דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה נבונה - איך עושים את זה? 

מאת    [ 03/05/2011 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 3470 פעמים ]

 

כולנו שמענו את המושג תזונה נבונה לא פעם, אך רבים מאיתנו לא באמת יודעים מה זה אומר. תזונה נבונה היא למעשה אכילת מזון אשר מאזן בין כל אבות המזון להם אנו זקוקים, על מנת שגופנו יקבל את כל האנרגיה הדרושה לו על מנת לתפקד בצורה הבריאה והאופטימלית ביותר. פעמים רבות אנו חשים עייפות, גם לאחר שעות שינה רבות, אין לנו אנרגיות, חילוף החומרים שלנו אינו במיטבו ואנחנו אפילו משמינים, גם אם לא אכלנו כל היום. הקפדה על תזונה נבונה תביא לעלייה באנרגיה, רעננות, חילוף חומרים תקין ושמירה על משקל תקין. אנו צריכים להקפיד על תזונה נבונה לא רק אם אנחנו רוצים להוריד במשקל. תזונה נבונה צריכה להיות אורח חיים מבחינת כל אחד שרוצה להתייחס בכבוד לגופו ולשמור על בריאותו.

 

ערך תזונתי ותזונה נבונה

 

לכל מוצרי המזון אותם אנו צורכים, ערך תזונתי משלהם. על מנת שנוכל לשמור על תזונה נבונה ולהעניק לגופנו בדיוק את מה שהוא צריך, כדאי שנדע איזה ערך תזונתי מכיל כל אחד מהמוצרים שאנו מכניסים לפה. מה מכיל המזון אותו אנו אוכלים? פחמימות? חלבונים? שומנים? סיבים תזונתיים? ויטמינים? כמה אנחנו צריכים מכל דבר? פחמימות לדוגמה מספקות אנרגיה לגוף, חלבונים יסייעו לבניית רקמות הגוף ואופן תפקודן, ויטמינים ומינרלים ישפיעו על חילוף החומרים ועל בריאות וחסינות המערכת החיסונית, סיבים תזונתיים יסייעו למערכת עיכול בעייתית ושומנים יעניקו לנו אנרגיה ויגנו על מערכות הגוף הפנימיות. תזונה נכונה משמעה שילוב של כל אבות המזון הללו בכמות הדרושה לגוף. מומלץ מאוד להיות מודעים מהו ערך תזונתי של מה שאנחנו מכניסים לפה וכמובן, כמה אנחנו צריכים לצרוך ביום. מומלץ להרכיב תפריט תזונה נבונה המתאים אישית לכל אחד ואחד ולצרוך מוצרים בעלי ערך תזונתי התואם את תפריט זה ואת צורכי גופכם.

אבות המזון להם אנו זקוקים נמצאים בשפע במזון טרי, כגון ירקות, פירות, ביצים, בשר וכדומה. כמובן, שיש לצרוך מוצרים אלה במידה הנכונה. יחד עם זאת, אנו קונים מוצרי מזון רבים המכילים ערך תזונתי שונה וחשוב מאוד לדעת מהו. כך לדוגמה, עדיף להימנע ממוצרים המכילים כמויות גדולות של סוכר, מלח, שומנים כמו שומן טרנס או שומן רווי ועוד. מוצרים בעלי ערך תזונתי יכילו ויטמינים ומינרלים הכרחיים לגופנו, סיבים תזונתיים, חלבונים ועוד.

איך תדעו כי המוצר אותו אתם קונים הוא בעל ערך תזונתי נכון? איך תדעו מה כדאי לכם להכניס לגוף ומה לא? כיום, בגב כל מוצר מזון שאנו רוכשים רשומים הערכיים התזונתיים שלו, כולל כמות הקלוריות המצויה בו. יחד עם זאת, קצת קשה לבדוק ולחשב ערך תזונתי של כל מוצר ומוצר. מה גם שלא תמיד הצרכנים מודעים להשפעה על הבריאות של ערכים אלה ואחרים. על מנת להקל על הצרכנים את הבחירה, יזמה עמותת CHOICES הבינלאומית את "תו הבחינה הנכונה", אשר יסייע לכם לבחור את המוצרים הבריאים ביותר עבורכם. מוצר שעליו מוטבע "תו הבחירה הנכונה" יסייע לכם ליצור תפריט מאוזן, לשמור על תזונה נבונה ולספק לגופכם בדיוק את מה שהוא צריך.

למידע נוסף: תזונה נבונה     

 

compulist1




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב