דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור גירושין: כיצד לבחור מגשר 

מאת    [ 02/05/2011 ]

מילים במאמר: 602   [ נצפה 4139 פעמים ]

מציאת ובחירת מגשר עבור גישור גירושין יכולים להיות קלים יותר אם תעקבו אחר כמה צעדים פשוטים. גם במקרה הטוב ביותר, גירושין הם עסק לא קל. קחו את הזמן בשביל לוודא שיש לכם מגשר שאתם אוהבים, מעריכים ומאמינים שהוא הבן אדם המתאים למשימה של לעזור לכם ולבני זוגכם לשעבר לנהל משא ומתן ולהגיע להבנות והסכמים. נסו למצוא תשובות לשאלות הבאות:

1. מהי הכשרתו של המגשר? כל אחד יכול לתלות שלט יפה על הדלת ולקרוא לעצמו מגשר. בדקו היטב שהוא עבר לימודים והסמכה בתחום.

2. כמה זמן המגשר כבר עוסק בתחום? כמובן שאי אפשר וגם לא צריך למנוע ממגשרים מתחילים את הזכות לקבל לקוחות, הרי כל אחד צריך להתחיל איפשהו, וגם המגשרים המוסמכים ביותר היו פעם צעירים מתחילים שחיפשו אחר הלקוח הראשון שלהם. עם זאת, אם בחרתם לעבור גישור גירושין עם מגשר מתחיל, עשו זאת מתוך ידיעה שיש לו פחות ניסיון וידע. מצד שני, יתרון אפשרי לעבודה עם מגשר מתחיל הוא האפשרות שעלותו תהיה זולה בהרבה משל גישור גירושין עם מגשר וותיק בתחום. החליטו עם עצמכם מה חשוב לכם יותר.

3. האם יש למגשר ניסיון בתחום של גישור גירושין? בכמה מקרים של גישור גירושין הוא כבר טיפל? גירושין הם לא הנושא היחיד אשר בו פועלים מגשרים. למעשה, הם פועלים כמעט בכל התחומים המשפטיים והחברתיים בארץ. הנושאים אשר קשורים לתהליך גירושין הם יחודיים, ולמגש חייב להיות עליהם ידע ברמה גבוהה. לכן, עליכם לוודא שזהו לא מגשר כללי, אלא מישהו אשר מתמחה בנושא של גישור גירושין.

4. האם יש למגשר המלצות? משום שגישור הוא הליך סודי, ייתכן והמגשר לא יוכל לספק לכם שמות של לקוחות קודמים שלו, אך האם הוא יוכל לספק לכם שמות של מגשרים ידועים אחרים, מטפלים או בעלי מקצוע אחרים בתחום אשר יוכלו להעיד על הניסיון והכישורים שלו?

5. מהו סגנון הגישור של המגשר? מגשרים פועלים בדרכים שונות. כאשר אתם רוצים לעבור גירושין באמצעות גישור גירושין, חשוב שתבינו שחלק מהמגשרים מתמקדים בהנחיית שני הצדדים, ומציעים הערכה של הסבירות ששופט יקבל הצעה זו או אחרת בבית המשפט, ומעניקים לכם הצעות קונקרטיות לפתירת וויכוחים; מגשרים אחרים נוקטים בגישה המוכרת גם כ"מנהיגת מאפשרת", ומעצימים את שני הצדדים כדי לעזור להם להגיע בכוחות עצמם להחלטות דרך שאלות מנחות ודיונים. אין גישה שהיא שגויה או צודקת יותר. הן פשוט שונות זו מזו. שאלו את עצמכם עד כמה אתם רוצים להיות בשליטה על המשא ומתן, ועד כמה אתם רוצים שלצד השני תהיה שליטה. בקשו מהמגשר לספר לכם על שיטת הגישור שלו. זה גם יעזור לכם להבין טוב יותר את התהליך של גישור גירושין ולדעת למה לצפות.

6. מהו השכר של המגשר? עלות התשלום למגשרים שונים משתנה מאחד לשני, אך יעזור לכם לברר מהו התשלום הממוצע באזור שלכם (לדוגמה, בתל אביב עשויה העלות להיות יקרה יותר מאשר בפריפריות). בדקו האם צריך לשלם למגשר לאחר כל פגישה או בסוף התהליך. בדקו האם צריך לשלם מקדמה, ואם כן- מה גובהה. בדקו האם ישנה עלות נוספת להכנת המסמך המסכם בו נכתבות כל ההבנות שאליהן תגיעו בסוף הגישור.

7. האם המגשר מציע פגישת ייעוץ ראשונה בחינם? אם החלטתם לעבור גירושין בעזרת מגשר, זו יכולה להיות דרך מצויינת להכיר אותו ולהבין את התהליך. לא כולם מציעים את האפשרות הזאת, אך אל תתביישו לשאול. לעיתים המגשרים מציעים את הפגישה בחינם עם בני הזוג ממשיכים להשתמש בשרותיהם עבור כל התהליך של גישור גירושין, וגובים עמלה מינימלית אם לא.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב