דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למי נתת תשומת לב לאחרונה? 

מאת    [ 06/05/2011 ]

מילים במאמר: 776   [ נצפה 2884 פעמים ]

כלל חשוב ביותר שאחד מהמנטורים שלי לימד אותי הוא: Pay Attention!
למה הכוונה?

במאמר הקודם ("הראה לי מי החברים שלך") דיברנו על חשיבותה של סביבה תומכת. אמרנו שאם אנחנו מעוניינים להתקדם בחיים, עלינו להקיף את עצמנו באנשים עם שאיפות ומטרות זהות לשלנו. הסברנו שעלינו להסתכל על החברים שבקירבתם אנחנו מבלים הכי הרבה זמן, ולבדוק האם הם מהווים עבורנו סביבה אשר מדרבנת אותנו קדימה, או שמא עוצרים אותנו מלהתקדם. הכלל שאנחנו נדבר עליו כאן, מזכיר קצת את הרעיון הקודם, והוא מתייחס לאותם האנשים שמהם אנחנו למדים - הדמויות שלהם אנו מקדישים את תשומת ליבנו. על מי אני מדבר?

כשהיינו קטנים היו אלו ההורים שלנו שמהם למדנו ולהם נתנו את כל תשומת הלב, ואכן היה להם את כל הידע הדרוש עבורנו. ככל שגדלנו, בהדרגה מוקדי הידע הגדולים היו המורים בבית-ספר, שם קיבלנו את כל הדרוש לנו כפי שמסלול החיים המערבי הנורמלי מכתיב. ומשם התגייסנו לצבא, ואז המפקדים היו אלו שהשקשבנו למוצא פיהם. אבל איפשהו לאורך הדרך, ככל שמתגבשת זהותינו ואנחנו נחשפים לעולם הגדול, החלומות והשאיפות שגדלים בנו כבר אינם בהכרח מסופקים מן הידע והניסיון של כל אותם מודלים לחיקוי. 
הבעייה היא שאנחנו ממשיכים לקבל עצות ביום-יום שכבר אינן בהכרח משרתות אותנו, מאנשים שלאו דוקא מבינים בנושא שעליו הם מדברים. רובם חברים ובני-משפחה שאנחנו אוהבים וסומכים עליהם, ואולי פה בדיוק האתגר - החוסר הבחנה בין מי שאנחנו אוהבים אותו ובין מי שאנחנו לומדים ממנו.

שימו לב בפעם הבאה שמישהו שאתם מכירים מייעץ לכם. ייתכן שאותו בנאדם הוא בעל ניסיון רב בתחומי חיים רבים. ובכל זאת, תבחנו היטב איך החיים שלו נראים בתחום הספציפי שעליו הוא מדבר. אם הוא מסביר לכם כיצד ליצור זוגיות טובה ולהחזיק חיי נישואים, אבל הוא עצמו גרוש 5 פעמים, או לחילופין הוא מספר בגאווה על תבונותיו בנושאים פיננסיים אבל הוא בקושי סוגר את החודש - זה אמור להדליק נורית אדומה.

כאשר הייתי צעיר, אני מודה - לא ידעתי מה לעזאזל עושים עם היצורים האלו שנקראים 'בנות', איך מדברים איתן, איך ניגשים. כמובן שהידע היחיד שקיבלתי היה בעיקר מסרטים, הורים (בלי שרציתי שבהכרח), וחברים קרובים. הבעיה היא שלהורים ולחברים גם לא היה ניסיון בעולם הדייטים המודרני, והטלויזיה לא ממש שיקפה את המציאות. קיבלתי עצות כמו: "תן לזה לקרות", "או שיש לך את זה או שלא", "כשתגיע האחת, אתה כבר תדע"... ועוד כהנה וכהנה עצות מופרכות.
זה לא היה עד שהכרתי בחורים שאשכרה הראו תוצאות אמיתיות עם בחורות, והתחלתי ללמוד מה הם עושים נכון. מאותו רגע בתוך תקופה של מספר חודשים הכרתי את החברה הראשונה שלי, ומשם דרכי בטריטורייה הנשית הייתה מלאת הרפתקאות נהדרות. ;)

העיקרון שלמדתי כאן אומר:
כדי להשיג דבר כלשהו בחיים, עלינו למצוא מישהו שכבר השיג זאת וללמוד ממנו.

בין אם אני מעוניין להיות בבריאות וכושר שיא, שואף להיות מוזיקאי דגול, להפוך למאהב הכי טוב שיש, להשיג עושר פיננסי גדול, או סתם להבין איך מתנתקים מ'הוט' ;) - לא משנה מה תחשבו עליו, אם זה הדבר הכי קטן ויומיומי או משהו גרנדיוזי שנראה בלתי אפשרי. תובנה שרכשתי לאורך הדרך - לא קיימת שום שאלה שמישהו לא מצא לה כבר תשובה לפניכם. הסוד זה לדעת היכן לחפש ואת מי לשאול.

אבל איפה מוצאים את אותם אנשים שנראה שהמזל האיר להם פנים, במקום בו עלינו הוא פסח?
הסוד השני הוא: הצלחה משאירה רמזים!
אם מישהו הוא מיליונר, כנראה שלא תראה אותו נוסע על טרנטה - הוא ינהג בפרארי, מרצדס וכדומה. אם הוא רקדן נהדר, סביר להניח שלא תראה אותו יושב במסיבת ריקודים. ואם הוא מאהב מדהים, כנראה שלא תראה אותו מסתובב לבד... וגם לא תשמע אותו מתרברב בנושאים האלו, הוא לא צריך - פשוט רואים את זה, אי אפשר לפספס. 
כמה מהאנשים שאני לומד מהם, והיוו בשבילי מנטורים לאורך הדרך, כוללים שמות כמו אנטוני רובינס, רוברט קיוסאקי, מאט מוריס, ג'וני וימברי, ניל שטראוס, אריק וון מרקוביק.
הדבר היפה הוא שכשמכירים את האנשים האלה ואת המקום שממנו באו, מבינים שאין בהם שום דבר מיוחד, הם פשוט מצאו את הדרך הנכונה להשיג את החלום שלהם. הם מצאו את ה"מתכון" להצלחה! ובדיוק כמו בהכנה של עוגה, אם נפעל על-פיו במדויק, הגיוני שגם אנחנו נקבל תוצאות זהות.

אם אין באפשרותכם למצוא מנטורים וללמוד מהם באופן אישי, קיימים אין ספור ספרים בנושא שאתם מבקשים ללמוד. אמרתי כבר, ואומר בפרט - לא תוכלו לשאול שאלה שלא תמצאו לה תשובה בספרים. כל מידע שתחפשו כבר קיים ומופיע שחור על גבי לבן - רק צריך למצוא אותו.
ספרים שאני יכול להמליץ עליהם: "האלכימאי", "הסוד", "מדע ההתעשרות", "אבא עשיר, אבא עני", "הנזיר שמכר את הפרארי שלו", "חשוב והתעשר", "מתוך אמונה", "חוק המשיכה", "בית הספר לעסקים". והרשימה עוד ארוכה.
עשו את הצעד הראשון - ביחרו ספר אחד (שמעניין אתכם) והתחילו לקרוא אותו. אתם תופתעו איך דברים יתחילו להתגלגל...

תבחרו בקפידה את האנשים שאתם לומדים מהם, את המודלים לחיקוי שאתם מקדישים להם את מלוא תשומת הלב. סננו את הדברים שהם אומרים לכם, ביחנו אותם היטב. ייתכן שאותו אדם אוהב אתכם מאוד ורוצה לעזור לכם, אך לפעמים הוא עלול לעשות את ההיפך. אין דבר יותר יקר מעצת חינם.

--
שלכם,
מתן באום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב