דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חופש אמיתי הוא סוג של מקום בתוכנו - איך מגיעים אליו? 

מאת    [ 04/05/2011 ]

מילים במאמר: 794   [ נצפה 3956 פעמים ]

חופש אמיתי הוא סוג של "מקום" בתוכנו - איך מגיעים אליו? / מאת יואב ברנזון

 

 

מהו חופש?

 

חופש אמיתי הוא סוג של "מקום". במקום הזה אין מצד אחד הגבלות נוקשות ותחושה של איסורים, עכבות ובית כלא. ומצד שני אין בו גם הפקרות, השתלחות, התפרצות והגזמה.

 

אנשים שמחפשים להיות חופשיים צריכים לבחון תחילה לאיזו מקום הם שייכים בדרך כלל: בית כלא או הפקרות. אם הם שייכים לבית הכלא, עליהם ללמוד להגדיל באופן יחסי את מידת החופש שהם מאפשרים לעצמם. ואם הם בקבוצת ההפקרות עליהם להקטין באופן יחסי את מידת החופש שהם מאפשרים לעצמם. 

 

 

 

 

כלא - מידת חופש נמוכה: אנשים שלא מאפשרים לעצמם לחיות

 

אנשים ששייכים לקבוצת בית הכלא הם אנשים שזקוקים לרמת וודאות מאוד גבוהה בחיים, יש להם נטייה לשליטה עצמית מוגברת, הם מתקשים להתמודד עם שינויים, הם חוששים לבלוע את החיים, הם עצורים, מחוייבים מדי, בעלי עכבות, מפוחדים, נמנעים מסיכונים, מוותרים על עצמם, מקריבים, דורשים מעצמם לעמוד בסטנדרטים מאוד גבוהים, מחמירים עם עצמם ושופטים את עצמם.

 

בקבוצת בית הכלא ישנם אנשים שמתקשים לחיות בדרגת חופש גבוהה. כאשר הם מוצאים את עצמם בדרגת חופש גבוהה הם בדרך כלל מתבלבלים, הולכים לאיבוד, זקוקים לאישורים, חוששים לנצל את הכוח שנפל לידיהם ולמעשה חוששים להיות עצמאיים ומשוחררים. ביסודו של דבר, הם אנשים מחושבים, תלותיים, חרדתיים, מכניים, וותרנים ופחדנים. הם נוטים לברוח למסגרת ברורה ונוקשה שתיצור עבורם גבולות חדים ותעניק להם הרגשה של ביטחון ותחושה של יציבות.

 

 

 

הפקרות - מידת חופש מוגזמת: אנשים שמתירים לעצמם לחיות על חשבון אחרים

 

אנשים ששייכים לקבוצת ההפקרות מתאפיינים בצורה הבאה: הם אינם זקוקים לרמת יציבות וודאות גבוהה כי הם סומכים על עצמם שהם יסתדרו בכל מצב, הם מבולגנים וחסרי גבולות, הם אוהבים שינויים ומשתעממים בקלות, הם אוהבים לבלוע את החיים ולנצל הזדמנויות, הם משוחררים, הם בוגדניים, אין להם עכבות מוסריות, הם בעלי ביטחון עצמי מופרז והם אוהבים את עצמם הרבה יותר מאחרים, הם אוהבי סיכונים, הם לא מוכנים לוותר על עצמם בשביל אף אחד, הם מצפים שאחרים יקריבו את עצמם בשבילם, הם לא דורשים מעצמם לעמוד בשום סטנדרט מוסרי או אנושי, אין להם ביקורת עצמית והם נוטים שלא לשפוט את עצמם.

 

בקבוצת המופקרים נמצאים אנשים שרגילים לחיות בדרגת חופש גבוהה ואינם יודעים כיצד לחיות בגבולות, במגבלות, בצמצום או ריסון. הם אינטואיטיביים, ספונטניים, מאלתרים, יצירתים, לא זקוקים לאישורים מאף אחד, אוהבים כוח ויודעים לנצל את הכוח שלהם. הם נחושים, בטוחים בעצמם, יצירתיים, גמישים, עצמאיים מאוד ונועזים. הם תמיד יעדיפו מסגרת לא מוגדרת, חופשית, חסרת גבולות ופרוצה שבה הם יכולים לעשות מה שבא להם ואיך שבא להם, כי הם שונאים גבולות ופועלים כדי לפרוץ גבולות ולנפץ גבולות קיימים.

   

 

 

מהי מידת החופש שאתם מרשים לעצמכם?

 

הסיפוק והאושר שלכם תלויים במידה רבה מאוד במידת החופש שאתם מאפשרים לעצמכם. אם אינכם מתירים לעצמכם חופש - אתם תמצאו את עצמכם חיים בכלא שאתם גזרתם על עצמכם. לעומת זאת, אם אתם מתירים לעצמכם חופש רב מדי - אתם תחיו במציאות מופקרת שתגרום לכם לנזקים גדולים מאוד בחיים.

 

חשוב לזכור, שאם טוב לכם בחיים - סימן שאתם נמצאים בדרגת החופש הנכונה לכם. אבל אם אתם סובלים לאורך זמן - זהו סימן מובהק לכך שדרגת החופש שלכם אינה מתאימה לכם ואינכם נמצאים במקום הנכון מבחינתכם. מה שעליכם לעשות הוא לבחון אפשרות "להזיז" את דרגת החופש שלכם - כלומר להגדיל או להקטין אותה - עד שתרגישו שהסבל נפסק וטוב לכם שוב עם עצמכם.

 

 

וטיפ לסיום: באופן כללי, אנשים נוטים להתאהב ולהעריץ אנשים בעלי דרגת חופש גבוהה מזו שלהם, כדי להרגיש יותר חופשיים ומשוחררים בחיים.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב