקבלה למקום עבודה ובדוגמאות רבות נוספות, כל אחד מוצא את הנישה שלו. אם קיים בנו צורך זה חשוב מאוד שנדע לזהות האם אנו נותנים לו מענה הולם, שכן אי סיפוקו יכול ליצור רגשות ותחושות שליליים ומעכבים.

הצורך בהכוונה: רבים מאיתנו חוזרים הבייתה בסוף יום העבודה ומקטרים שהבוס עשה כך וכך, או אמר לי לעשות כך וכך ועוד כהנה וכהנה. אולם, לקוח בכיר השמיע באוזניי משפט לאחרונה, לפיו: 'כל אחד צריך שינהלו אותו'. בהרבה מהמקרים, זה באמת נכון. בעולם בעל קצב בלתי נתפס לפעמים ואין סופר הזדמנויות וצמתים, אנחנו צריכים את ההכוונה. בעזרתה אנו לומדים רבות על החיים ועל העבודה, צוברים ניסיון ולומדים להתמודד. ההכוונה מהווה חלק חשוב ביותר בתקופת הילדות וההתבגרות, וגם בעולם התעסוקה הבוגר.

הצורך בשליטה: או הצורך בכח. היכולת להורות לאדם אחר מה לעשות, מתי לעשות ואיך לעשות. החשוב לגבי צורך זה, הוא הידע והיכולת לרסן אותו ולשלוט בתבונה.

הצורך ביוקרה: מי לא רוצה שיכירו בו וביכולותיו, שיעריכו אותו, שיוקירו אותו? המסגרת התעסוקתית עשויה לתת מענה לצורך זה תוך פיתוח קריירה והתקדמות בשלבים השונים הנתפסים כיוקרתיים ומרשימים בעיני הסביבה.

הצורך בתשומת לב: זהו למעשה צורך בסיסי בהפגנת נוכחות, שידעו וישימו לב שאני קיים, אני כאן, תורם את חלקי ועושה יופי של עבודה. אנשים רבים לא מצליחים להשיג תשומת לב במסגרות אחרות, ואילו במסגרת העבודה הם מצליחים לזכות בתשומת הלב הרצויה.

הצורך בבריחה (לא רק להורים לשלישייה): העבודה מאפשרת להתנתק מהמסגרות האחרות, 'לשחק תפקיד' ולהתמקד למעשה בעצמנו ולא רק בצורכי הבית, המשפחה, החברים או מסגרות אחרות.

הצורך בהגשמה: צורך זה נובע מהרצון להוציא את יכולתנו, כישורינו ומחשבותינו מהכוח אל הפועל. הרצון להביא לידי ביטוי את כל הכישורים הייחודיים שלנו ולהגיע לתוצאות ממשיות. העבודה נותנת במה להמחשת צורך זה ולהגשמתו.

הצורך לספק סקרנות: העבודה מאפשרת לנו ללמוד דברים חדשים ותחומים חדשים, לחוות חוויות חדשות, להתמודד עם אתגרים חדשים ובעצם להרגיש שאיננו קופאים על השמרים.

 

אם זיהיתם בעצמכם חלק מהצרכים הללו והגעתם למסקנה כי הם אינם מקבלים מענה כיום, ייתכן שהגיע הזמן לבחון שינוי.

אם כן החלטתם לעשות שינוי, לפני שאתם פונים למשרה הבאה שלכם שילחו לנו את מסמך קורות החיים הקיים בידיכם לבדיקה חינם למייל lihiyot1@gmail.com.

 

בהצלחה רבה לכל מחפשי העבודה והסיפוקים,

אילאיל פודלישבסקי לביא

להיות1

www.lihiyot1.co.il

לא מוכרים רק מוצר, מוכרים תפיסה ושירות

 

להיות1 – מומחים בשיווק עצמי:



  • ייעוץ שיווקי לאתרים וכתיבת תוכן שיווקי לאתרים.

  • שדרוג קורות חיים מקצועי ושיווקי, הכנה לראיונות עבודה ולסימולציות.

  • ליווי אישי לבכירים, מיתוג, התאמה מקצועית של קורות החיים לדרג ולמשרה המבוקשים.


אילאיל פודלישבסקי לביא להיות1 - לא מוכרים רק מוצר, מוכרים תפיסה ושירות. www.lihiyot1.co.il lihiyot1@gmail.com">href="http://www.lihiyot1.co.il/">lihiyot1@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב