דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרגלי תזונה 

מאת    [ 02/05/2011 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 3261 פעמים ]

 

באחד הפוסטים הקודמים דיברנו על תזונה נכונה, מהם המרכיבים שעל כל אחד ואחד מאיתנו לאכול על בסיס יומיומי כדי להיות  בריאים ולשמור על גוף חטוב, וזה לא משנה אם עוסקים בפעילות גופנית או לא.

אבל הרבה פעמים קשה מאוד לאנשים להקפיד על תזונה נכונה. עוד יותר גרוע, רוב האנשים, במקום לאכול נכון, מתחילים לעשות כל מיני סוגים של דיאטות שלרוב רק מזיקים ופוגעים בגוף ובבריאות. אז אם את חושבת שדיאטה זהו הפיתרון הטוב ביותר בשביל להיפטר מקילוגרמים מיותרים ולרדת במשקל,צר לי לאכזב אותך אבל זה לא נכון.

הבלבול מתחיל מחוסר הבנה של המילה דיאטה. באחד הפוסטים שלי (http://www.dianafunfitness.com/676/%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%96%D7%94-%D7%9B%D7%9C-%D7%9B%D7%9A-%D7%A7%D7%A9%D7%94-%D7%9C%D7%A2%D7%A9%D7%95%D7%AA-%D7%93%D7%99%D7%90%D7%98%D7%94) שיתפתי אותך שמשמעות של המילה דיאטה - זה אורח חיים. דיאטה - זה לא אומר להפסיק לאכול, אלא לשנות אורח חיים או במילים אחרות, הרגלי תזונה.

לכל אחד מאיתנו יש הרגלי תזונה. להרגלי התזונה יש השפעה מרחיקת טווח על הבריאות, ההרגשה הכללית, היכולות וההישגים שלנו בהווה ובעתיד.

יש גורמים רבים שמשפיעים על הרגלי התזונה שלנו. הנה חלק מהרשימה: משפחה, חברים, תרבות, דת, אמונה, טעם אישי, פעילות גופנית, מצב גופני, מזג אוויר, פרסומות, מצב רוח, דימוי עצמי ועוד.

הרגלי תזונה אלו א נרכשים מילדות ומושפעים מהחינוך המשפחתי, סגנון החיים, התרבות, הדת ומגורמים אחרים. הרי אנחנו לא נולדים עם הידע על מאכל מסוים. לאורך הזמן טועמים מאכלים שונים, מהמאכלים שמוגשים בארוחות, לומדים מה יותר טעים ומה פחות. ברוב המקרים אנחנו מרגישים קשר רגשי למאכלים שאותם הכרנו  בילדות ומעדיפים אותם מעל האחרים.

מעבר לזה, ישנה עוד נקודה חשובה שצריך לקחת אותה בחשבון - אוכל זה לא רק מזון שמטרתו להשביע את תחושת הרעב אצלנו. האוכל הוא חלק מהתרבות, המנהגים והאמונות אחד ואחד מאיתנו. בנוסף, האוכל מבטא את הצורך בשייכות. אכילה יחד מחזקת את הרגשת השייכות החברתית והתרבותית .

כתוצאה מכל הרגלי תזונה שאנחנו מפתחים לאורך שנים, זה קשה מאוד לשנות אותם בין לילה. כמו שכבר אמרתי, תזונה נכונה זה שינוי אורח חיים, שינוי הרגלים.

כדי לשנות את ההרגלים שהתפתחו לאורך השנים וכבר מושרשים אצלנו, צריך להתחיל לעשות זאת לאט לאט, בלי למהר לשום מקום, להתאזר בסבלנות והכי חשוב, להיות נחושים ולהתמיד. בדרך כלל, מי שמנסה להשתנות בבת אחת, הוא זה שמתבאס ומתאכזב. תתחילי בצעדים קטנים, וכל פעם תעשי צעד קטן כדי לשנות את הרגלי התזונה שלכם.

למשל, תחליטי שכל בוקר שלך את מתחילה עם תפוח .תמשיכי לעשות זאת לפחות שבוע, שבועיים ואז תוסיפי עוד משימה  כמו - פעם בשבוע, ביום שלישי למשל, את אוכלת דג במקום בשר. וכך, לאט לאט, תמשיכי עם עוד ועוד משימות.

עם הזמן, בצורה הדרגתית, את תראי שהרגלי התזונה שלך יתחילו להשתנות וכך גם אורח החיים שלך. כשמפתחים הרגלי תזונה נכונה,  קל  לשמור על בריאות וגם  על גוף חטוב, בלי משקל מיותר.
תזכרי! תזונה נכונה זה לא אומר ירידה במשקל אלא לנהל אורח חיים בריא, עם הרגלי אכילה נכונים ובריאים.

ואם כבר דיברנו על אורח חיים בריא, איך פשר לנהל חיים בריאים ללא כושר גופני?


אני רוצה להזמין אני מזמינה אותך להיכנס לאתר שלי, להירשם - לשים שם ומייל בתיבת הרישום שבצד שמאל של האתר וכבר להתחיל לעשות כושר יחד איתי בשיא הכיף- לקבל 10 שיעורים בוידאו לגמרי בחינם וישירות למייל - צעדים בסיסיים של שני סגנונות לטיניים מדהימים - סלסה וצ'ה צ'ה.

 

http://www.dianafunfitness.com

 

 

 

 

דיאנה - כושר בכיף - לרקוד, לעשות כושר,לחטב ולשרוף בחוויה לטינית סוחפת ובשיא הכיף, עם הרבה אנרגיות ושמחת חיים. לקבלת הקורס "צעדים בסיסיים של כושר בכיף" - 10 שיעורים בוידאו לגמרי בחינם וישירות למייל כנסו לאתר ותרשמו שם ומייל וכבר למחרת תתחילו לקבל שיעורים, טיפים, וידאו טיפים ועוד http://www.DianaFunFitness.com/free-lessons




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב