דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נורת לדים: מילון מונחים 

מאת    [ 04/05/2011 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 3094 פעמים ]

לד: המילה לד באה מראשי התיבות באנגלית שמשמעותם: דיודה פולטת אור. מדובר במכשיר או מתקן שהינו מוליך למחצה; כאשר חשמל עובר דרך המוליך הזה נוצר תהליך שבו המתח הופך לאור נראה לעין. נורת לדים מבוססת על טכנולוגיה שהייתה קיימת במשך זמן רב במאה ה20 אך בסוף המאה היא נוצלה לתאורה.

אורך חיים: הזמן הרצוף שבו יכולה לעבוד נורה מסוג מסוים. מנורת לדים יכולה לעבוד הרבה יותר זמן מכל סוג אחר של נורה ולכן למרות שהמחיר שלה גבוה, לטווח ארוך היא זולה יותר.

הפעלה אלקטרונית: שלא כמו נורות להט, נורת לדים איננה בוערת. הפעלה של גופי תאורה בעלי טכנולוגיית לד מבוססת על העברת מטען חשמלי במוליך למחצה ולא על הדלקה של חומר כלשהו שבוער. כתוצאה מכך נורת לדים היא בעלת כמה יתרונות: היא איננה פולטת חום, אורך החיים שלה ארוך בהרבה והיא נדלקת במהירות וללא צורך להתחמם. אף על פי שגם נורות פלורוסנטיות קומפקטיות מודלקות בצורה אלקטרונית, עדיין יש בהן בעירה ולכן הבלאי שלהן גדול יותר מהבלאי של מנורת לדים.

הספק: ההספק של נורת לדים הוא כמות האנרגיה שנכנסת אל המוליך למחצה בנקודת זמן ומומרת לאנרגיית אור. ההספק נמדד בוואט. גופי תאורה עם מנורת לדים מפיקים למעשה יותר אור מהאנרגיה שבה הם עושים שימוש. לכן נורת לדים עם הספק נמוך מפיקה יותר אור מנורה רגילה בעלת הספק גבוה יותר.

עוצמת אור: ניתן למדוד עוצמת אור לפי כמות האנרגיה המופקת והפיזור שלה בחלל. נורת לדים מפיקה עוצמת אור גבוהה יותר מכמות נמוכה יותר של אנרגיה ולכן היא חסכונית יותר. כיוון שפעמים רבות מדובר בסוגים קטנים של גופי תאורה הרי יש צורך לפעמים להתקין יותר מאשר מנורת לדים אחת כדי להגיע לעוצמת אור מספקת. עם זאת, גם כאשר משתמשים בכמה גופי תאורה ביחד עדיין העלות האנרגטית שלהם נמוכה יותר.

מתח: דימוי טוב למתח חשמלי הוא צינור מים. ככל שהצינור גדול יותר, הרי שיותר מים יכולים לעבור בו. כך גם מתח: ככל שהמתח גבוה יותר יש אפשרות ליותר זרם חשמלי לעבור. נורת לדים מתאימה למתח חשמלי מסוים שמתאים למה שמקובל במדינה מסוימת.

אור יום: כאשר רוכשים נורת לדים ניתן למצוא תיאורים שונים של האור שלה. אין תקינה אחידה בעניין אבל לרוב כאשר כתוב אור יום מדובר באור חזק יותר ולבן יותר. לצד "אור יום" ניתן למצוא "לבן חם", "לבן קר," וכדומה.

ספקטרום: האור מורכב למעשה מקשת של צבעים וגוונים. ישנן נורות שאינן פולטות אור שיש בו את כל הגוונים: אלה הן נורות בעלות ספקטרום צר, דהיינו מוגבל או חסר. נורת לדים עשויה לתת אור בספקטרום צר והדבר משפיע על הצורה שבה אנחנו רואים את הסיבה גם אם אנחנו עדיין רואים היטב.

צבע: גופי תאורה עם נורת לדים יכולים ליצור כל צבע קיים על-ידי שילוב של שלושת צבעי היסוד. זוהי הסיבה לכך שניתן לעשות בהן שימוש רחב מאוד בעיצוב באמצעות תאורה. הגמישות של הצבעים והמגוון הקיים הופכים אותם למרכיבים בסיסים ויעילים בכל מה שקשור לעיצוב חלל בעזרת אור.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב