דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החתול שלי מופרע 

מאת    [ 04/09/2007 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 6097 פעמים ]

החתול שלי מופרע

מתקשרים אלי בעלי חתולים ומתלוננים על החתולים שלכם בניסוחים הבאים: החתול שלי מופרע, החתול שלי משוגע, החתול שלי לא נורמלי, החתול שלי רשע, החתול שלי נקמן, החתול שלי כפוי טובה הצלתי אותו מהביוב והוא כל הזמן נושך אותי למה הוא עושה לי אתזה? החתול שלי לא מתייחס אלי לא מתחכך בי ולא רוצה שאלטף אותו. החתול שלי שונא אנשים הוא אוהב רק אותי, החתול שלי שונא את החבר החדש שלי מה לא בסדר איתו.

באמת מהי ההתנהגות החתולית הזו האם חתולים הם באמת כפויי טובה ונקמנים? אבל ראשית לפני שאדבר על חתולים אני רוצה לדבר על בעלי החתולים.מדוע אנחנו מאנישים את החתולים שלנו ומתייחסים אליהם כאל בני אדם. חתולים אינם בני אדם או כלבים קטנים. מדוע חתולים מעוררים בנו מגוון רגשות שלילי כה רחב. יש לחתולים בעיות התנהגות שנובעות בהרבה מקרים לא בכולם בגלל בורות שלנו וחוסר ידע בהתנהגות חתולים.

אנחנו מומצאים גור קטן וחמוד ברחוב ומחליטים להציל אותו שזה פשוט נפלא אבל אנחנו לא טורחים לפתוח ספר ולהבין את עולמו של החתול. אנחנו צריכים להכין את הבית לקראת בואו של החתול אנחנו צריכים להכין חדר בטוח-ואם אין זמן אז פשוט לבודד אותו עם ארגז חול מזון, מים וצעצועים באחד מחדרי הבית או באמבטיה.

אנו מכניסים הביתה צייד מתוחכם ולא מספקים לו סביבה חתולית מתאימה, אנו לא מבינים את שפת החתול אנו לא מבינים מה הוא אומר לנו ואז אנחנו חוטפים שריטת ונשיכות מספיק הייה לדעת שכשגוף החתול מתקשח והזנב מתחיל לנוע מצד לצד אין לגעת בחתול. מידע זה עשוי לחסוך דם רב. והאם ידעתם שדווקא בניגוד מלדעה המקובלת חתולים אינם אוהבים שמרימים אותם?

אנו מצפים שהחתול שלנו לא ישרוט רהיטים, לא יטפס על מקומות גבוהים, ולא ישרוט אותנו כאשר אנו הופכים את היד שלנו לכלי משחק. אבל החתול זקוק לסביבה חתולית הוא זקוק למקומות טיפוס, מקומות מסתור ולעמדות שריטה ויותר מכל הוא זקוק לפעילות חתולית שתשמור על גוף בריא ומוח בריא. (וכן אסור לשחק עם חתולים בידיים -קנו חכה ושחקו איתו בצייד רק עם חכה).

החתול שלנו זקוק לארגז חול נקי, הוא זקוק למזון המתאים לגילואותו לא תמצאו על המדף בסופר אלא אצל הווטרינר או בחנות לבעלי חיים (מומלץ להתיעץ עם הווטרינר לפני שאתם מחליטים על דיאטה לחתולה שלכם) ומים נקיים (מהבריטה או מהברז ולא מים מינרליים) הוא זקוק לתשומת לב הוא זקוק שיעזבו אותו בשקט לפעמים. הוא זקוק לשגרה קבועה ובטוחה הוא זקוק למשחקים.
החתול אינו עוד רהיט בבית הוא יצור נבון, גמיש, מצחיק ויותר מכל הוא זקוק לגירויים חתוליים אשר ישמרו על בריאותו הפיזית והרגשית.

חתולים הם יצורים של שגרה הם זקוקים קביעות בחייהם על מנת להרגיש בטוחים.
חתולים נותנים כל כך הרבה אהבה כאשר מספקים להם את הצרכים שלהם. מחקרים מראים שילדים עם הפרעות קשב יצאו נשכרים ורגועים מעבודה עם חתולים כך גם בני הגיל השלישי אשר קיבלו חתול וטיפלו בו מהלך המחקר. הם אמרו שהם הרגישו שהחתול מטפל בהם ולא להפך.

אז זכרו חתול הוא בע"ח אשר זקוק לסביבה חתולית ולהבנה ?פתחו ספר, תתייעצו עם הווטרינר, תתייעצו עם יועצת להתנהגות החתול. החתול הוא בע"ח נפלא וכמה שתבינו אותו יותר תדעו לטפל בו נכון יותר והוא יחזיר אהבה ולא ישתין להם על הספה.
קמליה נרקיס -יועצת להתנהגות חתולים ומורה לפילוסופיה ואנגלית.
http://yourcat.biz



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב