דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג עסק והפקת חומר פרסומי- האם העסק שלי צריך עיצוב לוגו או עיצוב כרטיס ביקור? ומה לגבי עיצוב אתר אינטרנט? 

מאת    [ 02/05/2011 ]

מילים במאמר: 1011   [ נצפה 1630 פעמים ]

(המאמר כתוב בלשון זכר, אך מכוון לשני המינים)
 בעלי עסקים קטנים ובינוניים מוצאים עצמם תוהים בינם לבין עצמם- מהו הצעד הנכון הבא מבחינת קידום העסק.
למשל, האם עסק קטן או בינוני זקוק ללוגו? האם כדאי לי להשקיע בעיצוב ובניית אתר אינטרנט?

אולי, בעצם, מה שנכון לעסק שלי כרגע הוא רק להפיק עלונים (פלאיירים)?

בעיה נפוצה היא שבעלי עסקים פונים לעיתים למעצב או מעצבת גרפית בלי שהשקיעו מחשבה מספיק מעמיקה בשאלות אלו. גם כאשר הושקעה מחשבה כזו, מדובר בהחלטות מורכבות, ולא תמיד קל להגיע למסקנות הנכונות.
עם זאת, חבל להשקיע זמן, ובעיקר כסף, במשהו אשר לא יביא את התוצאות בהן אנו מעוניינים.

חשוב להתייעץ עם איש/אשת מקצוע מהימנים ומנוסים, אשר ינסו יחד עם הלקוח לשקול את כל האפשרויות ולבחור את דרך הפעולה הנכונה ביותר ללקוח, מכל הבחינות.
ייעוץ כזה אפשר לקבל באופן חלקי מהמעצב הגרפי אליו פונים, בתנאי שזה בעל ניסיון, וחשוב מכך, איכפתי לגבי טובתו של הלקוח. חשוב גם להתייעץ עם אנשים הקרובים לתחום עיסוקך, עם אנשי שיווק ומכירות, ואפילו עם לקוחות וקרובי משפחה.

ההחלטה- האם לבחור באפשרות של עיצוב לוגו עבור העסק שלך, האם להקים אתר אינטרנט, או להפיק כרטיסי ביקור, וכו'- היא החלטה מורכבת.
לכל עסק יש מאפיינים אחרים, המשפיעים על השיקולים לגבי אופן קידומו. אולי מדובר בקוסמטיקאית- תחום שבו מרבית הלקוחות מגיעים בשיטת "פה- לאוזן", ולאו דווקא דרך האינטרנט? מקרה מסוג אחר הוא בעל מוסך שרוצה להקים אתר אינטרנט, אך בתחומו אין ממש חשיבות עליונה לרמה האסתטית של האתר.
בנוסף, כל עוסק מביא איתו את האופי האישי שלו, ובחירת אפיקי העיצוב המתאימים לו מושפעת מן המטען שהוא מביא איתו. למשל, עבדתי פעם עם לקוחה מאד עדינה שעסקה ברפואה אלטרנטיבית- ברור שזה השפיע על עיצוב האתר שלה, ששיקף בהכרח את אופייה העדין והשקט.

 אך לפני שניגשים להחלטה באיזו דרך לבחור, הינה כמה נתונים בסיסיים על אמצעי מיתוג וקידום העסק:

 מה זה לוגו, ומי צריך את זה?
לוגו הוא סמל, והוא יותר מסמל. זה הוא כלי ויזואלי שעוזר ללקוחות להכיר את החברה ולזהות אותה. בנוסף הלוגו מאפשר להעביר לצופה בו מסרים בלתי-מילוליים לגבי אופי החברה.
נאמר שיש לכם חבר שמסתובב עם תספורת פנקיסטית ותמיד מעשן.......רוב האנשים שיכירו אותו לראשונה יניחו שמרבית הסיכויים שהוא חובב מוסיקת רוק כבד, ולא מוסיקה קלאסית.
הסיבה לכך היא ההשפעה שיש למה שאנו רואים על המסקנות שלנו.

באופן דומה, אם נשתמש בשפה גראפית מאד רשמית כדי לאפיין את הלוגו של העסק, הדבר ייצור רושם מסוים, רציני ורשמי.
כך, דרך שם החברה והאופן הגרפי בו הוא מוצג- כבר יצרנו רושם מסוים אצל הלקוח, והעברנו מסר, בלי להשתמש במילים. למסרים בלתי-מילוליים כאלו יש ערך שיווקי.

 עסקים אשר מייצרים מוצרים כלשהם- רוב הסיכויים שיזדקקו ללוגו אשר מצביע על המכנה המשותף בין המוצרים, כלומר היצרן.
לוגו יכול היות כלי עזר גדול גם לעסקים שמוציאים הרבה תכתובת בדואר רגיל- כך בכך פעם שהלקוח מקבל את המכתב הוא נתקל בלוגו על פני המעטפה ונייר המכתבים, וכך הוא מזהה במה מדובר.
הצבת לוגו החברה באופן אחיד על נייר המכתבים, המעטפות, כרטיסי הביקור, וכן בחתימת הדואר האלקטרוני ובאתר החברה, יוצרת רושם של מסר אחיד המלווה את כל עסקי החברה. דבר זה יוצר תחושה של עסק שלוקח את עצמו ואת לקוחותיו ברצינות.

 עוד דוגמה היא משרד עורכי דין שבו חברים מס' שותפים- ייתכן שמשרד כזה יפיק תועלת מעיצוב לוגו ייחודי, אשר יופיע על כרטיסי הביקור של כ"א משותפיו. כך מתבצע איגוד של כל השותפים תחת קורת-גג אחת, מה שיוצר אצל הלקוח מודעות לכך שמדובר בחברה גדולה.
עם זאת, עו"ד שעובד בנפרד- לא בטוח שיזדקק ללוגו וייתכן שיוכל להסתפק בכרטיס ביקור איכותי אך סולידי.

תחום הקוסמטיקה, למשל, הוא תחום מאד תחרותי, אך ברוב המקרים קוסמטיקאית לא תפיק הרבה תועלת מעיצוב לוגו הייחודי לה, מאחר שבפרסום תחום זה אין הרבה שימוש בתקשורת כתובה, ומרבית הלקוחות מגיעות דרך המלצה. עם זאת, הדפסת והפצת פלאיירים באזור המכון הקוסמטי יכולה בהחלט לעזור לקידום העסק.

 אלו הן רק כמה דוגמאות לאופן ההחלטה לגבי עיצוב לוגו לעסקים, והאופן שבו היא משתנה בהתאם למקרים שונים.


האינטרנט- אם אתה לא שם אתה לא קיים?
בשנים האחרונות רווחת הדעה שאם יש לך עסק- אז הדבר מחייב שיהיה גם אתר אינטרנט לעסק.
האמנם?
מניסיוני כמעצבת גרפית ובונת אתרים האמת מורכבת יותר.

אין ספק שעסקים רבים משתמשים באינטרנט לקידומם כיום, אך הקמת אתר אינה הדרך היחידה לשימוש באינטרנט למטרות קידום.
אתר אינטרנט משלך הוא אכן בעל ערך, במיוחד אם הוא מדבר באותה שפה עיצובית כמו שאר חומרי הפרסום שלך כמו: הלוגו, כרטיסי הביקור, פלאיירים, עלונים וכו'.
כמו כן, מידע ותוכן שהם בעלי-ערך עבור אנשים, כאשר הם נמצאים באתרך, מושכים לשם קוראים אשר מתעניינים באינפורמציה שחלקת עימם או בדעתך. בדרך זו אפשר להגיע ליותר אנשים.

אתר אינטרנט הוא כמו כרטיס ביקור "מורחב", כלומר, הוא גם מעביר את האווירה של העסק שלך דרך הגרפיקה, וגם מוסר אינפורמציה מפורטת יותר שלא ניתן להכניס לכרטיס ביקור כמו:
ממליצים, רקע וניסיון, מחירים, מידע מפורט על שירותים, ואפילו תמונתך ותמונת הצוות.
וזו רק ההתחלה...

 עם זאת, ישנן דרכים אחרות "להיראות" באינטרנט גם בלי להקים אתר בן עמודים רבים.
ניתן, למשל, להקים אתר קטן, בן עמוד אחד או שניים, ולהשתמש בו כ"עמוד נחיתה". העסק יפורסם  בתשלום בפורטלים שונים באינטרנט, או דרך מודעות של "גוגל", כאשר הקישור המפנה מהמודעה יגיע אל האתר המינימליסטי של העסק, ובו רקע מתומצת אודותיו ופרטי-התקשרות.

למרות החשיבות הרבה שיש לקידום בעלי מקצוע דרך האינטרנט לא לכל בעל מקצוע מומלץ לקחת על עצמו את משימת בניית האתר, ולפעמים נכון יותר להשקיע באפיקים אחרים.
לתוך השיקולים האם להקים אתר כדאי להכניס גם את נושא קידום האתר- עיצוב ובניית האתר הם שלבים חשובים, אך אחריהם יש גם את השלב של קידום האתר במנועי חיפוש (כמו גוגל, למשל). כדי שהאתר יופיע בדפים ראשונים במנועי חיפוש, ולפי מילות המפתח הרצויות, וכך ישיג את האפקט הפרסומי אותו הוא אמור להשיג, יש להיעזר לרוב באיש מקצוע העוסק בקידום אתרים. עניין זה כרוך בהוצאה כספית נוספת.

לסיכום

עיצוב גרפי טוב יהיה לא רק אסתטי וקולע למטרה, אלא גם יתאים את הפרסום הנכון ללקוח הנכון.

לפעמים כדאי להיוועץ גם באיש שיווק כדי להגיע להחלטה מושכלת באיזה אפיק פרסומי לבחור, ורק אז לפנות אל מעצב מנוסה כדי להוציא את העיצוב לפועל.

לילך לביא היא מעצבת גרפית בעלת ניסיון של 5 שנים בעיצוב ובניית אתרי אינטרנט, וכן עיצוב והפקה לדפוס כגון: פלאיירים, עלונים, עיצוב ספרים, עיצוב דיסקים, הזמנות, ועוד.
לפרטים היכנסו לאתר www.lilalila-des.com 
או פנו באי-מייל: lilalila@012.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב