דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קטינים ואלכוהול 

מאת    [ 05/05/2011 ]

מילים במאמר: 782   [ נצפה 3062 פעמים ]

יואב וכמה חברים ישבו על ספסל בגן ציבורי ושתו בירה. הם תפסו ראש, הרגישו גדולים, התחילו לזרוק זה לזה "נראה אותך, נראה אותך" עד אשר בוצעה עבירה פלילית שעלתה להם ביוקר.

קטינים  רבים משלבים שתיית אלכוהול בבילוי לילי ובמקרים רבים גם בשגרת היום יום.
בניגוד לסמים, שם מדובר בעבירה כבר משלב האחזקה, אלכוהול נמכר בכל קיוסק וכמעט לכל אחד מאיתנו יש בבית כמה בירות או יין. הזמינות הזו, גורמת לקטין לחשוב שאלכוהול פחות מסוכן מסמים וכאן מתחילה הטעות.

תוסיפו לזה את הלחץ החברתי, תחושת הכול יכול שמקבל הקטין לאחר שלגם אלכוהול ופזיזות המאפיינת את גיל העשרה וקיבלתם קרקע פורייה להסתבכות פלילית.

כאשר הקטין שלכם מוצא עצמו מעורב בעבירה פלילית שנעשתה תחת השפעת אלכוהול, חשוב מאוד להתייחס לסוגיה ברצינות רבה.

חקירת קטין לאחר עבירה שבוצעה בהשפעת אלכוהול, מה עושים !

בראש ובראשונה חשוב להבין מהי העבירה הפלילית שבוצעה. קטינים תחת השפעת אלכוהול יכולים לבצע קשת רחבה של עבירות, החל מהשחתת רכוש, תקיפה ועד להטרדה או תקיפה מינית.

כאשר מדובר על עבירה שבוצעה תחת השפעת אלכוהול, לא תמיד הקטין מודה או שולט במעשיו. זה כשלעצמו מפחיד מאוד, היות וכל דבר יכול לקרות, ללא הפעלת שיקול דעת מינימאלי או התייחסות מוסרית או חברתית.

יחד עם זאת, לעיתים אנו רואים עבירות פליליות שבוצעו תחת השפעת אלכוהול, אך לא היו מבוצעות לעולם כאשר הקטין פיכח. במקרים אלה, חשוב מאוד להוכיח באמצעות עורך דין פלילי, שלא מדובר במעשה שנעשה תוך זדון או כוונה פלילית, אלא במעשה שנשלט אך ורק על ידי האלכוהול.

זו הסיבה שבעת חקירת קטין, בייחוד אם מדובר בעבירה קלה יחסית ובקטין ללא כל עבר פלילי, ייתן עורך הדין משקל לאופיו של הנאשם. לא פעם בני נוער נסחפים, נגררים ופועלים מבלי להבין עד הסוף את השלכות המעשה. בחקירה פלילית או בעת נקיטת צעד פלילי כנגד הקטין, חייב עורך הדין להוכיח לחוקרים ולמערכת כי מדובר בקטין נורמטיבי ולא בעבריין מועד.

כאשר מדובר על ייצוג קטינים בעבירה שבוצעה תחת השפעת אלכוהול תתרכז ההגנה בשני אלמנטים עיקריים. חרטה ושיקום.

מערכת המשפט אינה מבקשת להעניש בחומרה קטינים אשר נהגו בפזיזות, אולם חשוב לה לראות שהוסקו מסקנות כתוצאה מאותה הסתבכות. קטין שזו לו עבירה ראשונה, ששתה בנסיבות חברתיות, ביצע עבירה קלה יחסית, מביע חרטה, מבין את השלכות מעשיו ומחויב שלא לחזור על כך ולקבל טיפול במידת הצורך. סביר להניח שיוכל לסיים את הפרשה עם מינימום נזק.

כאשר מגיעים אלי הורים של קטין, אשר נמצא במעצר או בחקירה בחשד לביצוע עבירת תחת השפעת אלכוהול, אבדוק כמה נקודות בסיסיות, על מנת לבנות לו את הייצוג המשפטי הטוב ביותר.

  • האם הקטין ביצע את העבירה לבד או בחברותה. האם מדובר במקרה של לחץ חברתי, השתתפות חלקית או פאסיבית בעבירה, האם הכריחו את הקטין לבצע את העבירה. אין ספק שברגע שעבירה מתבצעת בקבוצה, קל יותר לשייך את המניעים שלה ללחץ חברתי ולשתיית אלכוהול.
  • האם לקטין יש היסטוריה של שימוש באלכוהול או סמים,האם הוא מוכר למערכת המשפט. האם הוא מוגדר כנער בעייתי או כנער בעל סיכויים מרבים להיות בעיתי
  • אם יש לו בעיות והיסטוריה של שימוש באלכוהול, האם הן מטופלות, האם הוא ובני משפחתו מוכנים לקבל טיפול.

בתי המשפט אינם סלחנים כלפי בני נוער אשר בוצעו עבירות פליליות תחת השפעת אלכוהול. אלכוהול הפך למכת מדינה, בעיקר בקרב בני נוער ולכן פועל בית המשפט על מנת למגר את התופעה ולהביא לשינוי חברתי.

אל תתנו לקטין שלכם לשמש כדוגמא וקחו לו עורך דין פלילי, המתמחה בייצוג קטינים שינחה אותו בדיוק מה לעשות. צעד אחר צעד.

 

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 

 

 

נוגה ויזל עורכת דין פלילי .

נייד : 052-3295296

אתר המשרד :

http://nogawiesel.com/


רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב
***********
המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד.
***********



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב