דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם העסק שלך עומד גם הוא להיכשל? 

מאת    [ 07/05/2011 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 2479 פעמים ]

האם העסק שלך עומד להיכשל?

 הסטטיסטיקה טוענת שכן. לפי נתוני הרשות לעסקים קטנים,58%  מכל העסקים שנפתחים צפויים להיכשל תוך שנתיים, וגם לאלו ששרדו אין סיכויים טובים במיוחד. בארה"ב, רק אחד מעשרים עסקים ממשיך להתקיים לאחר עשור, ומאחר והסטטיסטיקה שלהם לשנתיים היא 50%, אין סיבה להניח שבארץ המצב טוב יותר.

 אף אחד לא פותח עסק מתוך כוונה להיכשל. כולם חושבים שהם עומדים להצליח – אז מדוע בכל זאת הרוב נכשלים?

 מחקרים שונים העלו סיבות שונות. הרשות האמריקאית לעסקים קטנים, הSBA, מונה באחד מהם אחת עשרה סיבות נפוצות - החל מבחירה בעסק שאינו רווחי, דרך מחסור במזומנים, תלות יתר בלקוח יחיד ועד המחשבה שתוכל לעשות את הכל בעצמך. מחקרים אחרים העלו סיבות דומות – בעיות מימון, כשלון בייצור או אספקת המוצר וכו'. אבל לדעתי, הם כולם טועים. אלו סימפטומים, לא סיבות.

 היחידים שמתקרבים לעצם העניין היו דן אנד בראדסטריט שמחקר שלהם קבע כי "90% מהעסקים שכשלו, כשלו בגלל שלבעל העסק חסרו ידע או כישורים חיוניים והם לא פעלו לתקן זאת". אך גם כאן, המחקר מונה סוגים שונים של ידע או כישורים שחסרו, ואני חושב שבכך הוא מחמיץ את העיקר.

 לדעתי, הסיבה העיקרית שמביאה לכשלון של עסקים היא שאין לעומד בראשם תפיסה סדורה ורציונלית לגבי "מהי הצלחה" בעסק שהוא מקים, ואיך משיגים אותה. החזון מעורפל, היעדים לא מוגדרים כראוי ולא מתחייבים להם באמת, השיטות משתנות תדיר ובלי סיבה מספקת וכו. בקיצור - הידע העיקרי שחסר לבעלי עסקים הוא הידע הדרוש לבניית תוכנית עסקית אמיתית – לא כזו שעוסקת רק במימון, תזרים וצפי מכירות, אלא כזו המביאה בחשבון גם את הפקטור העיקרי בעסק קטן – בעל העסק עצמו, על כישוריו, חזקותיו וחולשותיו.

 יש מט"י ויועצים שונים שיעזרו לכם להכין תוכנית עסקית ולהשיג הלוואה, אבל הם לא יאתגרו את סגנון הפעולה שלכם ואת התאמתו לתחום שבחרתם להתחרות בו, הם לא יבחנו מה הכשיל אתכם בעבר ואיך תימנעו מאותם מאפיינים אישיותיים שלכם לחזור ולהכשיל אתכם גם הפעם. רוב קורסי ה- "יזמות" הם שטחיים מאוד, ואינם מהווי תרופה ממשית לפערי הידע והכישורים.  

 הגיע הזמן שמישהו ילמד את היזמים איך באמת מקימים עסק, ומה באמת חשוב. המחיר של הסטטיסטיקה הנוכחית בכאב אנושי הוא פשוט גבוה מדי.

 

רוצה לדעת למה רוב העסקים הקטנים נכשלים ואיך לא להיות אחד מהם? רוצה לקבל את הידע והייעוץ העסקי העדכניים ביותר? לחץ על הקישור, ותקבל אותם, חינם וללא התחייבות.


שמעיה דוד הוא יועץ ומאמן מוסמך (MCI/EMCI) ומשמש כסמנכ"ל תפעול באיגוד הישראלי לאימון ולייעוץ ממוקד תוצאות - איק"א, בעל מיזם למוצרי ידע הפועל באינטרנט, מלמד ומדריך מאמנים בקורסי אימון, מפתח כלי אימון והכשרה למאמנים ולמנהלים בתחומים מקצועיים ועסקיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב