דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ללמד את הילדים על כסף הרצאה 

מאת    [ 03/05/2011 ]

מילים במאמר: 801   [ נצפה 3865 פעמים ]

התקציב המשפחתי מאגד בתוכו את כל האפשרויות הכלכליות של תא משפחתי.

היכולת להסביר לילדים כמה כסף מצליחים ההורים להכניס בכל חודש מצד וכמה כסף יוצא מצד שני מביא בסופו של יום להבנה כמה כסף נשאר אם בכלל נשאר (לאחר כל ההוצאות )וכיצד אפשר לחלק בין כל בני בית  את הכסף בצורה נכונה.

הנושא חשוב מגיל 8 ואילך כאשר ילד יכול כבר להבין מדוע אי אפשר לקנות כל מה שהוא חפץ.

שיטת הלימוד הטובה ביותר היא על ידי עבודה משפחתית במסגרת המשפחה  והאזנה להרצאה בה תרשום כל משפחה ביחד את כל ההוצאות וכל ההכנסות ותלמד להתמודד עם עמודת ההוצאות כדי להגיע למצב הרצוי בו כולם מרוצים פחות או יותר ולא חורגים מהתקציב.

הנושא השני הוא חיסכון

חיסכון זו פעילות פיננסית מבורכת בה כל אחד יכול להתחיל היום לבנות את המחר.

פעילות לימודית  בנושא חיסכון חשובה מאד מאחר והילדים מבקשים סיפוק מיידי.חיסכון אינו מאפשר סיפוק מיידי  אלא עתידי ולכן קשה להתחיל ליישם אותו גם למבוגרים ובטח לילדים.

הנושא חשוב וניתן להתחיל ללמד אותו מגיל בת/בר מצווה גיל בו ילדי ישראל חוגגים בארועים ומקבלים בדרך כלל מתנות כספיות משמעותיות.

שיטת הלימוד הטובה ביותר היא על ידי הצגת נתונים של חיסכון לאורך זמן ומתן הוכחה שעל ידי חיסכון של סכומים קטנים ניתן לקבל בעתיד סכום גדול .ללמד ולהסביר על הריבית וכיצד הבנק משלם לך כסף בעבור הכסף שאתה מפקיד אצלו

 

הנושא השלישי הוא צרכנות נבונה

צרכנות נבונה פרושה לקנות נכון ולשלם פחות ולקבל יותר

צעירים רבים אינם יודעים כיצד לקנות נכון ונוטים לבזבז את כספם בצורה לא מושכלת. לימוד של תהליך קבלת ההחלטות כיצד לקנות ,מה לקנות ומתי לקנות תעניק כלים לנערים על מנת שיוכלו לשקול בצורה נבונה כל תהליך של קניה ולהבין בסופו של יום האם הם באמת צריכים את המוצר אותו הם מבקשים לקנות או שהם רק רוצים את אותו מוצר כגחמה רגעית

הגיל שיש ללמד את הנושא הוא הגיל בו מקבלים דמי כיס וזה מתחיל בערך בגיל 10.

שיטת הלימוד הטובה ביותר היא דרך הרצאה על צרכנות נבונה כולל רב שיח בו המטרה תהיה 2 רשימות של מוצרים.הרשימה של מוצרים שצריכים לבין המוצרים שרוצים.

 

הנושא הרביעי הוא תקציב אישי

תקציב אישי הוא היכולת של כל אחד לחיות בתוך מסגרת כלכלית

ההבנה שלכל אחד מאיתנו יש מסגרת תקציב בה הוא יכול לחיות ושאין לפרוץ אץ המגבלה הזו מבלי להגדיל את מקור ההכנסה היא חשובה מאין כמוה. היכולת להתמודד עם תקציב אישי מצד אחד וההבנה שעל מנת לצרוך יותר יש להכניס עוד כסף לתקציב היא זו שתבנה עתיד כלכלי יציב ומסודר ברמה האישית.

את הנושא יש להתחיל ללמד מגיל 14 הגיל בו ילדים יכולים להתחיל לעבוד בחופשות .לדרבן אותם לחשוב כיצד הם יוכלו להרשות לעצמם את מה שהתקציב האישי כרגע לא יכול לאפשר להם.המחשבה הזו תוביל בהמשך לבסיס ליזמות.הרצאה טובה תסייע לכל אחד לצאת לדרך בצורה נכונה.

 

הנושא החמישי הוא השקעות ושוק ההון

השקעות ושוק ההון הם הבסיס להשבחת כסף שנצבר

אנשים עובדים אלפי שעות בשנה כדי להרוויח כסף אבל לא לומדים שעה אחת כדי להבין כיצד הכסף יכול לעבוד עבורם.לימוד שוק ההון והאפשרויות הטמונות בו תאפשר להרחיב אופקים ולהסביר לכל אחד מהנערים כי כסף יכול ליצור כסף נוסף.התובנה הזו תדרבן את החיסכון ליצירת הון ראשוני.

את נושא שוק ההון והאפשרויות והסכנות הטמונות בו יש ללמד בתיכון ,הגיל בו התלמידים כבר יודעים לחשב אחוזים.

ניתן ללמד את נושא על ידי סיור בבורסה בת"א ,הרצאות של משקיעים ומעקב אחר השקעות וירטואליות באתר האינטרנט של כלכליסט.

 

הנושא השישי הוא קריאת עיתון כלכלי

קריאת עיתון כלכלי תעניק את הכלים להבין מה מתרחש ומה ההזדמנות הבאה

קריאה של עיתון כלכלי אינה עניין של מה בכך.לימוד של קריאת עיתון כלכלי וחשיפת עיתון כזה על בסיסי יומי תאפשר לצעירים לעקוב אחרי ההתרחשויות בעולם הכספים ,להבין כיצד הדברים עובדים ,להיחשף לשינוים ,לקשיים ולהזדמנויות.

הגיל המתאים ללימוד ולהבנת הנושא הוא גיל התיכון ושיטת העבודה צריכה להיות קריאה מודרכת של עיתון כלכלי תוך שימת דגש על המדורים השונים ולימוד הנושא לעומק.

שת"פ עם עיתון כלכלי יכול להיות win win  לכל הצדדים

הנושא השביעי הוא הקשר בין לימודים לפרנסה

יכולת ההשתכרות העתידית תלויה בלימוד היום

ההבנה שהיכולת הכלכלית של כל אדם היא פונקציה של מה שהוא לומד תסייע לכל תלמיד להבין שהוא יוצר את עתידו במו ידיו גם אם ממש אינו חש זאת כעת.חשובה מאד לעתידו הכלכלי והאישי.ההבנה שתלמיד יכול לתקן משאבות של אופניים או משאבות חשמליות או משאבות דם הן הלב תלויה בו ולתפרנס מכך בהתאמה.בעוד שמתקן משאבות אופניים ירוויח 50 ש"ח לשעה מתקן משאבות חשמליות ירוויח 500 ש"ח לשעה ומנתח לב הוא מתקן משאבות לב האדם ירוויח 5000 ש"ח לשעה.

את הנושא ניתן להתחיל ללמד בחטיבת הביניים וכדאי לשלב בלימוד הנושא בעלי מקצוע שונים שיסבירו על עבודתם ,דרך רכישת המקצוע וכמה הם משתכרים בכל שעת עבודה בממוצע.

 הרצאות של צביקה ברגמן אפשר להזמין באתר סודות www.sodot.co.il

 

צביקה ברגמן מרצה מבוקש בתחום הפיננסי איש עסקים, סופר ומו"ל, הוא ממייסדי הפורום הכלכלי הראשון ברשת האינטרנט באתר dbursa ומעמודי התווך של קהילת שוק ההון ברשת האינטרנט הישראלית. עד כה, הוציא ברגמן לאור למעלה מ 45 ספרים, וביניהם רבי מכר כמו "מחסכון למיליון", "בורסה - פיצוח סודות השוק" ,"בורסה - ספר הזהב", "כסף - שיעורים בכסף ועסקים", "סודות שעשירים יודעים" ועוד. את כל ספריו כתב ברגמן בישראל ועל ישראל, ולכן את כל הצעותיו ניתן ליישם בישראל בניגוד לחלק מהספרים המתורגמים. פרטים נוספים על ההרצאות של צביקה ברגמן ספריו ופועלו של יתן למצוא באתר www.sodot.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב