דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך להפיכת חלום הדירה המעוצבת למציאות 

מאת    [ 02/05/2011 ]

מילים במאמר: 726   [ נצפה 2273 פעמים ]

בבואנו לעצב עלינו לקחת בחשבון ששטח החלל הוא נתון מאוד משמעותי להתאמת הקומפוזיציה בכל הדירה. מיקום האלמנטים אפשרי בצורה דינמית עם מקצב שחוזר על עצמו בוריאציות שונות  ובגדלים שונים והימנעות מסימטריה או בצורה סטטית עם איזון וסימטריה בחלל. בחלל מאוד קטן, יש לדאוג לפונקציונאליות מרבית, כל פינה חייבת להיות מנוצלת עד תום לרווחת הדיירים. צריך שיהיה רציונאל. המוטו צריך להיות: יעילות מקסימאלית. למשל, לא נמקם טלביזיה בחלל שקשה לצפות לשם. לאחרונה המראה הנקי הוא טרנד שחודר לתודעה של רבים. כדי לקבל קווים נקיים, החלל חייב להיות משולל באלמנטים מיותרים. ככל שהחלל מלא ביותר פרטים, התחושה שמתקבלת מהמקום היא צפיפות ועומס. מקומות אחסון אסתטיים, מוסתרים מהעין ככל האפשר יפתרו את הבעיה. פתרון נוסף שיגביר את תחושת המרחב הוא שימוש בצבעים בהירים. אפשרות נוספת למתן תחושת מרחב היא ריצוף באריחים בהירים גדולים ובאלכסון.

הדגשת אחד הקירות במגוון אפשרויות כמו צביעת פסים דקים לאורך הקיר, או ע"י צביעה בגוון כהה יותר משאר הקירות או שימוש בטפט דקורטיבי עם טקסטורה ידגישו את החלל ויתנו לו מראה מיוחד מצד אחד ומצד שני, צריך להיזהר  שלא יהיה שימוש מוגזם בצבעים וטקסטורות ושיהיה איזון במינון .

גם בבחירת הריהוט יש להתחשב בשטח החלל. לעיתים קרובות אנו רואים דירות עם ריהוט מאוד גדול ומגושם שלא מאפשר מעבר חופשי בין הרהיטים;  שולחן אוכל שתופס חלק גדול מהשטח וכדומה. התחושה שמתקבלת מכך היא לא נעימה ועמוסה. כאשר הרהיטים ממוקמים ליד מעברים צריך להשתדל שהמרחק בין האלמנטים יהיה לפחות 80 ס"מ ולאפשר מעבר חופשי ונוח. הצורך בשולחן אוכל גדול לאירוח מצריך חשיבה על שולחן במימדים נכונים, שלא יהיה גדול מידיי ולא קטן מידיי ושתהיה אפשרות להגדלה. לעיתים קרובות אנו רואים בדירות קטנות, אי או דלפק במטבח הפתוח וממש ליד, עוד שולחן אוכל ענק שתופס את רוב החלל המשמש לאירוח רק לעיתים רחוקות מאוד והופך למחסן של "בלגאן" של כל בני הבית. במקרים האלה עדיף להשתמש בשולחן אחד שישמש כפינת אוכל, ניצול השטח יהיה טוב יותר והחלל יקבל מראה מרווח ומסודר.

כאשר חלל הדירה גדול החשיבה על הקומפוזיציה היא שונה, כאן המטרה תהיה למלא את החלל בצורה נכונה, לפזר את הרהיטים בצורה זורמת, שלא יהפוך ל"חנות רהיטים" שיהיו פינות מוגדרות יותר שישמשו לאירוח, לצפייה בטלביזיה, משחק וכדומה.

לתאורה יש השפעה על האדם. האור יכול למשוך תשומת לב, להיות נעים או מפריע , כהה מידי או בהיר מידי, הוא יכול לעייף או לתת לנו להרגיש נינוחים. מעצב הפנים חייב להכיר את יסודות התאורה לפני שהוא ממליץ על ביצוע תוכנית חשמל. את התאורה צריך להתאים לפי שטח החדר, רמת הארה שנדרשת לפי הפעילות בחלל וע"י בחירת נורות יעילות וחסכוניות. כאשר מתקינים גופי תאורה, יש לדאוג שלא יהיו גופי תאורה מסנוורים או שגופי התאורה יכוונו כך שלא יסנוורו. לחללים שמשמשים לעבודה כמו המטבח נתאים תאורה ממוקדת על משטחי העבודה כדי שלא יהיה צל ושיפריע לשדה הראיה. בפינת האוכל התאורה תהיה בגובה הישיבה בשולחן עם פיזור של אור על השולחן.  בחדרים אחרים נתאים את רמת הארה לפי הפעילות  בחדר, בחדרי שינה, אם יש רצון לזה, נוסיף מנורות קריאה בנוסף לתאורה הכללית. דגש יכול להיות בהנמכות גבס, נישות או גוף דקורטיבי, נוסיף להן תאורת לד שלא זוללות חשמל. מיקום גופי התאורה מושפע מתוכנית הנחת הרהיטים. לאחר שהחלטנו על מיקומי הרהיטים, הגופים, רמת ההארה הדרושה ועל שיטת ההארה, ישירה עקיפה או ממוקדת אפשר לבחור גופים מתאימים לפי הטעם האישי, התאורה צריכה לייצר הרמוניה, אפשר להשתמש בגופים מאותה משפחה אבל להיזהר שלא יהיה משעמם. כמו כן צריך שיהיה היגיון למשל מעל שולחן עגול לא נמקם גוף תאורה מרובע. יש לתת חשיבות רבה למיקומי החיווט החשמלי והכבלים השונים, הסתרתם בתוך הקירות או בתוך אלמנטים מגבס. הדירה המעוצבת עם כבלים ושקעים שמבצבצים, יפריעו  לעין ויקלקלו את המראה הנקי והמעוצב ולעיתים אף יהיו לא בטיחותיים.

החלל המעוצב יקבל את הפיניש הרצוי ע"י הוספת פריטים משלימים כמו שטיח, וילונות ואביזרי קישוט דקורטיביים שיוסיפו קצת צבע לחלל המעוצב.

את החלום לדירה מעוצבת ניתן להשיג בהשקעה סבירה, בתכנון נכון ובהקפדה על הפרטים הקטנים.

עוד עצות וטיפים בעיצוב פנים ניתן למצוא באתר:

 רינה בנימין עיצוב ואדריכלות פנים http://www.rinab.co.il

 

מאת: רינה בנימין - מעצבת פנים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב