דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקראת ניתוח הקטנת חזה 

מאת    [ 02/05/2011 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 3085 פעמים ]


שלא כמו בניתוחים הפלסטיים להרמת או הגדלת חזה, ניתוח הקטנת חזה הוא במרבית המקרים לא הליך קוסמטי אסתטי אלא ניתוח הנובע מצורך רפואי אמיתי - החזה הנשי, וחזה גדול בפרט הוא אומנם סמל הנשיות אך לעיתים הוא מהווה גם מטרד, ועלול לגרום לבעיות גב וצוואר המקשות על התפקוד היומיומי.

הקטנת החזה נכנסת אצל רובנו לאותה הקטגוריה של ניתוחים קוסמטיים, כיוון שהוא אכן נעשה על ידי מנתחים פלסטיים. אך שלא כמו ניתוחים פלסטיים אחרים, כאן ביצוע הניתוח עשוי למנוע סיבוכים בריאותיים חמורים, בהם אפילו נזק לעמוד השדרה.

מה הוא הגיל בו אפשר להתחיל?

ניתוח הקטנת חזה ניתן לבצע בגיל שבו השדיים סיימו להתפתח וזה קורה אצל רוב הנשים בגילאים שבין שבע עשרה לשמונה עשרה. ישנם מקרים יוצאי דופן וחריגים, שבהם מבוצע הניתוח עוד לפני, וזה קורה כאשר החזה הגדול מהווה בעיה קשה ועד כדי הגבלת חופש התנועה של האשה.

הכנות לקראת ניתוח הקטנת חזה

לקראת הניתוח תיקבע לך פגישה עם הרופא המנתח בה תוכלי לקבל הסבר מפורט על כל ההליך הרפואי. חשוב לתאם ציפיות ולסכם מראש את התוצאות הרצויות לך. בפגישה תקבלי את כל המידע לגבי ההכנות לקראת הניתוח, בהן הפסקת עישון וצום של כמה שעות.

מהם הסיכונים ותופעות הלוואי?

בכל ניתוח שלא יהיה תמיד קיים חשש מסיבוכים. להימנע מהם לחלוטין זה כמובן בלתי אפשרי, אך אפשר לנסות ולמזער את הסיכון. כדי להפחית את רמת הסיכונים רצוי לבחור קליניקה ברמה גבוהה הכוללת מעבדה וחדר טיפול נמרץ. כדאי גם להקפיד על בחירת הרופא המנתח ולבדוק את המוניטין, הוותק והניסיון המקצועי שלו, בפרט בניתוחים מסוג זה.

תופעות לוואי אפשריות הן למשל  אובדן תחושה בפטמות, תופעה שעלולה להימשך בין שישה שבועות לשנה ואף יותר. אחרי הניתוח יהיו צלקות אך הן ממילא בדרך כלל תחת כיסוי החזייה או בגד הים. תופעה נוספת שיש לתת עליה את הדעת היא שאחרי הקטנת חזה אין אפשרות להנקה מפני שבניתוח מוסרות צינוריות החלב המחוברות לשד.

איך מתבצעת הקטנת חזה

הקטנת חזה נעשית ברוב המקרים בהרדמה מלאה. הניתוח אורך בין שעתיים לארבע שעות שבמהלכן מוסרות מהשד רקמות עור ושומן. השד יעוצב בחלקו הפנימי בעזרת תפרים נמסים, כך שלא יהיה צורך להוציאם לאחר הניתוח.

ישנן שתי שיטות לביצוע הקטנת חזה והן נבדלות בצורת החיתוך ולכן בצלקת שהניתוח משאיר. השיטה הראשונה היא שיטת הצלקת הארוכה בה מתבצע חתך סביב הפטמה, עד לקפל השד ולאורכו. השיטה השניה היא הצלקת הקצרה שנעשית באותו אופן רק ללא החתך
שלאורך קפל השד.

ניתוח בשיטת הצלקת הארוכה נעשה בדרך כלל במקרים של חזה גדול מאוד, ואילו נשים עם חזה בינוני יותר יוכלו ליהנות משיטת הצלקת הקצרה. לפני הניתוח, בהתאם לאבחון המוקדם, יצייר הכירורג על גוף המנותחת את החתכים הרצויים ויעבוד לפיהם.

מהו משך ההחלמה מניתוח הקטנת חזה?

זמן ההחלמה לאחר הניתוח עשוי להשתנות ממטופלת למטופלת. ברוב המקרים המטופלת משוחררת לביתה למחרת הניתוח כשהיא מצוידת בטיפול אנטיביוטי ובמשככי כאבים. יש להימנע מפעולות העלולות לגרום למתיחת האזור ולפתיחת התפרים.

אצל רוב המנותחות, החזרה לפעילות שגרתית ורגילה נעשית בצורה הדרגתית כשבועיים לאחר הניתוח, כמובן תוך מעקב רפואי. את התוצאות הסופיות של ניתוח הקטנת חזה ניתן לראות בדרך כלל רק לאחר כחודשיים מיום הניתוח.

מיכאל איציקסון הינו מנתח פלסטי המתמחה בביצוע שחזור שד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב