דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב אתרים: מדוע יש מתחים בין מתכנתים למעצבים? 

מאת    [ 02/05/2011 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 2170 פעמים ]

מתכנתים ומעצבים. שני אנשי מקצוע, שתי שפות שונות: אין ספק, מדובר בשני עולמות עם הרבה התנגשויות. בזמן שאתם - אנשי עיצוב אתרים, מדברים בתמונות, צבעים ותחושות בטן, הם מדברים בקודים, מספרים וחישובים מתמטיים.
למצוא מתכנת שלא תרצו להשליך עליו את המסך בתסכול ולחנוק אותו עם הכבלים זו לא משימה קלה. במידה ומצאתם מתכנת שנעים לכם לעבוד איתו, שיש ביינכם הרמוניה, הבנה, סובלנות והקשבה, אז אתם ברי מזל – זו ממש סיבה לשמחה. תטפחו את הקשר הזה בעדינות כמו פרח שמשקים אותו. לא תמיד תבינו את אותו מתכנת ואת מה שהוא אומר, לעיתים תצטרכו תרגומן לגיבובי המילים המשונות היוצאות מפיו, אבל האווירה הטובה והידידותית תמשך.
מדוע יש כל כך הרבה מתחים, צרחות, שאגות בין מתכנתים לגרפיקאים של עיצוב אתרים? מה מקורן? ובכן, אין טעם להכחיש, מקורן הוא בדרך כלל בנו, המעצבים.
תלות מתסכלת:
עיצוב אתרים מצריך שיתוף פעולה צמוד עם מתכנת. זה יכול להיות פינג-פונג מרגיז. כשיש בעיה באתר, אנחנו זורקים את הכדור למתכנת, וצריכים לבהות בתקרה ולחכות עד שהוא מחזיר את הכדור אלינו. עיצוב אתרים זה תחום מתקתק, ומאוד לא נעים לעבוד עם מתכנת שמתעלם מפנייתנו ומתעסק בדברים יותר חשובים מאשר לבדוק את מקור הבעיה באתר (כמו חיטוט באף, גלישה בפייסבוק, הפסקות סיגריה בתדירות של אחת לרבע שעה ועוד). זה נורא לא נעים לנו, אנשי עיצוב אתרים, לנדנד ולהציק בתקווה לאיזה שבריר של תשומת לב מצד אותו תוכניתן, אדיש כמו בלוק.

קנאה ופערי שכר:
כידוע, עיצוב אתרים הוא לא תמיד תחום עם הכנסה נאה. ריבוי מעצבים בשוק גורם לעליית הדרישות ולירידה בשכר. מתכנתים, לעומת זאת, זוכים בשכר נאה יותר. גם מתכנת מתחיל בלי ניסיון זוכה למשכורת טובה יותר ממשכורת של גרפיקאי שכבר יש לו ניסיון בשוק.
למתכנת תמיד תהיה דרישה בשוק. המעצב, לעומת זאת, נוכח לדעת בכל שנה שעוד ועוד צעירים מצטרפים לשוק עיצוב אתרים ומוכנים לעבוד תמורת שכר מחפיר, מה שעוד יותר מדרדר את התחום. מה גם שתחום הגרפיקה הרבה יותר נגיש וקל מתכנות, וזה גורם לתנאים לצנוח עוד יותר. הדשא של השכן, תמיד ירוק, והמעצב? צהוב מקנאה.

חתול ועכבר
המפתח ליחסים מוצלחים עם מתכנת הוא לתת לו ספייס ולא לשגע אותו אחד לשלוש שניות. אנחנו
רודפים אחריו שיעשה את התיקון הזה, שיעשה תיקון אחר, מפריעים לו כשהוא שקוע בקוד עד מרפקיו, באמצע ריכוז עמוק. הוא מתנער מהריכוז בשביל להסתכל ברוגז על המעצב, שדורש לדעת למה התפריט זז שני פיקסל ימינה והוא לא מיושר עם הכפתורים מימין. מה הפלא שהם רוצים להרוג אותנו? 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב